le
door levitus Mar 27, 2013 om 08:44
Auto & vervoer

Ongedekte zorgkosten

mijn 3 jarige neefje heeft met een levensbedreigende bacterie van november tot begin januari in het sophia kinderziekenhuis gelegen op de ic. nu wordt mijn schoonzusje door haar zorgverzekeraar geconfronteerd met de rekening. de totale rekening bedraagt € 189.000. zij heeft een basis verzekering en moet nu € 61.875 zelf betalen!! heeft het zin om een medisch advocaat te laten beoordelen wat haar mogelijkheden zijn?. ze komt niet in aanmerking voor een vergoeding, omdat dit niet gaat om een chronische ziekte. schuldsanering lijkt nu de enige uitweg. dit kan toch werkelijk niet de bedoeling zijn van onze gezondheidszorg!!

1706 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2013 om 09:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kinderen zijn gratis verzekerd voor zorgkosten, zonder eigen risico.

zoekster
door zoekster - Mar 27, 2013 om 09:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Gisteren in Opgelicht was er een meneer die iedereen om zich heen wist te overtuigen dat zijn zoontje ernstig ziek was (zelfs met de dood tot gevolg) en dat hij daardoor hoge kosten had gemaakt. Op die manier wist hij overal flinke sommen geld los te peuteren.
Het zoontje bleek overigens in blakende gezondheid te verkeren.

ekiem
door ekiem - Mar 27, 2013 om 10:12
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bijna niet te geloven !!!

Maar ik was in de veronderstelling dat kinderen inderdaad gratis zijn meeverzekerd en ook géén eigen risico hebben.

Ging het soms om een alternatieve behandeling ?

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2013 om 10:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ekiem

In het Sophia kinderziekenhuis? Met een levensbedreigende bacterie?

Maar goed Ts reageert niet.

tenormin
door tenormin - Mar 27, 2013 om 16:25
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ekiem schreef op woensdag 27 mrt 2013, 10:12]Bijna niet te geloven !!!

Maar ik was in de veronderstelling dat kinderen inderdaad gratis zijn meeverzekerd en ook géén eigen risico hebben.

Ging het soms om een alternatieve behandeling ?

Denk absoluut niet dat het Sophia Kinderziekenhuis in alternatieve behandelingen doet. Denk ook bij dit verhaal (alweer) kanniewaarzijn. Misschien is het een soort "trollentopic". Ook volgens mij zijn kinderen gratis meeverzekerd maar....dochtertje van vriendin moest voor behandeling vanuit het Radboud Ziekenhuis toch naar Dallas U.S.A., als laatste kans en dat moesten ze wel zelf betalen. Door donaties heeft de behandeling plaats kunnen vinden, maar helaas...

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2013 om 17:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......zij heeft een basis verzekering en moet nu € 61.875 zelf betalen!! ......

Geloof ik helemaal niks van! Opname ziekenhuis valt gewoon onder de basisverzekering.

sc
door scheidsinfo - Mar 27, 2013 om 18:49
8 Antwoorden / 1 Vragen

Laat TS een reageren of ze een achterstand in de betaling van haar zorgpremie heeft?
Is ze van verzekeraar overgestapt, en heeft ze zich pas lopende januari bij een andere zorgverzekeraar gemeld voor een verzekering?
Als dit namelijk is dan krijgt ze dit soort rekeningen gepresenteerd.
Bedrag is namelijk rond 1/3 van het totaal. ( januari niet verzekerd?)

Bij normale doorlopende premie betaling van de ouders is het kind tot haar of zijn 18de levensjaar volledig verzekerd voor ziekenhuis opnamen.

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2013 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gironummer komt misschien nog wel.

Ook al betalen de ouders hun premie niet, dat doet er niet toe. Het kind moet alleen aangemeld zijn bij een zorgverzekering, dat is alles.

sc
door scheidsinfo - Mar 27, 2013 om 21:24
8 Antwoorden / 1 Vragen

En nee, een kind is niet verzekerd voor zorgkosten als de ouders geen premie hebben betaald.
Er bestaat op dat moment geen overeenkomst meer tussen verzekeraar en verzekeringsnemer.

Een kind is alleen verzekerd als de ouders aan de zorgverzekeraar de verschuldigde premie vooraf heeft voldaan. Voldoen de ouders hieraan niet dan zullen ze aan het justieel incasso bureau worden overgedragen. De niet betaalde verplichte zorgkosten, zullen worden verhoogd met een boete. Alle genote zorg zal worden opgeteld bij de verschuldigde premie. Indien men niet tot betalen overgaat, zal er beslag worden gelegd op loon of uitkering. Dit houd in dat de verplichte premie direct zal worden ingehouden en een schuld aflossings gedeelte.

Meld je direct bij het gemeente loket in je woonplaats.
Deze hebben mensen in dienst die hiermee te maken hebben en hulp kunnen bieden.

Dus niet direct reageren van broodje aap verhaal of zo.
Verdiep je eerst in de materie van verplichte zorgverzekering.

