di
door died Oct 28, 2010 om 20:01
Auto & vervoer

Kunnen we terug naar de strippen kaart?

Hallo kassa personeel,

Kunnen we terug naar de strippen kaart?
dit systeem werkte prima en was goed.

Waarom hebben we nu een slecht systeem? en waarom moest het veranderd worden?

Met vriendelijke Groet,

Died

5182 37 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 28, 2010 om 20:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--hallo kassa personeel --

Het kassa Personeel kun je vinden via de contactknop onderaan de pagina.

Hier op de site zitten alleen onbetaalde en veelal ondergewaardeerde Vrijwilligers.....

Maar dit is meer een onderwerp voor de afdeling Discussies dus kopieer je tekst even daarheen dan kun je erover discusseren.

Maar volgens mij mag van 99% van de nederlanders de strippenkaart blijven/terug, alleen van die 1% in Den Haag niet,
maar die hebben allemaal auto met chauffeur dus die hebben verder nergens last van ;-(

di
door died - Oct 28, 2010 om 20:35
7 Antwoorden / 1 Vragen

Kunnen we hier iets aan doen??

stacey
door stacey - Oct 28, 2010 om 21:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=died schreef op donderdag 28 okt 2010, 20:35]Kunnen we hier iets aan doen??

(zo veel mogelijk) Met de auto, fiets of benen-wagen gaan ;-)
Ik ben van plan openbaar vervoer te boycoten, (als het even kan)
als ze de strippenkaart hier af (gaan) schaffen.
Ben laatst in Amsterdam om die reden gaan lopen ipv tram of bus te nemen ;-)

di
door died - Oct 28, 2010 om 21:16
7 Antwoorden / 1 Vragen

daardoor gaan ze het toch niet aan passen wel als iedereen dat doet maar niet maar een aantal mensen

stacey
door stacey - Oct 28, 2010 om 22:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=died schreef op donderdag 28 okt 2010, 21:16]daardoor gaan ze het toch niet aan passen wel als iedereen dat doet maar niet maar een aantal mensen

Nee, maar helaas doen we hier nooit iets massaal, als iedereen ze boycot moeten ze wel,
maar we zijn hier net makke schapen helaas, veel klagen maar nooit geen actie............ ;-(
Jammer.

di
door died - Oct 28, 2010 om 23:01
7 Antwoorden / 1 Vragen

nou regel maar een demonstratsie ik doe wel mee na me toetsweek :P

freya
door freya - Oct 28, 2010 om 23:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf zie ik toch méér voordelen dan nadelen.

1. Ik hoef niet meer naar de winkel om strippenkaarten te kopen.
2. Ik hoef niet meer van te voren uit te zoeken hoeveel strippen ik nodig heb.
3. Als ik dacht binnen de overstaptijd terug te kunnen reizen, dan kon ik op mijn strippenkaart bijna nooit lezen wat de gestempelde tijd was.
4. Soms had ik strippenkaarten dermate lang in mijn zak zitten, dat deze helemaal slap waren geworden, waardoor je ze bijna niet meer in de stempelautomaat kreeg.

Nu is het gewoon inchecken, uitchecken, klaar.

Ik geef toe, het werkt allemaal nog niet perfect en ik heb ook al een paar keer onterecht afgeschreven bedragen terug moeten vragen, maar desondanks ben ik er toch wel blij mee.

Freya

di
door died - Oct 28, 2010 om 23:28
7 Antwoorden / 1 Vragen

het werkt niet goed zeker niet voor mensen die zoon ding moeten aanvragen
en ouderen ik vind dat de overheid dan gewoon iedereen zoon ding moet geven en niet persoons gebonden

freya
door freya - Oct 28, 2010 om 23:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Goh, en omdat ik het niet met je eens ben gaan we maar met rode duimen strooien? Mijn mening is net zo goed als die van een ander, ook al is het niet jouw mening.....

