sa
door sabel Nov 23, 2007 om 16:15
Auto & vervoer

Na update geen Handsfree meer mogelijk

Ik ben in het bezit van een TOMTOM Go 710. deze heeft een bluetooth handsfree mogelijkheid. Na de laatste update naar 6.150 die je automatisch via TomTom home krijgt is het niet meer mogelijk om Handsfree te bellen. Nou ja het bellen gaat nog wel maar er zit zo'n Echo op dat je elke woord zeker 3 keer hoort dus een gesprek voeren is niet mogelijk. Bij het terug plaatsen van een back-up doet de handsfree het helemaal niet meer dus dat is geen oplossing. OOk TOMTOM service geeft geen enkele reactie op wanneer ze dit denken op te lossen. Naast een hoop andere problemen die met de laatste update geintroduceerd zijn (zie de verschillende forums). Heeft deze update ervoor gezorgd dat ik niet meer handsfree kan bellen in de auto waarvoor ik juist deze tomtom heb gekocht.

Wat zou hier de oplossing kunnen zijn aangezien TomTom niet thui geeft.

420 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2007 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sabel,

Voor het oplossen van dit probleem, moet je juridisch gezien bij de VERKOPER zijn en niet bij TomTom. Wat de verkoper regelt met zijn voorschakel (TomTom), is niet jouw probleem. De verkoper dient het probleem te verhelpen.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2007 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

 hallo,

misschien kunt u hier wat mee?

http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=kassa_artikel&number=3601364

vr.gr poltol

ve
door verwijderd - Nov 24, 2007 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is via de groothandel gekocht dus die verwijzen conform hun leveringsvoorwaarden naar de producent. Het geheel juridisch juist is.

Als TomTom niet eens reageerd en het totaal bedrag te klein is voor een juridische procedure blijft je dus steken op een niet goed werkende Handsfree kit.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2007 om 02:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sabel,

De leverancier blijft verantwoordelijk voor de produkten welke hij
levert. Deze moeten voldoen aan de eisen welke je eraan mag stellen.
Dat is o.a. een probleemloze werking gedurende de economische
levensduur. Dat is wet.

De leverancier kan en mag zich door ontwijkende voorwaarden op te nemen
in zijn leveringsvoorwaarden, niet onttrekken aan zijn plicht een
deugdelijk apparaat te leveren. Deze eigen voorwaarden zijn onwerkzaam.
De wet prevaleert.

Bij een defect gedurende de economische levensduur dient hij voor
reparatie zorg te (laten) dragen, al dan niet tegen betaling. Kan hij
dit niet, dient hij naar redelijkheid, dit hangt van de gebruikstijd
af, terug te betalen.

Laat hem de zaakjes met TomTom regelen. Dat hoeft u niet te doen en
TomTom hoeft geen zaken met u te doen. Zijn afnemer, in casu de
groothandel, is partij voor hen. Vandaar dat u geen reactie krijgt. De
meeste fabrikanten willen geen oeverloos gezeur met eind-afnemers zoals
u.

De groothandel zit daar ook niet op te wachten, maar dan moeten ze niet
aan eind-afnemers/particulieren leveren. Doen ze dat wel, dan treden ze
op als detaillist, met alle consequenties van dien.

Soms is goedkoop duurkoop. Maar dat merkt u wel als u bij de groothandel terugkomt. Alle kans dat ze het u moeilijk maken.

Groeten,

Hardware ERror man.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2007 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Hardwareerror,

helaas maak je een denkfout. Iedereen die bij een groothandel koopt conformeert zicht daarmee automatisch aan de leveringsvoorwaarden van deze groothandel. Op geen enkele wijze gaat jouw gedachtengang op.

Redeneer zelf maar: Hoe moet de groothandel weten wat de koper met dit artikel gaat doen? Moet hij dit gaan registreren bij verkoop of zo? Neen, helaas, een aankoop bij een groothandel met dito verkoopvoorwaarden zal niet terzijde kunnen worden geschoven