eu
door eukie Oct 13, 2010 om 13:19
Auto & vervoer

Navigatiesysteem waarschuwing

Ik gebruik tot volle tevredenheid een navigatiesysteem, merk Navigon, type 3310 max. Er is iets wat ik niet kan thuisbrengen, en wat ik ook niet (goed) in de gebruikershandleiding kan terugvinden. En dat is het volgende: Op voor mij volkomen willekeurige plaatsen zegt de navigatiestem: LET OP. Meer niet. Waar ik op moet letten wordt er niet bijgezegd. Er is ook geen relatie te ontdekken met de verkeersintensiteit, gevaarlijke situaties, kruisingen, snelheidscontroles, spoorwegovergangen o.,i.d. Er is meestal echt niets te zien (b.v. op een lange rechte weg).Bij mij roept het een (lichte) schrikreactie op. Weet iemand wat het betekent ?

12532 15 Rapporteer

lo
door loods - Oct 13, 2010 om 15:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Eukie,
Op het moment dat je x aantal km te hard rijdt krijg je die waarschuwing!!
Hoeveel km je te hard rijdt, vindt je onder opties > instellingen. daaronder staat dan het aantal km binnen en buiten de bebouwde kom te hard moet rijden om die waarschuwing te horen. standaard staat hij op 10 km binnen en 20 km buiten de bebouwde kom.
groetjes Loods

eu
door eukie - Oct 13, 2010 om 15:50
61 Antwoorden / 70 Vragen

Bedankt loods. Was ik uit mezelf nooit opgekomen. Ik kom er steeds meer achter dat het systeem veel meer mogelijkheden biedt dan alleen maar de weg wijzen van A naar B. Jammer dat de gebruiksaanwijzing alleen maar on-line is, want als je die op A4 wilt afdrukken dan krijg je een hele stapel met zo'n 150 pagina's. Ik heb Navigon gemaild, en op Marktplaast gekeken of je die gebruiksaanwijzing ook kant en klaar kan kopen, maar dat is niet zo.

pino123
door pino123 - Oct 13, 2010 om 16:01
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Afdrukken kan je ook anders instellen zodat er bijv. 4 pagina's op een pagina komt. Indien het bijv. een Adobe document of word document is, kan je ook seperate pagina's afdrukken.

jscholtes
door jscholtes - Oct 13, 2010 om 16:20
777 Antwoorden / 31 Vragen

Het voordeel van een digitale handleiding is dat je er in kunt zoeken. Dat is in dit geval erg handig gebleken...! Pas op.

kleinepier
door kleinepier - Oct 15, 2010 om 12:52
42 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ik heb ook de 3310 max dat doet i als je te hard rijd je heb waarschijnlijk de snelheids lemiet in gesteld bij mij staat i op 5 km tehard dus als je 50 km mag en je rijd 56 km krijg de melding let op dat betekent dat je te hard rijd maar dat kan je uitschakelen moet even in het menu doen daar staat het is totaal geen probleem wat je niet wil kan je allemaal uitzetten zo makelijk is het

sk
door skriuwer - Oct 15, 2010 om 13:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Navigon waarschuwt ook bij nadering vaste snelheidscamera's

eclipse
door eclipse - Oct 15, 2010 om 13:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=eukie schreef op woensdag 13 okt 2010, 13:19]Ik gebruik tot volle tevredenheid een navigatiesysteem, merk Navigon, type 3310 max. Er is iets wat ik niet kan thuisbrengen, en wat ik ook niet (goed) in de gebruikershandleiding kan terugvinden. En dat is het volgende: Op voor mij volkomen willekeurige plaatsen zegt de navigatiestem: LET OP. Meer niet. Waar ik op moet letten wordt er niet bijgezegd. Er is ook geen relatie te ontdekken met de verkeersintensiteit, gevaarlijke situaties, kruisingen, snelheidscontroles, spoorwegovergangen o.,i.d. Er is meestal echt niets te zien (b.v. op een lange rechte weg).Bij mij roept het een (lichte) schrikreactie op. Weet iemand wat het betekent ?
snelheid instellen als max 45 km binnen de bebouwde kom, dan krijg je de waarschuwing als U te hard rijdt..dus voorkom je een flits of agent achter een boom....
U kunt ook nog zelf een geluidje ervoor instellen , als let op... even gewoon er lekker voor gaan zitten en een beetje fröbelen..veel plezier en rij veilig

gsm
door gsm - Oct 15, 2010 om 14:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Toegang tot de online gebruiksaanwijzing lezen is tegenwoordig in het geheel niet moeilijk meer, maar het lezen kost natuurlijk wel wat inspanning.

Een gebruiksaanwijzing op papier meeleveren is feitelijk zonde van de bossen, die daarvoor gekapt moeten worden. Het is al jaren lang gebleken, dat ook dan bijna niemand de gebruiksaanwijzing goed door leest. Vandaar ook de veel gebruikte uitdrukking RTFM.

on
door onthouden - Oct 15, 2010 om 14:32
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eukie schreef op woensdag 13 okt 2010, 15:50]Bedankt loods. Was ik uit mezelf nooit opgekomen. Ik kom er steeds meer achter dat het systeem veel meer mogelijkheden biedt dan alleen maar de weg wijzen van A naar B. Jammer dat de gebruiksaanwijzing alleen maar on-line is, want als je die op A4 wilt afdrukken dan krijg je een hele stapel met zo'n 150 pagina's. Ik heb Navigon gemaild, en op Marktplaast gekeken of je die gebruiksaanwijzing ook kant en klaar kan kopen, maar dat is niet zo.

Kun je niet de bladzijden kopieëren naar je documenten ?
In plaats van alles te kopieëren, dan kun je altijd nog uitprinten wat je wil hebben.

bu
door buijtwin - Oct 15, 2010 om 14:55
11 Antwoorden / 0 Vragen

Hier: http://www.portablegear.nl/handleidingen/Navigon_3310.htm kun je de handleiding als pdf-bestand opslaan en daarna je Taalkeuze afdrukken en je hebt dan minder papier werk.

wo
door woutje40 - Oct 15, 2010 om 16:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

HALLO EUKIE
JE HEBT DIT AANGEZET EN ALS DE STEM "LET OP" ZEGT DAN NADER JE EEN VASTE FLITSPAAL BIJ STOPLICHTEN DUS M.A.W. KIJK UIT!
GROETEN
WOUT

fe
door ferdinande - Oct 15, 2010 om 17:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een flitspaal zegt mijn navigon, "Pas op gevaarlijk punt", en ook bij een scherpe bocht die niet zo duidelijk te overzien is.
En "Pas op" bij te hard rijden, maar je kunt zelf instellen bij hoeveel te hard.

1973stefant
door 1973stefant - Oct 15, 2010 om 19:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan in het menu de mogelijk instellen dat hij waarschud als je 5 of 10 km te hard rijd ook kan je onderscheid maken voor binnen of buiten de bebouwden kom
uiteraard kan je die optie helemaal uitzetten

eu
door eukie - Oct 15, 2010 om 19:46
61 Antwoorden / 70 Vragen

Nou, bedankt allemaal. Ik laat die waarschuwing gewoon ingeschakeld staan, vooral omdat ik een week of drie geleden voor het eerst in mijn leven (ik ben 76 jaar) een bekeuring kreeg voor te hard rijden. Op de rondweg van Putten. Maximum was daar 50km: ik reed 58 km/uur. Gevolg: boete van 24 euro. Terecht zou ik zeggen. Maar (nou komt het): 6 euro administratiekosten ! 25% dus. En dat terwijl alles geautomatiseerd is, en er geen politieagent aan te pas komt. En onze overheid maar aandringen op eerlijkheid, gezagsgetrouwheid, normen en waarden. Me hoela. Oplichting noem ik dat. Enfin, het is te hopen dat, nu de boetes omhoog gaan, de administratiekosaten weeer verdwijne. Maar die hoop zal wel ijdel blijken tezijn.

genie
door genie - Oct 16, 2010 om 09:30
7 Antwoorden / 0 Vragen

handleiding printen hoeft niet. De handleiding is bij navigon te benaderen vanaf het apparaat zelf. Ben even kwijt hoe dat moet, maar loop gewoon alle instellingen even bij langs.