En wat is het probleem dan van het aanvragen? Het kan via een aanvraagformulier of via internet. En hoezo een probleem voor ouderen? Mijn moeder is 80 jaar en kan er prima mee overweg. Natuurlijk is het even wennen, maar dat is met alles wat 'nieuw' is.

Freya

di
door died - Oct 28, 2010 om 23:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Het werkt gewoon niet goed en het oude syteem wel.
er zijn zo veel klachten...
die waren er niet en je kan best even naar een winkel lopen voor een kaartje
nederland wordt steeds luier.

en ja een rode duim als ik het geen goede vind dats toch logies?

? groen is goed rood in niet goed ;)

stacey
door stacey - Oct 28, 2010 om 23:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 28 okt 2010, 23:13]
Soms had ik strippenkaarten dermate lang in mijn zak zitten, dat deze helemaal slap waren geworden, waardoor je ze bijna niet meer in de stempelautomaat kreeg.

Je moet ze ook wel uit je zak halen voor je gaat wassen ;-)

Maar grootste probleem dat ik er mee heb is:
Niemand wil het en we krijgen het gewoon door ons strot geduwd...........
(vernieuwing is niet altijd een verbetering en als blijkt dat het niet naar tevredenheid werkt,
stop er dan gewoon mee.................)
En je bent per saldo duurder uit........
(is meermaals gebleken en dat geldt helaas voor meerderheid van de gebruikers)

te
door te85 - Oct 29, 2010 om 00:45
22 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvullend op Freya:

Andere voordelen van de ov-chipkaart zijn het sneller inchecken in trams en bussen (Geen onhandig stempelen meer in automaat of wachtrij voor chauffeur/controleur), Ook geen wachtrij voor het kaartjesautomaat op stations waardoor je de trein mist.

Probleem is wel dat veel mensen traag zijn in het omgaan met nieuwe systemen (zie snelscan kassa supermarkten of pinnen).

nb
door nbw - Oct 29, 2010 om 01:41
521 Antwoorden / 24 Vragen

Je houdt de vooruitgang niet tegen. Mevr. Huizinga van de CU waarbij deze chipkaart eigenlijk alleen op zondag mag falen uiteraard met bidden in de kerk dat dit maar niet mag gebeuren. De ov-chipkaart is een achterhaald simpel te kraken systeem. De strippenkaart is nog veel meer achtergehaald en nog veel makkelijker te frauderen. Het wordt nooit meer zoals vroeger. Tenzij je als overheid zegt dat openbaar vervoer gratis is. Dan heeft fraude en het bestrijden hiervan geen zin meer. Ben een verstokt autorijder, maar als voor niets een bus/trein/metro kan instappen benzine te besparen. En een deel van het financieringsvraagstuk heb ik al gegeven. De rest mag via een algehele ov- heffing plaatsvinden ca 0,1 % van het nationaal inkomen. Nadeel is dat de reistijd langer is maar dat neem ik voorlief. Kan gratis reizen tot in het stadscentrun. Geen files en geen parkeergelden.Bovendien kun je schaamteloos mensen kijken en met ze praten als je dat wilt terwijl je ondertussen gewoon naar je bestemming wordt gebracht.

freya
door freya - Oct 29, 2010 om 10:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@stacey:

....
'Niemand wil het en we krijgen het gewoon door ons strot geduwd...........'
Dat is wel zo, maar je kunt moeilijk eerst aan iedereen gaan vragen of ze het wel willen, toch?

'vernieuwing is niet altijd een verbetering en als blijkt dat het niet naar tevredenheid werkt, stop er dan gewoon mee.................'
Tja, ik denk dat dat gewoon een kwestie van geld is. Als je kijkt naar wat er allemaal geïnvesteerd is (kijk alleen maar naar de aanpassingen die in vele stations gemaakt zijn) dan is 'stoppen' denk ik geen optie meer.

'En je bent per saldo duurder uit........'
Ben ik met je eens. Slechts in een beperkt aantal gevallen ben je goedkoper uit. Meestal ben je wel iets duurder uit.

