el
door elsjeelshof Dec 16, 2015 om 17:20
Auto & vervoer

Mag een verzekeringzekeringsmaatschappij € 75.00 in rekening brengen

Door een snorfiets ben ik aangereden, voorwiel dubbel, schade € 235,00. Mijn verzkeringsmaatschappij heeft mijn schadeformulier doorgestuurd naar de andere partij. Mag hij daarvoor € 75,00 in rekening brengen=

1166 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 16, 2015 om 17:28
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Ik denk dat een specificatie van de de rekening, zoals de verzekering u die stuurt wel zinvol is.

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2015 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee natuurlijk mag uw verzekeringsmaatschappij geen € 75,00 in rekening brengen voor het doorsturen van een schadeformulier.

Welke verzekeraar is dat?

chris74
door chris74 - Dec 16, 2015 om 17:32
564 Antwoorden / 44 Vragen

Staat er niet in de clousule iets over eigen risico?

me
door mein33 - Dec 16, 2015 om 17:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@elsjeelshof,

Uw verzekeringsmaatschappij zal u daarvoor geen kosten in rekenening brengen.
Ik veronderstel dat uw "tussenpersoon" / "verzekeringsadviseur" u dit in rekening brengt.
Mocht dit zo zijn dan zou ik snel afscheid nemen van deze "graaier", dit soort werkzaamheden vallen onder de dienstverlening die hij u zou moeten bieden.

emcede
door emcede - Dec 16, 2015 om 17:39
960 Antwoorden / 4 Vragen
audb
door audb - Dec 16, 2015 om 17:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ja die mogen ze vragen maar niet aan u maar aan de andere verzekeringsmaschappij u mag er namelijk niet slechter op worden

sw
door swat1500 - Dec 16, 2015 om 17:42
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Als u uitsluitend WA verzekerd bent en ook geen rechtsbijstandverzekering hebt dan mag u verzekeraar kosten berekenen als zij voor u werkzaamheden verricht. Als u uitsluitend WA verzekerd bent moet u namelijk zelf de andere partij aasprakelijk stellen en de nodige papieren sturen.

killroy
door killroy - Dec 23, 2015 om 10:40
87 Antwoorden / 10 Vragen

Nee dat mogen ze niet maar ze doen dit doodleuk omdat er geen Haan is die er naar kraait, dit soort pariaas doen dit omdat ze op deze manier aan Maandsalarissen kunnen komen van € 8 tot 10.000, geen mens merkt het en ieder vind het doodgewoon. Dit zijn mede geldopvreters van onze maatschappij. Hier moeten wij mee leren leven!!!!!

h.
door h.terpstra - Jan 1, 2016 om 23:10
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Els HOF.

Natuurlijk mag die verzekerings mij. dat. Wij leven in een vrije liberale maatschappij. Leve de politieke "deskundigen".

Maar natuurlijk mag u dat ook niet betalen. U bent integer en werk niet mee aan maffia praktijken.

Deze kosten zijn verwerkt in uw premie. Maaaaar, dat is men snel vergeten.

Groet, H.