st
door stanley1 May 16, 2011 om 21:05
Auto & vervoer

Kapote opel manta

mijn zoon heeft 14-05-2011 een oldtimer gekocht een opel manta uit 1979 . de garage heeft tijdens de rit naar het postkantoor tegen mijn zoon gezegt de vacuum pomp van de shock is kapot .op 16 05 laten wij iemand naar de auto kijken en wat blijkt er zijn nog wat andere dingen kapot waardoor de auto op 3 pitten rijdt .de garage houder zeg kom over een paar dagen dan maak ik de pomp en voor de rest is hij goed. wij vertrouwen hem niet meer .kunnen wij nog wat aan de koop doen of is mij n zoon zijn geld nu kwijt

1406 11 Rapporteer

gijsvogel
door gijsvogel - May 16, 2011 om 21:23
230 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een 2e hands auto koopt zul je zelf de te kopen waar goed moeten inspecteren.
Dat de verkoper de pomp nog wil repareren is eigenlijk wel netjes, dit hoeft hij niet.
Tenzij de auto met garantie is verkocht, maar dat wordt niet duidelijk uit uw verhaal

Lsk520
door Lsk520 - May 16, 2011 om 21:46
827 Antwoorden / 2 Vragen

Uw zoon is meerderjarig, moet U zijn problemen oplossen?

Miischien een heel domme opmerking hoor, maar nog nooit van keuren gehoord..."
Koop kun je sowiezo niet ongedaan maken.

st
door stanley1 - May 16, 2011 om 22:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

mijn zoon werk tot laat in de avond dus waarom zou ik hem niet helpen??
en ja van keuren heb ik ook gehoord ..is goed gekeurd tot 17-01-2013

stacey
door stacey - May 16, 2011 om 22:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=stanley1 schreef op maandag 16 mei 2011, 22:08]mijn zoon werk tot laat in de avond dus waarom zou ik hem niet helpen??
en ja van keuren heb ik ook gehoord ..is goed gekeurd tot 17-01-2013

Apk ( tot 2012) bedoel je zeker ?
Zo`n APK keuring zegt niet zo veel.........

Er wordt een (uitgebreide) Aankoopkeuring bedoeld Info

lottesanne
door lottesanne - May 17, 2011 om 11:57
438 Antwoorden / 47 Vragen

Sorry hoor, maar als je een oldtimer koopt, dan weet je dat er van allerlei gebreken aan kunnen zitten. Bovendien had je zoon dat zelf van te voren moeten bekijken via een aankoopkeuring of had bij die kennis mee moeten nemen om de auto na te kijken voordat hij hem kocht. Ik vind het al netjes dat de garagehouder de vacuum pomp gratis maakt.
@gijsvogel, garantie bij een oldtimer uit 1979?

gijsvogel
door gijsvogel - May 17, 2011 om 12:19
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lottesanne schreef op dinsdag 17 mei 2011, 11:57]
@gijsvogel, garantie bij een oldtimer uit 1979?

Ja, misschien verkocht de garage hem met iets van een bovag of eigen garantie?
had gekund...

lottesanne
door lottesanne - May 17, 2011 om 14:30
438 Antwoorden / 47 Vragen

Misschien ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

de
door deborahlars - May 17, 2011 om 14:50
61 Antwoorden / 4 Vragen

waarom probeert hij het niet bij opel mantaclub nederland?

klik

daar zullen ze het vast beter weten dan hier!

grindweg
door grindweg - May 19, 2011 om 14:24
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wat is een scock??
neem bij aanschaf een vakman mee of een dekra keuring.
het is al een oudere auto wat ook risico's met zich meebrengt.
kijk voor onderdelen eens bij een demontage bedrijf

rm
door rma070 - Jun 10, 2011 om 05:12
52 Antwoorden / 1 Vragen

zeker met een oldtimer even een vakman erbij...

EN/OF een aankoop/garantie keuring
dit doet niet alleen de ANWB, maar ook diverse garages

ANWB is helaas niet heilig !

empyria
door empyria - Jun 10, 2011 om 05:49
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 16 mei 2011, 22:20][quote=stanley1 schreef op maandag 16 mei 2011, 22:08]mijn zoon werk tot laat in de avond dus waarom zou ik hem niet helpen??
en ja van keuren heb ik ook gehoord ..is goed gekeurd tot 17-01-2013

Apk ( tot 2012) bedoel je zeker ?
Zo`n APK keuring zegt niet zo veel.........

Er wordt een (uitgebreide) Aankoopkeuring bedoeld Info

Ik meen dat oldtimers elke 2 jaar voor een keuring moeten, dus 2013 dat kan kloppen.