Maar ik denk toch dat het gewoon wat meer tijd nodig heeft. Als de kinderziektes eruit zijn zal het allemaal vast beter gaan. En zoals ik al schreef, het is ook een kwestie van wennen.
Vergeet ook niet dat je met dit soort zaken altijd alleen maar de relatief kleine groep mensen hoort die een probleem met dit systeem hebben. De grote groep tevreden gebruikers hoor je niet. Ik denk toch echt dat er méér tevreden gebruikers zijn dan tegenstanders van de OV-chipkaart.

En stel je nu eens voor dat het omgekeerde het geval was. Dat we een goed werkend OV-chipkaartsysteem hadden en dat de overheid ons een 'strippenkaart' door de strot ging duwen. Hoe zou er dan gereageerd worden als zou blijken dat de stempelautomaten (nog) niet helemaal goed zouden werken? Dat zouden we hier een hele andere discussie voeren, denk je ook niet?

Freya

pavoordf
door pavoordf - Oct 29, 2010 om 11:08
519 Antwoorden / 73 Vragen

Neen we kunnen niet terug naar de "Stroppenkaart". Werd ie zo niet genoemd bij de invoering. We blijven ook gewoon pinnen en gaan niet terug naar de betaalcheque

birdies
door birdies - Oct 29, 2010 om 11:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......En je bent per saldo duurder uit........'

Ben ik met je eens. Slechts in een beperkt aantal gevallen ben je goedkoper uit. Meestal ben je wel iets duurder uit............

Al met al is het dus een ordinaire mooi ingepakte prijsverhoging. Ik ken geen mensen die goedkoper uit zijn, alleen duurder. Ook voor mij zou een ritprijs 0,20 x 2 (retour) = 0,40 cent per dag duurder uit komen.

Volgens mij was de afspraak dat de prijzen niet duurder zouden uitvallen bij invoering van OV chipkaart.

Bovendien is het een heel gedoe om je geld terug te claimen bij een fout, veel mensen hebben daar geen zin in, omdat het individueel vaak maar om een eurootje gaat. Ook weer kassa dus voor de vervoersbedrijven! Het zou me niet verbazen dat ze daar bewust voor gekozen hebben.

stacey
door stacey - Oct 29, 2010 om 11:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Probleem is dat de auto met chauffeur rijders dit even bedenken voor ons kl*tjesvolk…
Ze weten niet eens hoe een bus er van binnen uitziet verwacht ik …...

Redenen zouden zijn Voor de ov-chip: tegengaan fraude, gemak en goedkoper……….?

Frauderen met ov chips kan ook, welk gemak ? strippenkaart In automaat of chip Langs automaat ? Ongemakken groter…….oa saldo moet opgeladen, vergeten uit te checken …kost je geld…in 90% niet goedkoper maar duurder uit, dus alle 3 de redenen om het in te voeren zijn welbeschouwd onzin.
Als je je persoonlijke ov-chip kwijt ben kost dat geld en hoop geregel,
verlies je een keer je strippending dan heb je gewoon pech….
We komen straks ook nog om in de fraudegevoelige pasjes ;-(

Invoering (nu) kost hoop geld en vervoer wordt (mede daardoor) weer duurder en dat in tijden van loonbevriezingen en bezuinigingen………..

En ze doen eerst een proef………uitkomst proef is niet echt geslaagd, vrijwel niemand wil de ov chip blijkt herhaaldelijk en er zijn nog veel meer problemen, maar dan voeren ze het toch maar even wel in…………..
Als je een proef doet met ander eten en het is niet te vreten en niemand wil het en het is ook nog duurder dan ga je dat toch ook niet alsnog produceren……………dan ga je dat nog eens goed bekijken en dingen veranderen of je ziet er vanaf.

