Nooit meer een Aldi-fiets
In de zomer van 2009 kocht ik bij de Aldi een elektrische fiets van het merk Alu-rex. Niet dat ik er veel gebruik van maak maar de prijs was aantrekkelijk (€ 699,-) en voor onvoorziene omstandigheden (bijv. auto stuk) is het altijd handig. De fiets begon echter dit voorjaar kuren te vertonen. De aandrijving deed het soms niet. Veel gezocht en nagevraagd (ook bij een Aldi-winkel) wat ik nu moest doen, maar zonder resultaat. Op de site van Aldi kon ik geen nummer of mailadres vinden om mijn beklag te doen. De fiets deed het soms weer maar gaf een paar weken geleden definitief de geest. Inmiddels had ik eindelijk na lang gezoek een nummer van de servicelijn Non-food van Aldi (0800-0225658) en werd ik doorverbonden naar de firma SI-Zweirad. Maar helaas was de garantie inmiddels 2,5 maand verlopen, dus pech gehad. Ook het feit dat ik het al tijdig had gemeld en dat ik maar een paar honderd kilometer met de fiets had gereden deed daar niets aan af. Voor € 200,- kon men mij helpen om iets op te sturen en als de monteur langs moest komen werd het nog veel duurder. Het blijkt toch maar weer dat goedkoop hier duurkoop bleek te zijn. Een fiets moet toch echt langer meegaan dan een paar honderd kilometer. Een les voor mij is in elk geval dat ik niet meer bij de Aldi van dit soort goedkope non-food rommelproducten koop, zoals deze Alu-rex fiets. Zijn er anderen met deze ervaringen? Ik ben in elk geval van plan om via een procedure mijn gelijk te halen want dit kan toch niet?
Beste Harry,
is het zo'n fiets als nu op mijn afbeelding?
[quote=inekel1953 schreef op woensdag 15 aug 2012, 13:38]Beste Harry,
is het zo'n fiets als nu op mijn afbeelding?
Het is een vrij kleine foto dus moeilijk goed te zien. Het frame lijkt hetzelfde maar bij mij zit de accu voor het achterspatbord en niet onder de bagagedrager.
Van de fiets het ik de volgende gegevens:
Alu-rex
Typenschild model
Artikelnummer: 2126-2214
Aangezien de garantie is verlopen en het aantal kilometers waarschijnlijk niet bewijsbaar is zou ik er niet te veel moeite voor doen, dit zal u meer kosten dan het oplevert ben ik bang.
Een dergelijke fiets kun je het beste kopen bij een erkende dealer die zelf service uitvoert. U heeft in dit geval een beter aanspreekpunt en u kunt uw klachten direct kwijt. Het liefst een fietsen speciaal zaak die er al even zit.
Nu is het in het algemeen zo dat producten die bij de aldi en of lidil verkocht worden geen A-merk zijn, het is vaak geluk hebben. Wijze les voor de volgende keer.
Mocht u toch een procedure willen starten win dan eerst informatie in bij consuwijzer, juridisch loket en evt. rechtsbijstand. Veel suc6
Om wat te lezen van anderen met ervaring met de Alu Rex kun je bovenaan in het zoekvakje Alu Rex tikken.
de prijs was er ook naar... voor ca. 3x zoveel had u een merkfiets, maar ook daar lees ik hier veel problemen over.....
Beste Harry,
de afbeelding die ik even had geplaatst was van mijn fiets, nu heb ik weer gewoon mijn eigen profiel afbeelding staan.
Het is jammer van de fiets, toch zoals je schrijft, heb je deze fiets in 2009 gekocht, inmiddels zijn we 3 jaar verder en meot ik eerlijk zeggen, voor de prijs wat je er voor beltaalde heb je egluk gehad dat hij 3 jaar is meegegaan.
Ja, ik zie je al denken van...de fiets is zo weinig gebruikt, toch zegt men waarschijnlijk ...dat de fiets 3 jaar oud is.
Kun je ook wel nagaan, voor een goede elektrische fiets bij zoals HK_308 ook al schreef, betaal je bij een echte fietsenhandelaar meer geld, afhankelijk welk merk. Zo betaal je voor een goede elektrische fiets, waarop de accu maar liefst 5 jaar garantie zit en de fiets zelf 7 jaar, zo'n 2000,- tot 2500,- Euro.
