ne
door nelia Apr 18, 2020 om 20:10
Auto & vervoer

Medische keuring verlenging rijbewijs

Ik moet een medische keuring ondergaan voor verlenging van rijbewijs. Keuringsarts zegt dat alle keuringen zijn opgeschort i.v.m. corona. Is dit zo ? Op de site van het CBR staat er iets anders.

6510 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2020 om 20:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het CBR zal het wel weten dan. Of verwacht je dat wij er allemaal naar gaan gissen hier?

ma
door marleenvanh Apr 20, 2020 om 13:17
451 Antwoorden / 1 Vragen

U weet dus niets? Dan hoeft (...) u niet te reageren!!

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2020 om 20:25
16836 Antwoorden / 108 Vragen

De keuringsarts heeft gelijk, ook al zegt de site iets anders. Het CBR loopt al jaren acht dus ik neem aan dat ze hebben verzuimd dit op de site te zetten. Hoop dat u heel vroeg uw verlenging heeft aangevraagd?

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2020 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus zo. Ik las dat het rijbewijs gewoon verlengd werd met drie maanden ivm de problemen. Was een bericht van de overheid.

Maar als u naar het CBR belt kunnen ze u dat vast vertellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 19, 2020 om 10:33
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb de indruk dat de keuringsarts die door u is benaderd niet goed op de hoogte (of van mening is dat hij/zij dit niet kan) is als ik dit lees als onderdeel van de info uit een al gegeven verwijzing:
(citaat) 'Daarnaast heeft het CBR gevraagd aan keurend artsen en medisch specialisten om de mogelijkheid te onderzoeken of zij de rijbewijskeuringen en/of onderzoeken op een verantwoorde manier op afstand kunnen uitvoeren.'

mo
door mof - Apr 20, 2020 om 10:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u de arts daarop gewezen? Gaatu anders eens kijken voor een andere arts.

HeinKooij
door HeinKooij - Apr 20, 2020 om 11:23
4 Antwoorden / Vragen

Bij mij is het nog gekker.
In verband met verloop rijbewijs op 12 mei a.s. heb ik 12 december bij CBR verlenging aangevraagd en na de eigen verklaring ook op 19 januari een artsenverklaring opgestuurd. Nu heb ik gebeld met CBR wanneer ik de verlenging kan ontvangen. Volgend de behandelende persoon kan dat in uiterste situatie zij in FEBRUARI 2021!!.
En Pechtold beweren dat de achterstand wordt ingelopen.

waterjuffer
door waterjuffer - Apr 25, 2020 om 13:30
28 Antwoorden / 19 Vragen

Ik ben verleden week gekeurd na goed zoeken door rijbewijskeuringsarts.nl
telefoonnummer 06-10444535 probeer het daar eens. succes

wv
door wvdtorre - Jul 27, 2020 om 16:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wat mij het meeste stoort in dit "gezondheidsverklaring" verhaal is dat je moet betalen (37,80 euro) om een formulier in te vullen waarvan ik (met diabetes type 1 en ADHD) de uitkomst allang weet:

Je laten keuren bij een onafhankelijke internist (voor diabetes) en bij een psychiater (voor ADHD).

Begrijp me niet verkeerd hoor, die keuringen snap ik en vind ik ook niet meer dan logisch. Maar dat ik eerst moet betalen om een formulier in te vullen om vervolgens nogmaals te horen dat ik die twee keuringen moet laten doen, dat vind ik de grootste onzin.

Daarbij, het is een online formulier wat automatisch wordt beoordeeld, dus het potentiele argument van administratieve kostendekking is ook dikke onzin hier.

Dus het advies aan het CBR zou zijn:

1. Ga door met die gezondheidsverklaring vragenlijst, maar vraag er geen geld voor (het gaat toch om de verkeersveiligheid, of niet?)

OF

2.  Stop met die gezondheidsverklaring vragenlijst en informeer mensen direct wat ze "extra" moeten doen voor hun rijbewijs (wat nu in wezen ook al is terug te vinden op de CBR website)

Maar goed, misschien zie ik iets over het hoofd...?

MVG,
Wouter.

Gr
door Grunn1 Jul 27, 2020 om 16:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ga je nu bij elke vraag die gesteld is over een medische keuring dit zelfde antwoord neerzetten? Beetje onnodig en overbodig.

wv
door wvdtorre Jul 27, 2020 om 16:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

@Epcot: Wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet ;-)