Welbeschouwd was er niets mis met het strippending dus waarom moeilijk doen….
Hier wordt nog gewoon door chauffeur gestempeld, beetje contact of praatje is ook nog wel zo gezellig (voor chauffeur en reiziger) ipv mensen die enkel binnenstormen met kaart langs de automaat gaan en neerploffen. En ja dat stempelen duurt wellicht iets langer maar waarom altijd dat gehaast ?!
Half Nederland loopt al met een burn-out........

Maar net als met de euro, en een hoop andere zaken, we zullen het ermee moeten doen helaas.

Begint hier wel een discussie te lijken ;-)
Ik ben in elk geval geen voorstander, maar dat was al wel duidelijk geloof ik .......

Groetjes,

di
door died - Oct 29, 2010 om 12:29
7 Antwoorden / 1 Vragen

Eind conclusie we moeten gewoon een andere systeem zonder gezeik ;)

koekeloer
door koekeloer - Oct 29, 2010 om 13:17
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 28 okt 2010, 23:58][quote=freya schreef op donderdag 28 okt 2010, 23:13]
Soms had ik strippenkaarten dermate lang in mijn zak zitten, dat deze helemaal slap waren geworden, waardoor je ze bijna niet meer in de stempelautomaat kreeg.

Je moet ze ook wel uit je zak halen voor je gaat wassen ;-)

Maar grootste probleem dat ik er mee heb is:
Niemand wil het en we krijgen het gewoon door ons strot geduwd...........
(vernieuwing is niet altijd een verbetering en als blijkt dat het niet naar tevredenheid werkt,
stop er dan gewoon mee.................)
En je bent per saldo duurder uit........
(is meermaals gebleken en dat geldt helaas voor meerderheid van de gebruikers)

Ik vind de chip een prima systeem. Als je te dom bent om uit te loggen wil nog niet zeggen dat het systeem nirt goed is?
Ik wil het dus wel.

Hoe kom je er bij dat niemand het wil en dat het voor de meerderheid van de gebruikers duurder is? heb je dat onderzocht?

jsampa
door jsampa - Oct 29, 2010 om 13:23
22 Antwoorden / 1 Vragen

gebruik al 3jaar OV-chipkaart en ben heel tevreden......!

kl
door klikme - Oct 29, 2010 om 13:25
3 Antwoorden / 2 Vragen

we hebben niks meer te zeggen tegenwoordig.
onze mening telt niet meer mee.
ik ben een fel tegenstander van de ov chipkaart en gebruik hem niet.
gewoon strippenkaart en een papieren treinkaartje.
en dat plastic is ook nog eens slecht voor het millieu.

bharmsen
door bharmsen - Oct 29, 2010 om 13:50
32 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=klikme schreef op vrijdag 29 okt 2010, 13:25]ik ben een fel tegenstander van de ov chipkaart en gebruik hem niet.
gewoon strippenkaart en een papieren treinkaartje.
en dat plastic is ook nog eens slecht voor het millieu.

En papier maken is wel millieu vriendelijk en na gebruik is de strippemkaart vol inkt ook lekker millieu vriendelijk etc. etc.

Reis al jaren met de OV-Chipkaart tot volle te vredenheid.

groetjes ben2

ro
door rosenthal - Oct 29, 2010 om 13:55
53 Antwoorden / 6 Vragen

Ik als oudere ben erg blij met de ov chipkaart. Nooit meer er extra uit om een strippenkaart te kopen, nooit meer naar die rottige betaalautomaten voor je treinkaartje. Nu dit systeem er is neem ik vaker de trein en laat de auto lekker staan, dus ook geen ergernissen meer van files.
Inchekken en weer uitchekken, makkelijker kan het niet tenzij je vergeet uit te chekken.
Het enigste nadeel is dat het iets duurder is, maar dat zal mij een worst wezen. Het gemak weeg toch wel tegen de nadelen op.

