bi
door bingo_w Jan 26, 2013 om 10:48
Auto & vervoer

NS verhoogt prijzen dramatisch

Wanneer de NS besluit de reguliere intercity's naar België uit de dienstregeling te halen en te vervangen door de veel duurdere FYRA -nog even los van het algehele debacle met de FYRA- .is dat dan niet gewoon een enorme prijsverhoging?
Door het wegnemen van de goedkopere optie wordt men toch verplicht tot het afnemen van de veel duurdere?

489 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Jan 27, 2013 om 01:21
3855 Antwoorden / 0 Vragen
0

Retorische vragen. Het antwoord is 2x ja. Uw derde vraag was waarschijnlijk geweest "Mag dat zomaar?".
Ook daar was het antwoord "ja" op geweest.
De NS is een private maatschappij die zelf mag bepalen waar zij haar treinen naar toe laat rijden en wat het tarief daarvoor is. Doordat de overheid een deel van de aandelen heeft kan zij wel enige invloed op het beleid van de NS uitoefenen maar dat moet ook niet overschat worden.

jo
door jorisw - Jan 27, 2013 om 13:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat komt omdat er geen marktwerking op het spoor is. De monopolist kan dan producten schrappen zonder naar de concurrentie te hoeven kijken.

di
door diemenees - Jan 28, 2013 om 09:24
196 Antwoorden / 15 Vragen
0

het ziet er naar uit dat U weer eens voor open doel wil trappen?
MAAR; er is toch =1 maar: Uw verhaal klopt maar ten dele. Ieder kan nog steeds aan de oude prijs met de veel tragere en wat meer overstappen hebbende lokale stoptrein Roosendaal-Antwerpen via die oude route reizen. met alle prijsvoordelen die dat had/heeft (al gaat BE wel omhoog per 1/2).
Verder zijn er nog busdiensten die veel+veel goedkoper zijn-U hebt als consument de keus, niemand dwingt U. Een jeugdige BElse enthousiast heeft er zelfs een site met overzicht van de mogelijkheden van gemaakt-stata gelinkt op de site van rover.nl. iets met treinreizen.

totalovwebcare
door totalovwebcare - Feb 2, 2013 om 14:19
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte heer/mevrouw,


De EU wilt een internationaal spoornetwerk, dit zou kunnen betekenen dat de NS in heel europa kan gaan rijden. Maar ook dat NS wordt vervangen door Deutsche Bahn (Arriva). Voordeel voor de reiziger, er zijn geen monopolie posities meer en de reis zal mogelijk goedkoper worden.


Met Vriendelijke Groet,

TotalOV Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 29, 2024 om 19:46
Vrije tijd & tuin
Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?

Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?

Ik heb op mijn balkon een prachtige coleuspant in een pot die steeds meer bloemetjes krijgt. De plant is een siernetel. Zo langzamerhand word de pot een beetje te klein, en vraag ik me af of het geen kwaad kan om een bloeiende plant over te potten 

Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer