si
door silvie49 Feb 13, 2008 om 08:40
Auto & vervoer

Lekke benzine leiding

hallo

ik heb 6 mnd geleden een fiat punto gekocht bij garage kwam er na een week achter dat er iets klepperde achter moesten andere draagarmen onder achter viel nog onder garantie maar hij ging ze bij de sloop bestellen en tot nu toe heeft hij ze nog niet gevonden dus nog steeds niet gemaakt, nu ging mijn auto van de week benzine lekken ik naar die garage toe bleek hele leiding verrot,hij gaat weer kijken voor tweedehands want nieuw is te duur zegt hij zei tegen hem is niet goed naar gekeken tijdens apk hij zei ja kan stuk gaan na 6 mnd nu draai ik dus zelf voor de kosten op kan ik iets doen ?

399 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sylvie,

Ik neem aan dat je slechts 3 of 6 maanden garantie op de wagen hebt gekregen.De draagarmen krijg je dus wel vergoed (in principe kun je nieuwe draagarmen eisen) en daarna is het einde verhaal, omdat het volgende defekt buiten de garantieperiode valt en dus voor eigen rekening komt. Dat de garage tweedehands vervangen wil, is bij de armen dus niet korrekt en bij de leiding wel, omdat je dan ook minder betaalt.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reparateur mag gewoon gebruik maken van gebruikte onderdelen tijdens Bovag-garantieperiode. Eisen van nieuwe onderdelen gaat alleen als het bijvoorbeeld veel te lang zou gaan duren; maar neem dit dan eerst met Bovag/garage op. Als je als klant nieuwe EIST & er zijn gebruikte voorhanden kan de garage voorstellen de klant het verschil bij te laten betalen.
Overigens: met die Punto zult u nog meer problemen gaan krijgen, hou daar vast rekening mee

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat voor garantie. die draag armen zijn van de sloopers ook verrot een bekend probleem. inderdaad is de apk een moment opname. vaker als u dat soort problemen heeft mankeert er meer aan