Graag had ik je een positiever antwoord willen geven, helaas is dat niet het geval.
M.vr.gr.,
Ineke L.
[quote=harry25 schreef op woensdag 15 aug 2012, 13:11]In de zomer van 2009 kocht ik bij de Aldi een elektrische fiets van het merk Alu-rex. Niet dat ik er veel gebruik van maak maar de prijs was aantrekkelijk (€ 699,-) en voor onvoorziene omstandigheden (bijv. auto stuk) is het altijd handig. De fiets begon echter dit voorjaar kuren te vertonen. De aandrijving deed het soms niet. Veel gezocht en nagevraagd (ook bij een Aldi-winkel) wat ik nu moest doen, maar zonder resultaat. Op de site van Aldi kon ik geen nummer of mailadres vinden om mijn beklag te doen. De fiets deed het soms weer maar gaf een paar weken geleden definitief de geest. Inmiddels had ik eindelijk na lang gezoek een nummer van de servicelijn Non-food van Aldi (0800-0225658) en werd ik doorverbonden naar de firma SI-Zweirad. Maar helaas was de garantie inmiddels 2,5 maand verlopen, dus pech gehad. Ook het feit dat ik het al tijdig had gemeld en dat ik maar een paar honderd kilometer met de fiets had gereden deed daar niets aan af. Voor € 200,- kon men mij helpen om iets op te sturen en als de monteur langs moest komen werd het nog veel duurder. Het blijkt toch maar weer dat goedkoop hier duurkoop bleek te zijn. Een fiets moet toch echt langer meegaan dan een paar honderd kilometer. Een les voor mij is in elk geval dat ik niet meer bij de Aldi van dit soort goedkope non-food rommelproducten koop, zoals deze Alu-rex fiets. Zijn er anderen met deze ervaringen? Ik ben in elk geval van plan om via een procedure mijn gelijk te halen want dit kan toch niet?\
Inmiddels een telefoontje gehad van SI-Zweirad. Ik mag het aandrijfwiel opsturen en men gaat kijken wat men kan doen. Hopelijk wordt het toch nog opgelost.
Ontzettend fijn dat je dit bericht hebt ontvangen, veel succes!
Laat je ons nog even weten of dit naar tevredenheid wordt opgelost?
M.vr.gr.,
InekeL.
Harry25
Op het garantiebewijs en in de gebruiksaanwijzing staat het gratis servicenummer duidelijk vermeld.
Het zijn Chinese fietsen en de importeur zit in Duitsland (Prophete).
Wij hebben er 2, sinds aug.2008 zonder problemen. We rijden vnl. bij mooi weer en hebben nu zo'n 3 à 4000 km. gefietst.
Als het goed is heb je hetzelfde model, maar dan met een zadel wat je kunt opklappen, zo niet dan heb je een 2008 model.
De beweegreden om deze fietsen te kopen was, dat je 2 twee fietsen had met 3 jaar garantie voor 2/3 van de prijs van 1 fiets ( met Nederlands plakplaatje, zgn. merk) met 1 jaar garantie.......
Zelfs de accu is na 4 jaar nog prima, na 35 km. deze week nog op 2 en 3 van de 4 leds. Eco-stand, ik ben wat luier dan mijn vrouw:-))
Google eens op active-cycles cn. en je hebt de fabrikant, zo nodig kan je mogelijk daar contact mee opnemen.
Wat reparatiekosten betreft, type rechtsboven eens "buitenband" in en sta versteld wat je bij de gevestigde fietsenhandel betaal.....
Ex-Haagsche Harrie
Vergeet nooit dat juist weinig gebruikte fietsen de accu wegens stilstand eerder overlijd dan onze postbode.
Die rijd nu al sinds 2009 dagelijks en moet nu langere middagpauze hebben omdat hij teveel KM maakte.
Er komt straks een 2e accu pack omdat hij dan wel de gehele dag kan rijden.
Een fiets is om te gebruiken en bij veel gebruik vallen de meeste dingen wel in de garantie dus eigen schuld dat het nu pas komt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer