xandor020
door xandor020 Jan 6, 2006 om 20:02
Auto & vervoer

Lekkende pakking?

Ik heb een 200CC Scooter.

Elke keer (Na een tijd van korte ritjes) als ik een langere rit maak dan na 30 Km houd de scooter in. hij zakt dan volledig in in vermogen. Dit duurt een minuut of 10. Als ik dan weer 'gas' geeft is alles weer normaal. Behalve, dat er olie uit mijn luchtfilter komt. Ook is mijn oliepeil dan extreem hoog. Ik vraag mij dus af of er benzine (Te hoge druk en slechte ontbranding door het inhouden) in mijn blok kan zijn gekomen? zo ja, kan dan het olie mengsel zo schraal worden dat ik een vastloper krijg? Wat uit mijn luchtfilter komt (Er zit een kijkglaasje op dus er is wel rekening mee gehouden) is een mengsel van olie (kleur) en benzine (geur) Wie weet wat dit kan zijn of hoe dit kan? Vanmiddag kwam er echt een kwart tot halve liter uit, en toch is het oliepeil 'over vol"

2041 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat ik kan zeggen is dat de scooter echt stuk is en er niet meer mee rijden. Een vastloper is een kwestie van tijd. Het lijkt erop dat de olie zich met de benzine vermengt. Kan zijn dat de oliepomp een defect heeft en in de retour leiding benzine meeneemt want het blijft toch ergens in dit geval in de olie tank.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de onderzijde zit een klein kraantje en daar moet je wekelijks een halve liter olie aftappen anders gooit hij dit door de luchtfilter eruit. Even zoeken naar dat kraantje.

Oracle

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oracle onzinverhaal olie bij vullen en er daarna weer uit laten lopen. Waar heb jij de laatste tijd vertoefd. Het ding is stuk punt uit.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt volkomen gelijk, dit is onzin!

Mijn reactie maar ook de vraag, neem me niet kwalijk, een luchtfilter waar olie uitkomt en dat zou men niet weten als je een scooter onder je kont hebt waar een rijbewijs voor nodig is!

Oracle

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oracle is toch goed. We lezen wel eens over dingen heen. Maar een 200cc scooter gaat toch wel harder dan een snorfiets en met een vastloper ben je eerder gewond dan genezen.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2006 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een vreselijk domme opmerkingen Oracle.

Dit is een serieus verhaal en vraag.

Dit gebeurt nml een keer of 4 per jaar, voornamenlijk als ik na 'stadsritjes' weer een flink gas geef op de snelweg.

Niet dat het er iets toe doet, maar aangezien ik in Rome woon, is het vrij gebruikelijk om een 200cc scooter te hebben.

Eikel!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2006 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebeurd vier keer per jaar dat had u beter kunnen vermelden lijkt mij. Maar dan nog het zal wel om een Vespa gaan neem ik aan. Gewoon naar de dealer en de motor laten reviseren. Is goedkoper dan een vastloper en de angst dat de boel vast slaat.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2006 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Xandor mijn reactie is onzin dat gaf ik toch toe!

Alleen snap ik niet wat bij jou het verschil is een ritje in de stad of op de snelweg, want wat de snelheid betreft kan ik geen verschil ontdekken van die scooters en zeker niet in Roma.

Bij de Italianen mankeert er echt niets aan die scooters.

Oracle

ve
door verwijderd - Jan 7, 2006 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ritjes in de stad, woon/werk verkeer dat lukt je in Rome niet harder dan 40 km/h en op de snelweg 130, volgens mij zit daar flink wat verschil tussen.

Ik hoop dat er mensen zijn die WEL serieus kunnen reageren. kijk dat hij naar een garage moet begrijp ik ook wel, ik wil alleen de kennis vergaren zodat ik weet waar ik over praat.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2006 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat om een Piaggo Beverly 200 (Wordt niet meer geleverd is vervangen door de 250)

Er zit op het luchtfilter een kijkglaaasje (vingerhoedje) wat je heel makkelijk los kan trekken om het te legen, dus er is rekening gehouden met een klein beetje 'lekkage'.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dat 4x per jaar hebt en hoeveel jaar is dat al, ben je dan nooit op het idee gekomen om deze naar de dealer te brengen voor een knappe onderhoudsbeurt

Zelf scheur ik toch regelmatig op een scooter langs de jaaaaren geleden afgebrande olijfbomen naar boven om in Tivoli te  . . , dus kan ik zeggen dat ik weet hoe dat daar toe gaat.

Chow,

Oracle

ve
door verwijderd - Jan 8, 2006 om 02:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik dit zo lees lijkt het erop dat het membraam wat acher je
carburateur zit, (Ik neem gemakshave maar even aan dat jouw scooter een
caburateur heeft en geen inspuiting en een tweetakt motor.)

Ik heb ooit een Yamaha brommer gehad met membraam inlaten met het
zelfde proleem. je kon er gewoon mee rijden maar als je het gas vol
open trok, zakte het vermogen helemaal in elkaar.

Was toen voor een paar tientjes te verhelpen, nieuw membraam erin,en scheuren maar weer.

ik ga er verder van uit dat deze techniek ook op uw scooter is
toegepast, want het is de eenvoudigste manier om een hoog vermogen uit
een tweetakt te halen. Wat ook nog kan zijn is dat er een
regelbare schuif in de uitlaat poort zit. deze dient om het koppel wat
een tweetakt levert,  overeen groter toeren gebied te kunnen
verdelen.deze word door een servomotor van uit het motormanagement
gestuurt. als deze zwaar gaat lopen of soms vastblijft zitten kun ook
een dergelijke storing krijgen.

niet ondekbaar als je veel korte ritten rijdt.

als laatste nog een tip:

Gebruik wel orginele onderdelen! Want hier voor geld; goedkoop is duurkoop.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2006 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt er meer op dat de motor niet goed opwarmd, Ik heb dit ook met mn Aprilia RS gehad. Gewoon te vroeg op het gas terwijl het blok nog niet warm was. Het kan ook zijn dat de oliepomp niet juist functioneert en misschien te veel olie geeft.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2006 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij zijn gewoon je zuigerveren versleten.1 zuigerveer is een olie schraapveer en als die versleten is,kan er olie in je luchtfilter komen.Ik denk dat het andersom ook zo werkt,dus dat er benzine in je oliecarter komt en je olie daardoor verdunt en daarom je steeds te veel olie hebt.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat we éérst vooraan moeten beginnen, de  bijbehorende oplossing is duidelijk verschillend als het om een 2-slag óf een 4-slag motor gaat.

Je kúnt me geen info genoeg geven, hoe meer info ik heb, hoe béter ik je kan helpen.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De info staat er toch. Het is een Piaggo Beverly. Dat is een 200 cc viertakt.