Rooie duimdraaiers leef je lekker uit

pa
door paulino - Oct 29, 2010 om 14:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het systeem erg fraude gevoelig ik zie in amsterdam mensen in chekken
en halte later uit chekken en dan nog en lange rit meegaan daar voor is die 4 euro ingezet
als je vergeet uit te chekken het is gewoon slecht systeem en de proef was en lachertje
natuurlijk gaan we veranderen maar dat houd in dat het wel beter moet zijn ik had en jaarkaart die ik alleen moest tonen aan de chauffeur dat was gewoon simpel.

an
door ankhor - Oct 29, 2010 om 14:31
122 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb iets fantastisch ontdekt, Bij de trein kan je uit automaten papieren kaartjes
halen, kan je precies intypen waar je heen gaat en dan betaal je met je PINpas,
geen denken aan in en uitchecken, of dat het systeem niet werkt en je even
per rit 20 euro kwijt bent. Nee, je hebt dat kaartje en je kan dat meteen inleveren
bij je reiskosten declaratie. Echt geweldig. Echt een fantastische uitvinding ik hoop dat ze dat overal gaan invoeren, want van die OVCkaart wordt ik heel snel arm omdat ik niet meer naar mijn werk kan omdat ik geen geld meer op mijn rekening heb door al die foute afboekingen.
Ja ik krijg het eens terug, maar ik moet NU naar mijn werk.

stacey
door stacey - Oct 29, 2010 om 14:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rosenthal schreef op vrijdag 29 okt 2010, 13:55]Het enigste nadeel is dat het iets duurder is, maar dat zal mij een worst wezen.

Niet iedereen zal dat een worst zijn............

Maar leuker kunnen we het voor jou niet maken....... ;-)

Een nieuw probleem dat zich aandient is volgens de belangenclub dat de chipkaarten na vijf jaar moeten worden vervangen. „Dat kost mensen op de eerste plaats dan nog een keer 7,50 euro. Maar erger is dat ze opnieuw door de molen moeten en als er nog saldo op de oude kaart staat, kost het 2,50 euro aan administratiekosten om dat over te zetten.”
Trouw

shepu
door shepu - Oct 29, 2010 om 16:45
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 28 okt 2010, 23:40]
Goh, en omdat ik het niet met je eens ben gaan we maar met rode duimen strooien? Mijn mening is net zo goed als die van een ander, ook al is het niet jouw mening.....

En wat is het probleem dan van het aanvragen? Het kan via een aanvraagformulier of via internet. En hoezo een probleem voor ouderen? Mijn moeder is 80 jaar en kan er prima mee overweg. Natuurlijk is het even wennen, maar dat is met alles wat 'nieuw' is.

Freya

Ik ben het helemaal met je eens. Ontzettend handig in gebruik. Aanvragen op saldo-reizen was even omslachtig gedoe.
"Died" noemt zich niet voor niks zo.

Shepu

di
door died - Oct 29, 2010 om 17:33
7 Antwoorden / 1 Vragen

als die hele ov kaart er niet was gekomen was deze discusie er niet oorzaak ov :P

succes met je roden duimen

ik vind wel dat we een ander systeem moeten hebben :) want dit is gewoon prut

eetsmakelijk

jo
door johannes1 - Oct 29, 2010 om 19:28
63 Antwoorden / 53 Vragen

STRIPPENKAART MOET BLIJVEN !! A C T I E !!!

vraag aan Y O U P van het HEK om ook eens hierover een actie te ondernemen

én steun die dan zo veel mogelijk.

misschien luisteren ze dan eens naar de stem van het volk, dat dit soort geintjes kan missen als duivendrek.

m.
door m.visser-ek - Oct 29, 2010 om 20:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het helemaal eens met de stelling om terug te gaan naar de strippenkaart. Of ze moeten de prijzen van de OV chipkaart goedkoper maken. Het scheelt mij per rit € 0,70 dat ik meer kwijt ben namelijk € 1,50 met strippenkaart en€ 2,20 met de OV chipkaart en dat scheelt bijna 47% dat is héél véél geld. Ik moet tenslotte ook nog terug. En als de apparaten dan ook nog niet werken moet je weer veel dingen doen om je geld na ongeveer 8 weken terug te krijgen.

