mi
door mirjam1_1 Apr 14, 2009 om 14:04
Auto & vervoer

Kosten nieuwe autospiegel plaatsen

Helaas heeft iemand de spiegel van mijn auto geslagen. De spiegel lag naast de auto en is stuk. Kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn om een nieuwe autospiegel te laten plaatsen.

73326 24 Rapporteer

martinsr
door martinsr - Apr 14, 2009 om 14:10
13 Antwoorden / 10 Vragen

Rij even langs de garage en vraag wat de kosten zijn.

johanpc
door johanpc - Apr 14, 2009 om 14:11
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kan de garage je vertellen.

Dat is namelijk afhankelijk van merk en type auto.

Je kan ook naar een erkende sloperij gaan daar kost het aanmerkelijk minder.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 14, 2009 om 14:27
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo, of je kijkt hier even naar een spiegel, kan ook nog eventueel, en als je een handig iemand hebt, dan is dat ook weer mooi megenomen!

http://www.remcoshop.eu/shop/tuning/spiegels/universele_spiegels

Gr. Henri

mi
door mirjam1_1 - Apr 14, 2009 om 14:40
4 Antwoorden / 10 Vragen

Het gaat mij meer om een schatting van de prijs. Heb zelf namelijk geen enkel idee. Moet ik het zoeken bij de 100 euro of misschien wel 500 euro. Auto is een opel corsa.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 14, 2009 om 14:45
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Mirjam, bel even naar een opeldealer, en vraag wat zo'n spiegeltje kost. Het zal enorm meevallen hoor, en , anders toch ff naar een sloperij, zoals gezegd, dan ben je voor enkele tientjes klaar.Zeker geen honderden euro's hoor! Ook niet bij een dealer..Succes!

Gr. Henri

mi
door mirjam1_1 - Apr 14, 2009 om 15:14
4 Antwoorden / 10 Vragen

Het gaat mij meer om een schatting van de prijs. Heb zelf namelijk geen enkel idee. Moet ik het zoeken bij de 100 euro of misschien wel 500 euro. Auto is een opel corsa.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 14, 2009 om 15:34
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Zoals gezegd beste Mirjam, zeker geen honderden euro's voor een spiegeltje van je corsa, ga dan maar uit van zo'n 100 euro, maar nogmaals, het kan zeker nog goedkoper: bij een sloper.

Succes met je kapotte spiegel, en laat deze (zeker als het de bestuurderskant betreft) zsm monteren, ivm veiligheid...

Gr. Henri

vladja
door vladja - Apr 14, 2009 om 15:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Mirjam,

Is de spiegel gespoten in de kleur van de auto of een gewone spiegel, niet aangepast aan de kleur van de auto. Dat maakt wel verschil ijn de kosten, tenzij je ervoor kiest een "gewone" spiegel terug te plaatsen.

Het rijden zonder vereiste spiegel links (altid), rechts (alleen als je een trekhaak hebt, ook al hangt er geen aanhanger achter), kost aan boete € 90,--. Bovendien mag je dien niet meer verder rijden.

Vladja

ta
door tammiek - Apr 14, 2009 om 16:11
98 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi Miriam,

Helaas had ik 3 weken geleden precies hetzelfde!
Ik heb een spiegel bij de sloop gehaald voor 10 euro. De auto moest toevallig toch naar de garage voor apk dus de spiegel hebben ze er gratis opgezet. Je ziet er niks van en ik heb nu ook nog een betere spiegel (met dode hoek stippellijn (of hoe het ook heten mag))

Dus tip: ga naar een autosloop!

Succes!

mi
door mirjam1_1 - Apr 14, 2009 om 16:34
4 Antwoorden / 10 Vragen

Allemaal heel erg bedanht voor jullie reacties.

Mir

ro
door ronny530 - Apr 14, 2009 om 16:39
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Is de spiegel electrisch verstelbaar, verwarmt dan kunnen de kosten aardig oplopen. In dat geval is montage niet zomaar gedaan. mocht het een standaard spiegel zijn dan naar de sloop en hem evt. door een handige buurman laten monteren. Voor een paar tientjes ben je dan wel klaar.

Succes Ronny.

grindweg
door grindweg - Apr 14, 2009 om 21:58
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een standaard spiegel bij bv brezan zit op 75 euro . maar let op er zijn bij de dealer ook losse onderdelen te koop

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 14, 2009 om 23:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Mirjam,

Wanneer een complete spiegel op de grond ligt, kun je die vaak zo weer inklikken.
Wanneer alleen het glas stuk is: er zijn voor nagenoeg alle autospiegels losse spiegels te koop, glas met een plastic inklikbody. Bij de automaterialen handel. De defecte spiegel kun je met body en al uit de houder trekken/wrikken.

