ha
door harmsen Dec 4, 2016 om 13:53
Auto & vervoer

Is er een Geschillencommissie voor het taxivervoer?

Ik wil zo'n € 800 terug van het RVC van Regiotaxi Gelderland, omdat ik van hen gedurende 10 weken maar met mijn rolstoel van de lijnbus gebruik moest maken. Dat was niet mogelijk en dat heb ik hen in een brief duidelijk gemaakt.
Als ik hen dit verwijt, ontkent men dit en schuift men dit af op de gemeente. Maar ik vind dat zij Het Voervoersreglement opstellen, waarin staat dat als je zones op zijn je maar met de lijnbus moet gaan, het zgn. OV-advies, niet de gemeente. Is er een Gerschillencommissie waaraan je dit soort zaken kunt voorleggen?

2078 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2016 om 13:57
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Ja zeker: In iedere taxi moet een formulier liggen waar de procedure in staat en dat als klachtformulier dient.
Ik geef u zo apart een verwijzing.

kv
door kvjapio - Dec 4, 2016 om 13:58
281 Antwoorden / Vragen

Ja. Als u uw vraag letterlijk had gegoogled dan was u - net als ik - hier terechtgekomen:
https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/taxivervoer/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2016 om 13:58
16870 Antwoorden / 202 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2016 om 14:04
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Verder lezend kan het ook nog zo zijn dat u eenn klacht zou kunnen richten aan Provinciale Staten van Gelderland (en of uw Gemeentebestuur) aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de aanbesteding en de regeling. Ik zie bij nader inzien geen klacht over handelen van een taxibedrijf.

ja
door jackyh - Dec 4, 2016 om 14:05
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik neem toch aan dat er een overeenkomst is aangegaan met Regiotaxi. Dit kan met de Gemeente o.i.d. In zo'n overeenkomst staan afwijkende regels. Probeer uit te vinden via wie u van dit vervoer gebruik mag maken en wendt u dan tot hen. Niet bij Regiotaxi.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 4, 2016 om 15:05
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Als u buiten de zones wilt reizen dan kunt u een Valyspas aanvragen. klik bij veelgestelde vragen op:
Wat mag ik aan hulpmiddelen en bagage meenemen? (een geschillencommissie voor regiotaxi heb ik niet kunnen vinden)
https://www.valys.nl/wat-is-valys

marita5
door marita5 - Dec 4, 2016 om 15:31
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Harmsen ,

Lees hier eens de klachtenprocedure , ( klik op de rechterblauwe balk , Tips en klacht indienen , klik benedenaan op klachtenprocedure ) klik op de rode regel .

http://www.regiotaxigelderland.nl/