sf
door sfinx64 Jul 13, 2009 om 19:56
Auto & vervoer

Krassen veroorzaakt door schuursponsje

Op mijn zilvergrijze auto zijn met een schuursponsje lichte krassen gemaakt. Heeft iemand een idee hoe ik deze kan verwijderen? (Zonder de auto opnieuw te laten spuiten?).

24208 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Polijsten eventueel met een dezelfde kleur zeer gemakkelijk te doen verkrijgbaar bij de betere auto onderdelen shops.Sc6 T

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sfinxs64,

Is het metallic of gewone lak?

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het verwijderen van lichte krasjes is Commandant M5 Scratch
Remover de perfecte oplossing. Krasjes van wasstraten, nagels en
takken, dus zeker ook van schuursponsjes verdwijnen ermee. Deze polish is speciaal ontworpen voor machinaal gebruik, wat resulteert in het beste resultaat, maar het is ook met de hand te gebruiken.

Commandant M5 Scratch Remover is een mild polijstmiddel dat geschikt is voor alle soorten lak en gladde polyester oppervlakken. Door het milde polijstmiddel krijgt u een perfect glanzend resultaat.

De remover is makkelijk te gebruiken. Voor gebruik van ervan de auto goed wassen. Gebruik voor het beste resultaat een poetsmachine met poetsschijf en laat de polish niet opdrogen tijdens het verwerken. Na gebruik de lak beschermen met een goede autowas.

Succes.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2009 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een metallic lak

ve
door verwijderd - Jul 14, 2009 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ironische is, dat polijsten eigenlijk betekent: nog meer schade maken om de eerste schade (krassen) te maskeren.
Het verflaagje heeft een soort extra glanslaagje bovenop de verf, meestal is de kras beperkt tot dit laagje bij oppervlakkige krassen. Wat je met polijsten nu doet is, je maakt de laag waar de kras in zit dunner, zodat de kras minder duidelijk wordt.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2009 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft iemand ervaring met de polijstpasta van D2?

ve
door verwijderd - Jul 14, 2009 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sfinx64,

Als het metallic is dan heeft polijsten geen enkele zin. Sterker nog, de beschadigingen worden alleen maar groter omdat je de beschermende bovenlaag door het polijsten beschadigd. Je kunt in feite zelf niet meer doen, dan de plek heel goed in de was zetten met een hele goeie siliconenwas.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.