kl
door klikme - Oct 29, 2010 om 21:11
3 Antwoorden / 2 Vragen

bharmsen,

dat plastic eiland in de oceaan is niet millieuvriendelijk.
daar zullen vast wel ook wel millieuvriendelijke
pasjes bij liggen ??????????

pino123
door pino123 - Oct 29, 2010 om 21:50
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Leve de OV-chipkaart, al het vervoer op een kaart, niet apart dit en apart dat. Aanvragen is niet moeilijk en scheelt idd een hoop bomen.. aangezien er geen papier meer verspild wordt.

Top ding.

gvang
door gvang - Oct 29, 2010 om 23:43
13 Antwoorden / 0 Vragen

Terugkomend op de visie van Freya:
Je zou bijna denken dat hij zelf tot die 1% in Den Haag behoort . Een systeem dat eenduidig is ingevoerd kan ik mee leven. Maar daar ontbreekt het al aan. Als ik met NS chip en reis van A via B naar C ben ik net zo veel kwijt als ik van A via D naar C reis. Het doel is hetzelfde en de prijs ook! Helder en duidelijk! Probeer dat maar eens met bus/tram/metro!! Mooi niet; je moet eerst weten wat de kortste reis is om de goedkoopste reis te maken die nog altijd duurder is dan de strippenkaart (met overstapmogelijkheid binnen de betaalde zone). Dat is andere kost dan u ons voorhoudt: "ik hoef niet meer uit te rekenen hoeveel strippen ik moet gebruiken". Nee, neem vooral automatisch saldo laden en reis dan met je ogen dicht want strippenkaarten hoef je dan immers niet meer te kopen??! ;-) Fijn dat uw moeder van 80 jaar er goed mee uit de voeten kan; wellicht voor het standaardritje... Maar de doorsneeoudere komt er niet mee weg. Wat zeg ik "doorsneeoudere""??? Moet je in Rotterdam, de stad waar de RET zo promoot dat meer dan 80% de chip gewend is, maar waar de mensen gisteren nog 4 rijen dik (zig-zag) in de rij staan om duidelijkheid. Die rijen waren met een eenvoudige strippenkaart kopen, gecombineerd met een vraagje hoeveel zones men moest reizen, aanmerkelijk kleiner. Er is soms geen doorkomen aan. Strippenkaartgebruik: je wist wat je hebt en je wist hoeveel je moest verbruiken, je wist wat je nog had en als je veel gebruikte heb je de 45 strippenkaart. Kijk nog eens even op uw horloge hoeveel tijd het u kost als ú(!) die zèlfde duidelijkheid van uw zo gemakkelijke chipkaart te weten wilt komen. En geldt dat vervolgens óók voor mensen van 80 jaar!! Ach als die strippenkaart van u nu zo slap is geworden dat u hem niet in de automaat kan krijgen, ach de chauffeur stempelde graag uw kaart af en vraag de doorsneechauffeur en hij zal dit nog steeds beamen; ze worden er zelf gek van: "nee hij doet het niet, u moet het nog een keer doen", niet realiserend dat bij het uitchecken er niet uitgecheckt wordt, maar juist ingecheckt bent en je dus weer mooi € 4,00 extra uitgeperst bent. Hadden we het over uitpersen? Een enkele reis verkopen ze niet bij de RET; gelijk € 3,00 voor de hele dag als je maar 1(!) ritje moet hebben; wat een armoe?! Je moet ook eens met een klein kind door die poortjes??? Al eens gezien? Vervolgens zitten we met een miljoeneninvestering die niet rendabel is, OV-personeel en reizigers ontevreden, velen (vooral gezinnen) die het reizen gaan mijden en nog altijd met een diversiteit aan toepassingsonmogelijkheden bij bus, tram en metro. Chipkaart vooruit, we kunnen er helaas waarschijnlijk niet meer van af, maar maak een "roze" en een "blauwe" chipkaart en voer doodordinair het zonesysteem weer in en iedereen weet waar hij aan toe is. Ook Freya: "gewoon inchecken, uitchecken, klaar!"

