Elke keer (Na een tijd van korte ritjes) als ik een langere rit maak dan na 30 Km houd de scooter in. hij zakt dan volledig in in vermogen. Dit duurt een minuut of 10. Als ik dan weer 'gas' geeft is alles weer normaal. Behalve, dat er olie uit mijn luchtfilter komt. Ook is mijn oliepeil dan extreem hoog. Ik vraag mij dus af of er benzine (Te hoge druk en slechte ontbranding door het inhouden) in mijn blok kan zijn gekomen? zo ja, kan dan het olie mengsel zo schraal worden dat ik een vastloper krijg? Wat uit mijn luchtfilter komt (Er zit een kijkglaasje op dus er is wel rekening mee gehouden) is een mengsel van olie (kleur) en benzine (geur) Wie weet wat dit kan zijn of hoe dit kan? Vanmiddag kwam er echt een kwart tot halve liter uit, en toch is het oliepeil 'over vol"
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Het enige wat ik kan zeggen is dat de scooter echt stuk is en er niet meer mee rijden. Een vastloper is een kwestie van tijd. Het lijkt erop dat de olie zich met de benzine vermengt. Kan zijn dat de oliepomp een defect heeft en in de retour leiding benzine meeneemt want het blijft toch ergens in dit geval in de olie tank.
Aan de onderzijde zit een klein kraantje en daar moet je wekelijks een halve liter olie aftappen anders gooit hij dit door de luchtfilter eruit. Even zoeken naar dat kraantje.
Mijn reactie maar ook de vraag, neem me niet kwalijk, een luchtfilter waar olie uitkomt en dat zou men niet weten als je een scooter onder je kont hebt waar een rijbewijs voor nodig is!
Oracle is toch goed. We lezen wel eens over dingen heen. Maar een 200cc scooter gaat toch wel harder dan een snorfiets en met een vastloper ben je eerder gewond dan genezen.
Het gebeurd vier keer per jaar dat had u beter kunnen vermelden lijkt mij. Maar dan nog het zal wel om een Vespa gaan neem ik aan. Gewoon naar de dealer en de motor laten reviseren. Is goedkoper dan een vastloper en de angst dat de boel vast slaat.
Alleen snap ik niet wat bij jou het verschil is een ritje in de stad of op de snelweg, want wat de snelheid betreft kan ik geen verschil ontdekken van die scooters en zeker niet in Roma.
Bij de Italianen mankeert er echt niets aan die scooters.
Nou, ritjes in de stad, woon/werk verkeer dat lukt je in Rome niet harder dan 40 km/h en op de snelweg 130, volgens mij zit daar flink wat verschil tussen.
Ik hoop dat er mensen zijn die WEL serieus kunnen reageren. kijk dat hij naar een garage moet begrijp ik ook wel, ik wil alleen de kennis vergaren zodat ik weet waar ik over praat.
Het gaat om een Piaggo Beverly 200 (Wordt niet meer geleverd is vervangen door de 250)
Er zit op het luchtfilter een kijkglaaasje (vingerhoedje) wat je heel makkelijk los kan trekken om het te legen, dus er is rekening gehouden met een klein beetje 'lekkage'.
Als je dat 4x per jaar hebt en hoeveel jaar is dat al, ben je dan nooit op het idee gekomen om deze naar de dealer te brengen voor een knappe onderhoudsbeurt
Zelf scheur ik toch regelmatig op een scooter langs de jaaaaren geleden afgebrande olijfbomen naar boven om in Tivoli te . . , dus kan ik zeggen dat ik weet hoe dat daar toe gaat.
Als ik dit zo lees lijkt het erop dat het membraam wat acher je carburateur zit, (Ik neem gemakshave maar even aan dat jouw scooter een caburateur heeft en geen inspuiting en een tweetakt motor.)
Ik heb ooit een Yamaha brommer gehad met membraam inlaten met het zelfde proleem. je kon er gewoon mee rijden maar als je het gas vol open trok, zakte het vermogen helemaal in elkaar.
Was toen voor een paar tientjes te verhelpen, nieuw membraam erin,en scheuren maar weer.
ik ga er verder van uit dat deze techniek ook op uw scooter is toegepast, want het is de eenvoudigste manier om een hoog vermogen uit een tweetakt te halen. Wat ook nog kan zijn is dat er een regelbare schuif in de uitlaat poort zit. deze dient om het koppel wat een tweetakt levert, overeen groter toeren gebied te kunnen verdelen.deze word door een servomotor van uit het motormanagement gestuurt. als deze zwaar gaat lopen of soms vastblijft zitten kun ook een dergelijke storing krijgen.
niet ondekbaar als je veel korte ritten rijdt.
als laatste nog een tip:
Gebruik wel orginele onderdelen! Want hier voor geld; goedkoop is duurkoop.
Het lijkt er meer op dat de motor niet goed opwarmd, Ik heb dit ook met mn Aprilia RS gehad. Gewoon te vroeg op het gas terwijl het blok nog niet warm was. Het kan ook zijn dat de oliepomp niet juist functioneert en misschien te veel olie geeft.
Volgens mij zijn gewoon je zuigerveren versleten.1 zuigerveer is een olie schraapveer en als die versleten is,kan er olie in je luchtfilter komen.Ik denk dat het andersom ook zo werkt,dus dat er benzine in je oliecarter komt en je olie daardoor verdunt en daarom je steeds te veel olie hebt.
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld. Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen. De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Mijn stiefmoeder is overleden En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens Mijn vader is sinds 2008 dood En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten Dat moet nu dus verrekend worden
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling. Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen. Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode. Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen. Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender. Je mag dus als ont
...
Lees meer
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen. Dat kon en zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot. Lees meer