Nu zal tijger wel weer reagere dat het allemaal onzin is.
Dat lees je gewoon bij 3 kwart van zijn meldingen helaas.

stacey
door stacey - Mar 27, 2013 om 21:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=scheidsinfo schreef op woensdag 27 mrt 2013, 21:24]En nee, een kind is niet verzekerd voor zorgkosten als de ouders geen premie hebben betaald.
Er bestaat op dat moment geen overeenkomst meer tussen verzekeraar en verzekeringsnemer.

Een kind is alleen verzekerd als de ouders aan de zorgverzekeraar de verschuldigde premie vooraf heeft voldaan. .

allemaal onzin
..

--Het is niet noodzakelijk om uw kind bij uw eigen zorgverzekeraar in te schrijven.

Als ouders geen zorgverzekering hebben, kan hun kind, jonger dan 18 jaar, toch ingeschreven worden voor een zorgverzekering.-- BRON

--Kinderen, tot 18 jaar, kunnen gratis een zorgverzekering krijgen.

Als de ouders geen zorgverzekering hebben kunnen de kinderen toch gewoon ingeschreven worden bij een zorgverzekering.

Kinderen kunnen dit niet zelf doen, de ouders zijn verplicht een zorgverzekering voor hun kind te regelen-- BRON

zoekster
door zoekster - Mar 27, 2013 om 21:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het lijkt het me toch erg stug dat de schoonzus in november en december haar kind wel had verzekerd en in januari niet, terwijl het kind in het ziekenhuis lag.

Verder is het opvallend dat de TS niets van zich laat horen. Waarom eigenlijk niet?

TS vertelt dat de reden waarom er niet werd uitbetaald was dat het hier geen chronische ziekte betrof. Dat is alle informatie die we hebben.
En dat lijkt me eerlijk gezegd voor geen meter kloppen. Dus het is broodje aap, of schoonzus neemt een loopje met de familie.

stacey
door stacey - Mar 27, 2013 om 21:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Voor kinderen tot achttien jaar hoeft geen zorgverzekeringspremie te worden betaald, de verzekeraars krijgen ter compensatie van de zorgkosten van deze groep geld van de overheid uit het zorgverzekeringsfonds. --

le
door levitus - Mar 28, 2013 om 07:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor alle reacties. na overleg met de familie en advocaat is gebleken dat de vader idd geen premie heeft betaald maar wel zn zoontje bijgeschreven op de polis. doordat de ouders niet smenwonen is het niet opgevallen dat er geen premiebetaling plaats vond. mn schoonzusje heeft de volledige voogdij en is om die reden door de zorgverzekeraar van haar vriend en zoontje aansprakelijk gesteld voor 1/3 van de kosten. dit is dus een nijpend voorbeeld van het belang om ook nadat je uit elkaar gaat, te blijven communiceren. de advocaat onderzoekt de mogelijkheden. de nota is dus wel volledig voldaan door de zorgverzeraar aan het sophia, maar wordt dus nu verhaald.

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2013 om 09:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus grote onzin dat dat verhaald zou kunnen worden. Het kind is bijgeschreven op de polis en of pa nu wel of niet betaalt doet helemaal niets ter zake. Dat hebt u hiervoor al kunnen lezen.

Ik geloof uw verhaal nu helemaal niet meer. Gisterochtend vraagt u of het zin heeft een medische advocaat in te schakelen en nu onderzoekt hij al de mogelijkheden?

Gisteren geen vergoeding omdat de ziekte niet chronisch was en nu omdat pa de premie niet betaald heeft. Gisteren werd zij geconfronteerd met een nota van HAAR zorgverzekerasr en nu word zij aansprakelijk gesteld door de zorgverzekeraar van de vader.

Complete flauwekul.

stacey
door stacey - Mar 28, 2013 om 11:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=levitus schreef op donderdag 28 mrt 2013, 07:16]. is gebleken dat de vader idd geen premie heeft betaald maar wel zn zoontje bijgeschreven op de polis. .

Wat een onzin verhaal, je hebt zeker mijn info hierboven niet gelezen ?
Dat ouders niet samen zijn of geen premie betalen maakt allemaal niets uit als kind bij verzekering is ingeschreven, ongeacht bij wie dit dan ook zou zijn, zolang hij maar geregistreerd staat en dat is het geval.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2013 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie]

@scheidsinfo

Een kind is ZELFSTANDIG verzekerd alleen hoeft daar geen premie voor betaald te worden.

Als de ouder(s) een aanvullende verzekering heeft (hebben) dan geldt voor dat kind ook die dekking.

tenormin
door tenormin - Mar 29, 2013 om 14:18
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[Edit redactie]

Hoe zou levitus dan op deze site geld kunnen "lospeuteren". Er staat immers geen banknummer bij, althans, misschien niet meer zichtbaar? ook niet bij profiel (heb maar even gekeken voor de zekerheid.

Redacteur
door Redacteur - Mar 29, 2013 om 14:23
1056 Antwoorden / 62 Vragen

Graag alleen on topic reageren.
De redactie