kloske
door kloske Oct 1, 2018 om 16:36
Auto & vervoer

Moet je een miniscootmobiel verzekeren?

Ik heb al een aantal jaren een miniscootmobiel, oftewel shoprider, een inklapbaar geval dus. Nou heb ik die al die jaren wel verzekerd omdat ik dacht dat dat verplicht was, kreeg dan een bromfietsplaatje. Laatste jaren geen plaatje meer maar een sticker. Vorige week kocht ik echter via Marktplaats een ander scootmobieltje, ook inklapbaar. Maar volgens de eigenaar hoefde je dat ding helemaal niet te verzekeren.  Wat klopt er nu, is het nu wel of niet verplicht om te verzekeren?

1587 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 1, 2018 om 16:38
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, lijkt mij zeker zeker zeer zinvol voor het geval er iets gebeurt zowel m.b.t. schade aan het voertuig als m.b.t. eventuele aansprakelijkheid.deer

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2018 om 16:40
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Jazeker moet je een (mini) scootmobiel ook verzekeren. Volgens mij kletst die Marktplaats meneer uit zijn nekje. Dus wel doen.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2018 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, ook die opvouwbare scootmobiel moet verzekerd zijn, behalve als u een landgoed hebt en alleen in uw eigen tuin rondrijdt, dan hoeft het niet.

https://www.descootmobielwinkel.nl/blog/scootmobiel-verzekering-verplicht/

kloske
door kloske - Oct 1, 2018 om 16:44
150 Antwoorden / 33 Vragen

Sjips, kom net wat tekort voor dat landgoed, haha!

r.kemperman
door r.kemperman - Oct 1, 2018 om 18:22
423 Antwoorden / 4 Vragen

Elk gemotoriseerd voertuig op de openbare weg moet verzekerd zijn

kloske
door kloske - Oct 1, 2018 om 18:24
150 Antwoorden / 33 Vragen

Oke, dan verzeker ik m gewoon weer :D