ik
door ikke621834 Jul 8, 2004 om 23:02
Auto & vervoer

Is er een maximum aan het aantal parkeerbonnen per week?

Hallo,

Omdat ik m'n auto niet zo vaak gebruik kwam ik er vandaag na een week achter dat ie verkeerd geparkeerd heeft gestaan (Straat met in het midden water, andere kant heeft blijkbaar een andere naam en valt buiten mijn vergunningsgebied) Nu zaten er 4 bonnen op a iets van 44 euro er stuk. Nu vraag ik me af of er nog een soort maximum is voor wat een gemeente mag naheffen. Als ik het goed begrijp betaal je 1 uur parkeerbelasting en nog een 42 euro kosten. Dus eigenlijk heb ik ontzettend veel geluk gehad, want al na 1 uur was mijn naheffing verlopen en had er een nieuwe naheffing door de gemeente kunnen plaatsvinden! Neem een week en dan 10 uur per dag, Dat is ongeveer 3000 EUR per week aan belasting die legaal kan worden geint, als gemeente hoef je dan geen enkele andere belasting meer te heffen :-)

Klopt dit verhaal of is er toch een soort maximum aan wat een gemeente mag innen?

661 4 Rapporteer

br
door brokken_1 - Jul 11, 2004 om 17:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik d8 dat er er wel een maximum wis omdat het hier om maar 1 overtreding gaat. IK kan je aan raden om de contakt op te nemen met de consumentenbond daar kunnen ze je verder helpen. Als je er daar nog niet uit komt kun je het nog op het politiebureau proberen ( nee heb je ja kan je krijgen). Maar let wel op dat je niet te lang wacht met een bezwaar schrift want na een bepaalde datum (de datum waarvoor je moet betalen) zijn de bezwaar schriften niet meer geldig.

heel veel succes!

wolferine
door wolferine - Sep 18, 2004 om 17:29
12 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn twee soorten bonnen die je kunt krijgen. Een van de wet Mulder en een voor de gemeentelijke parkeerbelasting. Wet mulder wordt gebruikt bij bijvoorbeeld door rood rijden, gordel, lichte snleheidsovertreding, enz... Voor de wet Mulder kun je maar een bon krijgen per gepleegde gedraging ook al duurt deze gedraging wat langer.

Omdat het hier om een naheffing parkeerbelasting gaat ga ik niet verder in op de wet Mulder. De gemeente stelt regels over wanneer men een naheffing krijgt. Dit kan per gemeente verschillen maar over het algemeen kan dit maximaal 1 x per dag. Het moet dus wel in alle redelijkheid gebeuren. Dus niet maar onbeperkt doorschrijven. Je zult dus bij de gemeente na moeten vragen hoe een een en ander geregeld is. Lijkt me niet meer dan redelijk dat ze je daar een antwoord op geven. Als je denkt dat er onredelijk gehandeld is zul je moeten proberen om je recht te halen.

ik
door ikke621834 - Sep 19, 2004 om 22:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb een en ander wat nader uitgezocht en ben tot het volgende gekomen:

- Maximum is 1 keer per dag. Dit vind de gemeente ook heel redelijk

-Hiertegen in beroep gaan heeft geen enkele zin. Zelfs als de rechter je in het gelijk stelt zul je bij voorbaat bereid moeten zijn om tot de hoge raad door te gaan. Ik heb geen voorbeeld gevonden van een gemeente die zich bij een negatieve uitslag van de rechter heeft neergelegd. Allemaal procederen ze net zo lang totdat ze gelijk krijgen. (En dat is als burger niet vol te houden, de gemeente eet er geen boterham minder om)

- Mijn oplossing, netjest betaald per giro, maar wel in hele kleine stukjes, van 50 of 60 cent. Kreeg meteen nog een brief waarin ze me gingen uitleggen dat ze toch echt zo ongeloofelijk gelijk hadden.

ma
door marleenvanh - Aug 19, 2013 om 12:25
461 Antwoorden / 1 Vragen

Nu hele horden 'moderne' kindertjes in ene koemelk allergie blijken te ontwikkelen (ooit echt over na gedacht hoe dat zo is gekomen?!) zijn de geiten aan de beurt om -geestelijk en lichamelijk- 'uitgemolken' te worden......