Internetwinkel lapt wet aan laars
Fietstas gekocht bij webwinkel Internet-bikes. Binnen termijn geretourneerd. Bedrijf weigert factuurbedrag te retourneren, ook na uitgebreid wijzen op mijn rechten. Het gaat om maar € 40,- maar ik zie dat het bedrijf meer mensen heeft gedupeerd. Hoe haal ik mijn recht?
Er staan al jarenlang erg veel klachten over dit bedrijf op internet, dus in het vervolg eerst met Google zoeken. Bespaart u ellende.
Het adres staat op de web site : Rootven 18-20, 5531 MB Bladel
Nu kunt u twee dingen doen er zelf heen gaan en uw geld opeisten of u stuurt een aangetekende brief met het verzoek om het bedrag binnen een week op uw rekening terug te storten.
Krijgt u geen enkele bericht terug dan kan u naar de kanton rechter stappen u heeft in tegenstelling wat velen denken geen advocaat nodig alleen moet u wel er voor zorgen dat u alle bewijzen hebt en daarmee eerst langs het juridische loket gaan of online via hetjl.nl
Voor € 40 een incassobureau inschakelen? Kom nou, ik denk dat het niet eens kan en bovendien zijn de kosten vele malen hoger dan die € 40!
Een klacht indienen kan hier ook http://www.klachtenkompas.nl/
Vaak wordt het daar ook opgelost, het is van de consumentenbond en je hoeft geen lid te zijn.
Ik zou een bericht naar de belbus sturen. Zo'n bedrijven werken alleen maar mee als ze met hun neus op tv komen. Dan kan alles opeens wel. Maar als er meer gedupeerden zijn, kan kassa zelf er misschien achteraan..?
Alweer een bekend probleem; recht hebben is helaas nog steeds iets anders dan recht krijgen. Recht krijgen kust hoe dan ook energie, tijd en geld. In de meeste gevallen gaan aanbieders als deze ervan uit dat € 40,00 het niet waard is. Incasso doet meestal iets niet onder € 50,00 helaas.
U zou eventueel wel een deurwaarder kunnen benaderen met de vraag of die een brief voor u wil verzenden met de vordering maar of dat dan iets uithaalt?
Bedankt voor alle tips en antwoorden. Ik ga het allemaal maar proberen. dat Thuiswinkel keurmerk schijnt niets voor te stellen, Thuiswinkel Waarborg is de goede.. Ik heb al een klacht gelegd bij consuwijzer.nl 088-0707070. Die kunnen alleen iets doen als er meer klachten komen. Dus mede-gedupeerden graag reageren daar. De winkel wil niet terugbetalen omdat ze zo goedkoop zijn, zeggen ze. Ik kan een tegoedbon krijgen maar dat wil ik niet. Recht is recht.. althans dat dacht ik..
Zorg in ieder geval dat u bewijs hebt van de gang van zaken. Bewaar bijvoorbeeld brieven en neem telefoongesprekken op. Ik zou nog een brief schrijven of e-mail sturen met de nadrukkelijke vraag binnen twee weken het bedrag over te maken. Met daarbij de mededeling dat u de incassering daarna uit handen gaat geven.
Vermoedelijk komt het dan niet zo ver. Maar als het er wel toe komt kunt u zich wenden tot een incassobureau voor particulieren. Deze kunnen werken op no cure no pay basis. En over de 40 euro mogen ze wettelijk gezien 40 euro incassokosten rekenen. Dus dit is ook voor het incassobureau best lucratief!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Zomerbloesen met borstzakje moeilijk te krijgen
Ik heb altijd wat in mijn borstzakje ,diabetes meter ,maar bloezen met zo'n zakje zijn bijna niet meer te krijgen in NL Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer