mi
door michelcolman Aug 29, 2024 om 10:33
Winkels & webshops
Bartels Tilburg levert niet en reageert niet op vraag om terugbetaling

In februari bestelde ik op de website van Bartels Tilburg speakers voor 1500 euro, "voor 18:00 besteld, vandaag verzonden". Daarna kreeg ik bericht dat het wat langer ging duren, week 11, daarna week 14 of 15, daarna "we hebben wat leveringsproblemen maar maak u geen zorgen, ze komen er zeker aan hoor". Intussen zijn we 6 maanden verder, ik heb al ettelijke berichten gestuurd langs allerlei wegen (mail, contactformulier, retourformulier, afspraak maken,...) om de bestelling te annuleren en mijn geld terug te betalen, daarop komt enkel een automatisch ontvangstbericht "we nemen zo snel mogelijk contact met je op" en daarna niets meer. Telefoon wordt niet meer opgenomen. Gisteren naar de fysieke winkel gereden vanuit Antwerpen, volgens de website moest die open zijn (na anderhalve maand sluiting wegens verbouwingen), maar de rolluiken waren omlaag en er hing een papier dat er nog steeds verbouwingen waren. Nochtans geen werklieden te zien. Er stond nog een andere gedupeerde klant die ook al maanden wacht en vandaag een afspraak had! Hij had gezien dat de rolluiken eerst open waren toen hij met de auto passeerde, maar daarna terug dicht gingen. Intussen houden ze een "opruimingsactie" (want de online winkel bleef open tijdens de verbouwing) met onder andere dezelfde speakers die ik in februari besteld heb, alsof ze er te veel in stock hebben?! Zie screenshot gemaakt begin augustus. Nog steeds "voor 18:00 besteld, vandaag verzonden". Dat is geen opruimingsactie maar een oplichtingsactie. Te zien aan de reviews op Google en op 5-sterrenspecialist ben ik ver van de enige waarbij ze niet leveren en bovendien niet reageren op enige poging tot contact. Hoe krijg ik mijn geld terug van deze charlatans?

1458 10 Rapporteer
sira
door sira - Aug 29, 2024 om 10:49
2522 Antwoorden / 24 Vragen

Stuur ze een aangetekende brief + email met gelijke tekst en sommeer ze binnen 5 dagen (doch uiterlijk ..-..-2024) te reageren op uw eerdere correspondentie (verwijs naar de data).
Indien u persé wilt annuleren (wat ik u aanraad) sommeer ze dan binnen 10 dagen (doch uiterlijk ..-..-2024) het bedrag terug te storten op bankrekening .......... en vermeld dat wanneer zij hier niet aan voldoen u de incasso uit handen zult geven aan een deurwaarder (of incassobureau).

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een deurwaarder, omdat hij de gehele procedure kan doen, terwijl een incassobureau uiteindelijk ook een deurwaarder moet inschakelen.

Mabelle
door Mabelle - Aug 29, 2024 om 11:01
584 Antwoorden / 1 Vragen

Schandalig natuurlijk dat jij en andere klanten al maanden moeten wachten op hun geld. Je zou bijna gaan denken dat de verbouwing betaalt wordt door niet teruggestort geld van de klant.

Op hun site staat deze tekst: In verband met uitlopende verbouwing is onze showroom gesloten eind augustus. We verwelkomen u graag weer op 3 september

In de hoop dat er die dag wat klanten in de winkel staan, zou ik op 3 september nog eens naar die flut shop gaan.

Ik vind dit trouwens wel een geschikt item voor de belbus van Kassa, zeker ook omdat er meer gedupeerden zijn.
Mail naar belbus@bnnvara.nl

Heb je al een review geplaatst op Trustpilot? https://nl.trustpilot.com/review/bartelstilburg.nl

mahadma
door mahadma - Aug 29, 2024 om 12:00
11708 Antwoorden / 51 Vragen

Aan de eerste woorden: vandaag verstuurd, verdenk ik dat dit een dropshipper betreft, die zal het niet makkelijk maken of u het artikel of geld terug krijgt.

Mabelle
door Mabelle Aug 29, 2024 om 12:14
584 Antwoorden / 1 Vragen

Bartels een dropshipper? Hoe bedenk je het!

sira
door sira Aug 29, 2024 om 12:46
2522 Antwoorden / 24 Vragen

Bartels is geen dropshipper, maar ik zou wel haast vermoeden dat ze in "zwaar weer" zitten, dus de vraagsteller moet snel actie gaan ondernemen.

Ozymandias
door Ozymandias Aug 29, 2024 om 13:14
212 Antwoorden / Vragen

Overduidelijk geen dropshipper.

Ik snap niet dat je tot die conclusie komt. Bijna elk bedrijf verstuurt tegenwoordig, dat zegt echt helemaal niets.

lo
door lovewinnie - Aug 29, 2024 om 13:17
1227 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag besteld, morgen verzonden. Dat is niet gelogen. Het komt echter wegens uit China dus de levertijd is wat langer.

Ze zeggen dat het veen dropshipping is maar geloof er weinig van met al die klachten

Mabelle
door Mabelle Aug 29, 2024 om 13:24
584 Antwoorden / 1 Vragen

Die shop bestond al voordat er überhaupt internet was, laat staan dropshopping.

mi
door michelcolman - Aug 29, 2024 om 13:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet echt dropshipping, ze hebben een echte bestaande winkel in Tilburg, maar ze geven gewoon verschrikkelijk slechte service. Op reviewsites (Google, 5-sterrenspecialist) staan tal van klachten van mensen die hun toestel ter reparatie binnen brengen en er dan eindeloos op moeten wachten, mensen die hun bestelling niet krijgen zoals ik, enzovoort.

Vandaag staat inderdaad op hun site dat ze pas op 3 september terug open gaan, maar gisteren stond dat er niet. Ik heb echt gekeken, want in juli stond er dat ze dicht waren tijdens de kermis, daarna tot een latere datum in augustus, daarna nog later, maar die datum was intussen ook voorbij en er stond geen nieuwe tekst over sluiting. Ik heb uiteraard gekeken voordat ik anderhalf uur naar Tilburg reed.

De belbus is een beetje lastig aangezien ik in België woon.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 29, 2024 om 14:28
2247 Antwoorden / Vragen

Heb je het al geprobeert via een review op Trustpilot want daar hebben ze allemaal één- of vijfsterren reviews en switchen mensen ook van één naar vijfsterren nadat ze dan blijkbaar geleverd hebben gekregen. Wie weet krijg je je spullen wel in ruil voor een betere review.

mi
door michelcolman - Aug 29, 2024 om 15:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Net een mail gekregen dat ze (eindelijk) tot terugbetaling zijn overgegaan en dat ik het geld binnenkort op mijn rekening mag verwachten. Ik weet niet wat de trigger was, een kopie van een aangetekend schrijven waarin ik met mijn rechtsbijstand dreigde en vermeldde dat ik enkele consumentenorganisaties had aangeschreven, of misschien dat ze hier mee lezen, maar in elk geval is het voor mij dus opgelost. Na meer dan zes maanden...

Mabelle
door Mabelle Aug 29, 2024 om 16:03
584 Antwoorden / 1 Vragen

Niet te vroeg juichen, het staat nog niet op je rekening dus is het nog niet opgelost. Eerst zien, dan pas geloven. Ik hoop natuurlijk voor je dat het binnenkort echt op je rekening staat.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 29, 2024 om 16:04
2247 Antwoorden / Vragen

Precies, veel beloven ...

JMA2
door JMA2 Sep 1, 2024 om 00:00
145 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou sowieso geen speakers online bestellen. Je wilt ze toch echt beluisteren.
Mocht u ze al ergens beluisterd hebben en daarna bent gaan shoppen voor een lagere prijs dan weet u nu weer waarom een winkel iets duurder is. Vaak bij een winkel ook gratis bezorgd en geïnstalleerd door een pro ipv door een dozenssmijter,

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 29, 2024 om 15:49
7343 Antwoorden / 3 Vragen
Mabelle
door Mabelle Aug 29, 2024 om 16:01
584 Antwoorden / 1 Vragen

Je zit op de verkeerde site. Het is Trustpilot https://nl.trustpilot.com/review/bartelstilburg.nl

sjjoppy
door sjjoppy Aug 29, 2024 om 16:08
7343 Antwoorden / 3 Vragen

Nee hoor, deze site ( het vroegere webshopchecker) is mijn bedoeling, daar staat dat het profiel verwijderd is.

Mabelle
door Mabelle Aug 29, 2024 om 16:40
584 Antwoorden / 1 Vragen

Oh, was dat Webshopchecker (en daarvoor Webwinkelkeur). Maar dat een ondernemer zijn profiel daar verwijderd heeft, hoeft niets te betekenen. Vroeger moesten bij Webwinkelkeur aangesloten ondernemers betalen, daar hadden niet alle ondernemers zin (meer) in. Bartels bestaat al meer dan een halve eeuw. En natuurlijk iedere shop kan failliet gaan, maar die kans is gering. Deze shop is meer geschikt om aankopen te doen in de fysieke winkel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 29, 2024 om 18:12
2247 Antwoorden / Vragen

Ik deel je optimisme niet, als een webshop een order 6 maanden niet uitlevert terwijl je tegelijkertijd dat product gewoon op de website kan bestellen is dat niet best en kom ik echt niet verder dan of een compleet disfunctioneren van de organisatie of een aankomend faillissement. Het tweede is natuurlijk veel vervelender want dan ben je waarschijnlijk alles kwijt maar hoe zie je op afstand het verschil?

1paul
door 1paul - Aug 30, 2024 om 08:10
3310 Antwoorden / 0 Vragen

nog een keer een brief schrijven met daarin termijn van 15 dagen melden en anders zet u er een deurwaarder op!!

Dave Tilburg
door Dave Tilburg - Sep 22, 2024 om 08:17
1 Antwoorden / Vragen

Ik zag gister in de belbus een klant die wel zijn geld terug heeft gehad.

Daar word net gedaan of er een nieuwe eigenaar is. Alleen is die man die je aan de telefoon hoort gewoon [edit naam, redactie] de eigenaar.

Ik zou ook graag mijn geld terug willen.
Er word alleen totaal nergens op gereageerd!

Kunnen we iets doen???