ko
door kollie98 Sep 17, 2008 om 07:26
Auto & vervoer

Huidige Brandstofprijzen

Goedemorgen,

Deze vraag zal vaker gesteld zijn. Maar ik denk dat veel mensen het toch niet snappen. De olieprijs is fors gedaald. Waarom dalen de benzineprijzen maar iets? Waarom is de LPG alleen maar duurder geworden? Dit lijkt me niet aan de koers van de euro/dollar te liggen. Deze was in 2006(1.25) namelijk lager dan de huidige stand.

mvgr

Erik

612 3 Rapporteer

de
door deejay - Sep 17, 2008 om 09:42
37 Antwoorden / 13 Vragen

Erik,

Zie deze link;

http://www.z24.nl/bedrijven/energie/artikel_28717.z24

kopieer het naar je browser en lees het artikel.

Dan weet je hoe & wat van de Olie prijzen.

Heel veel succes,

Mvg,

Deejay

re
door rene2_1 - Sep 17, 2008 om 09:47
8 Antwoorden / 7 Vragen

We zouden het aan Woutertje Bos kunnen vragen, die heeft voor alles klaarblijkelijk een passend antwoord. Zit met trots en droge ogen gisteravond bij Pauw en Witteman te vertellen, dat de ouderen en chronisch zieken blij mogen zijn met de komende begroting. Zouden ze aanvankelijk er fors op achteruitgaan, heeft Woutertje en Co. toch nog kunnen regelen dat ze gelijk blijven qua koopkracht.

Maar om op je vraag terug te komen: Daar is m.i. geen logisch antwoord op te geven. Een prijsstijging van de ruwe olie wordt meteen misbruikt om de prijzen van brandstoffen op te trekken, een daling daarentegen vind je niet terug. En dat heeft absoluut niets met voorraadwaardering, etc. te maken, maar meer met de hedendaagse gemeengoed GRAAICULTUUR van overheid, ondernemingen en bestuurders. En natuurlijk het ontbreken van de barricade-mentaliteit van de brave burgers.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 17, 2008 om 14:23
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ rene:

"En natuurlijk het ontbreken van de barricade-mentaliteit van de brave burgers."

Vooral dit laatste. Kennelijk hebben we het daar nog veel te goed voor.
En maar klagen en verder niets doen. Niet eens gaan stemmen, laat staan góéd!

Hardware ERror MAN.