Wanneer de gehele spiegel stuk is, ga dan naar de sloper die veel met OPELS doet. Maximaal ¼ van de prijs van de OPEL dealer. Lukt het bij de sloop niet, ga dan naar een automaterialen zaak. Daar hebben ze complete spiegels voor ongeveer de helft van de OPEL dealer en net zo goed.

Hardware ERror MAN.

bl
door blauwklokje - Apr 15, 2009 om 12:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Waar wij wonen hebben we last van de bouwboeren (trekkers) die rijden zonder een briefje achter te laten geregeld spiegels van de auto.

De eerste week dat wij hier woonden 2003 moest dat voor onze Toyota carina €150,- kosten incl. plaatsen (electr. verstelbaar), maar ik hem toen zelf geplaatst daardoor werd het een bedrag van €95,-.

De spiegels die daarna volgden voor onze auto's hebben we allemaal op de sloop gekocht. Wij blijven nu nog steeds onder de tien euro qua kosten.

Heel veel succes en ik hoop, dat het wat meevalt, want het blijf een sneu.

 Je hebt er niets aan het is alleen maar vervelend.

Groetjes

ml
door mldoeven - Apr 15, 2009 om 13:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals hier al aangegeven is, hangt het heel erg af van het merk en de opties van de spiegel. Bij mijn Peugeot 307 SW kost een nieuwe, elektrische (verwarmd, instelbaar en inklapbaar) spiegel zo rond de 300 euro (incl. montage geloof ik).
Bij de auto van mijn vriendin (Suzuki Wagon R+) kost een elektrisch instelbare spiegel iets minder maar nog steeds meer dan 250 euro.

Echter, hoe ben je verzekerd? Als je WA+ verzekerd bent, dan is vandalisme meestal wel vergoed. In dat geval ben je alleen eigen risico kwijt (meestal zo rond de 150 euro) en vaak ga je er niet op achteruit v.w.b. bonus-malus.
Het enige wat je wel moet doen, is aangifte bij de politie. Maar tegenwoordig kan dat vaak online, zodat je ook niet hoeft te wachten op het bureau voor je aan de beurt bent.

ep
door epcosmetics - Apr 15, 2009 om 14:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Niet naar de garage gaan!

De autosloper heeft uw spiegel!
U bent niet de enige hoor!!
Tel uit uw winst!!

Succes!

Met vriendelijke groet

du
door dubbelzout - Apr 15, 2009 om 14:45
100 Antwoorden / 0 Vragen

Met spoed naar de garage, dan weet u het binnen 5 minuten. En bij een merkdealer hebt u een half uur later de spiegel er op. Rijden met een kapotte spiegel is een verkeersovertreding. Kan een fikse boete opleveren.
Langs dit kanaal prijsinformatie opvragen kan dus gewoon VEEL te lang duren

bi
door billbull - Apr 15, 2009 om 16:21
10 Antwoorden / 4 Vragen

Laatst reed iemand mijn buitenspiegel er af (Opel Astra). Bij mijn off. Opel dealer laten maken (kosten werden toch vergoed). Kosten 325 euro!

vladja
door vladja - Apr 15, 2009 om 17:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

mdoeven,

Bij WA+ (beperkt Casco) is vandalisme uitgesloten van de dekking.

Vladja

ro
door rockmom1 - Apr 15, 2009 om 17:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij mijn Hyundai Excel mijn spiegel vorige week in de garage laten plaatsen en dat kostte me 89 euro

to
door tonh_1 - Apr 15, 2009 om 20:35
6 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf ooit een spegel van een opel corsa gereden met de fiets en de rekening was toen 100 gulden,maar dat is al 15 jaar geleden.

deze spegel is er doorde dealer opgezet

ml
door mldoeven - Apr 16, 2009 om 08:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja,

Vreemd, mijn assurantiebureau zei van wel (althans, dat het verzekerd was, en de auto is slechts WA+ verzekerd); maar er naar google-en levert wel op dat dit over het algemeen niet zo is.

Hoe dan ook, het is altijd handig om dit uit te zoeken i.p.v. er vanuit te gaan dat het toch niet verzekerd zal zijn.

in
door indyjadabr34 - Apr 16, 2009 om 16:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer / mevrouw,

Dit is afhangkelijk van het merk en type voertuig waarvan de spiegel nu kapot geslagen is en of de spiegel electrisch bedienbaar is, zijn de kosten op u onvolledige vraag voor zover niet bekend.

Indien door u gewenst, graag meer informatie hiervan.

Met vriendelijke groet.

hijtie
door hijtie - Apr 16, 2009 om 21:14
12 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Miriam,

Dit is afhankelijk van welk gedeelte van je spiegel vervangen moet worden en wat voor spiegel je hebt, alleen het spiegelende gedeelte, of ook de omhuizing, is de spiegel elektrisch verstelbaar en van welk jaar is de corsa, dat scheelt ook nog.