nb
door nbw - Oct 30, 2010 om 01:51
521 Antwoorden / 24 Vragen

Nogmaals gewoon gratis OV einde discussie. Je hoeft ook geen geld meer vrij te maken mensen uit de file te krijgen. Je hoeft geen busbanen meer aan te leggen of verkeerslichten te beinvloeden met een druk op de knop. Wees toch een beetje logisch hier. Weg is de fraude, weg is registratie, weg is miljoenen in en uit check poortjes. Weg is de burocratie erom heen. Wie kan daar nu tegen zijn?

Ja het moet betaald worden. Heb al eerder een voorstel gedaan. Bovendien creert het banen, want er is veel meer ov-nodig en de conducteur kan meer aandacht besteden aan de veiligheid van reizigers ipv van papier of plastic te controleren.

Bovendien geeft het voor elke hobby of kerk mogelijkheden.

kl
door klikme - Oct 30, 2010 om 14:18
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=m.visser-ek schreef op vrijdag 29 okt 2010, 20:48]Ik ben het helemaal eens met de stelling om terug te gaan naar de strippenkaart. Of ze moeten de prijzen van de OV chipkaart goedkoper maken. Het scheelt mij per rit € 0,70 dat ik meer kwijt ben namelijk € 1,50 met strippenkaart en€ 2,20 met de OV chipkaart en dat scheelt bijna 47% dat is héél véél geld. Ik moet tenslotte ook nog terug. En als de apparaten dan ook nog niet werken moet je weer veel dingen doen om je geld na ongeveer 8 weken terug te krijgen.

helemaal mee eens

door 1960 - Oct 30, 2010 om 15:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Met die nieuwe OV-chipkaart kunnen blinden/slechtzienden niets op de poortjes zien. Antwoord van het personeel: Dan kunt U beter thuisblijven!
Geef die makkelijke strippenkaart weer aan ons terug. Iedereen kan er mee omgaan. Ook de buitenlandse toeristen. Een keer strippen en je bent klaar. Nu moet je twee keer langs die automaat en wanneer het druk is wacht de bestuurder niet met tot dat iedereen zit. Voor oudere mensen en mensen die bijv. in verwachting zijn is dit levensgevaarlijk. Ik heb al diverse valpatijen meegemaakt. Ook hoor ik in mijn eigen kennissenkring dat het OV duurder is geworden. Daar komt nog eens bij dat men elke 5 jaar weer een nieuwe OV-chipkaart moet aanschaffen. Als de huidige OV-chipkaart het niet doet moet je nog eens een nieuwe OV-chipkaart aanschaffen. Ik hoor nu regelmatig dat mensen het OV gaan mijden vanwege die OV-chipkaart. Had al dat geld dat nu is uitgegeven om die OV-chipkaart er door te drukken nu eens gebruikt om het OV goedkoper te maken. 65+ gratis in alle bussen, trams en metro en de trien met grote korting. Doen ze in België al jaren, dat werkt fantastisch. In de kleine dorpen is alleen een Buurtbus waar men met 8 personen in mag, wachttijd: uren!!! En niet na 18.00 en iet op zondag.

bharmsen
door bharmsen - Oct 30, 2010 om 18:27
32 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=1960 schreef op zaterdag 30 okt 2010, 15:11]Geef die makkelijke strippenkaart weer aan ons terug. Iedereen kan er mee omgaan. Ook de buitenlandse toeristen.

In het buitenland gebruiken ze op heel veel plaatsen ook een Chipkaart en moet de toerist het ook zelf uitzoeken, terwijl hier alles in meerdere talen uitgelegd staat en dat ontbreekt nog wel eens in het buitenland!.

In veel plaatsen reizen 65+ al gratis met de bus.

groetjes ben2