ka
door karinfaro Mar 24, 2009 om 18:56
Auto & vervoer

Lange wachttijd aanvraag rijbewijs

Op 16 maart j.l. heeft onze zoon rijexamen gedaan en is positief bevonden aan de rijvaardigheid. vervolgens toen hij  thuis kwam ging hij meteen naar het gemeentehuis om het rijbewijs aan te vragen.
deze hadden nog geen bevestiging ontvangen dus zijden ze "kom morgen maar terug dan zal het wel in orde zijn." dus vervolgens is hij de dag erna het weer gaan proberen waaruit weer bleek dat het nog steeds niet in orde was. toen hebben we contact opgenomen met het CBR en er bleek een fout in het systeem te zitten. het is nu ondertussen al 24 Maart en hebben we elke dag nog contact gehad met het cbr maar we komen geen stap verder. dus hebben we nog steeds geen rijbewijs kunnen aanvragen. wat kunnen we hier aan doen en kunnen hun dit zomaar maken?

5385 9 Rapporteer

jftm
door jftm - Mar 24, 2009 om 20:37
182 Antwoorden / 5 Vragen

Kijkt u eens op
http://www.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=90
En sla ze er mee om de oren. Ik zou naar het cbr toegaan met alle papieren en ter plaatse staan op de uitwisseling van info richting gemeente.
Succes
John

labren
door labren - Mar 25, 2009 om 14:10
862 Antwoorden / 0 Vragen

het is op het moment een chaos bij het CBR alle aanvragen duren heel lang omdat ze personeel te kort hebben, de verlenging van mijn rijbewijs heeft bijna 5 maanden geduurt.

an
door annelies53 - Mar 25, 2009 om 14:19
9 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon weer afwachten zoals ik, heb ook pas die gasten daar gemaild, want ik heb een goeie medische keuring onder gaan, en ik

wacht al vanaf Januari op mijn verlenging, heb alles gestuurd, en ik vind het echt raar dat die arts bij het CBR er zolang werk op heeft. Maar wie ben ik, het is me bekend dat het daar echt een chaos is, en je hebt geen poot voor op te zijn voor je nieuwe rijbewijs. Hij zei dat ik na begin maart nog tenminste 5 weken wachten moet. Ze moeten maar eerst orde op zaken brengen bij het CBR, en meer personeel, dan komt het wel weer op orde, en vooral met dat systeem.

Maar wie zijn wij, zit erg in spanning wel of niet dat ik mag rijden, kan ik je wel vertellen,

vriendelijke groet.

1paul
door 1paul - Mar 25, 2009 om 16:31
3161 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook hier even en bellen maar.

http://www.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=67

an
door annelies53 - Mar 25, 2009 om 17:59
9 Antwoorden / 1 Vragen

Wat 1paul zegt van dat bellen, heeft geen zin je moet toch afwachten.

Wel heb ik pas gemaild, en antwoordt gehad, dat dit zeker 4 of 5 weken zal duren.

aj
door ajtr - Mar 25, 2009 om 19:25
46 Antwoorden / 7 Vragen

Ja het is een zooitje bij het CBR daar zal menigeen het met mij over eens zijn.Vraag in het gemeentehuis als die even voor je willen bellen wil ook wel eens helpen of vraag daar welke druk je er op kunt of moet zetten om zo snel mogelijk je rijbewijs te krijgen. Mijn vrouw heeft voor de kerst 2008 een zware hartoperatie gehad een heeft nu een ICD kastje .Formulieren van de arts mee gekregen dat op haar rijbewijs een speciale code moest komen.Na een ongelukkige val in begin Jan.2009 heeft ze haar beide polsen gebroken en kon lettelijk helemaal niets.Ongeveer gelijktijdig kregen wij bericht van het CBR dat wij naar het gemh. moesten om formulieren in te vullen voor aanvraag van een nieuw rijbewijs.Hiervoor had zij 4 weken de tijd maar dit kon zij niet door haar gebroken polsen.Heb een brief eind Jan.2009 naar het CBR gezonden voor uitstel maar tot heden heb ik nog geen bericht retour gehad van het CBR.Een ambtenaar v/d Gem. is bij ons langs geweest en mocht onder zijn toezicht een handtekening zetten.Ja zo zie je maar weer in welk land we leven.Het is een groete klerezooi daar bij het CBR.Ja waar niet .Betaal maar maar eens 2 dagen te laat je mottorijtuigenbelasting boem een dikke boete Ja dan zijn ze er als de kippen bij.(bij eerste keer als men te laat betaald krijg je gewoon een waarschuwing )

jo
door johansolco - Apr 3, 2009 om 10:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vanwege mijn spierziekte moet ik om de 3 jaar een nieuw rijbewijs aanvragen. Door medicatie gaat het alleen maar beter met me maar de bureaucratie wil ook wat. Mij is telefonisch door het CBR medegedeeld dat de verwerkingstijd van mijn aanvraag zeker 4 maanden is. In de tussentijd heb ik de keuze uit: niet werken, illegaal en onverzekerd rondrijden of iemand vinden die taxichauffeur wil spelen. Dat is onacceptabel. Mijn advies: neem hier geen genoegen mee. Neem kontakt op, noteer je pogingen en antwoorden, dien een klacht in (gewoon een brief wat op de website staat klopt niet en je wordt van hoofdkantoor naar regiokantoor verwezen, etc), en als laatste stel het CBR aansprakelijk. Want stel dat je oncerzekerd een ongeluk krijgt. Ik heb 'gelukkig' door mijn spierziekte en een motie van de Tweede Kamer in dat verband met 16 heel verschillende kamerleden kontakt gekregen en ga daar ook nu gebruik van maken

johanpc
door johanpc - Apr 3, 2009 om 10:59
1379 Antwoorden / 2 Vragen

@johansolo

Daarom krijg je bij sommige gemeenten o.a waar ik woon zeker 3 a 4 maanden van tevoren een brief met de mededeling dat je rijbewijs binnenkort verloopt en dat je ivm een eventuele keuring daar rekening mee moet houden.

re
door rene2_1 - Apr 29, 2009 om 21:23
8 Antwoorden / 7 Vragen

Welke concrete stappen zijn te ondernemen om een medische beoordeling door het CBR te versnellen?

Ze (CBR Rijswijk) beweren met een big smile dat het zeker drie maanden in beslag neemt voordat de formulieren etc. beoordeeld zijn.

Mijn vader heeft in januari 2009 een ICD (interne defibrilator) gekregen. Twee maanden lang mag je niet rijden, omdat dit een soort proeftermijn is om te kijken of dat ding geen shock afgeeft, en vervolgens kan je door die sukkels bij het CBR nog eens drie maanden wachten op je rijbewijs met de benodigde code.

Is daar iets aan te doen dat het allemaal wat sneller kan?

Alvast bedankt.