ellencc
door ellencc Aug 3, 2010 om 07:46
Auto & vervoer

OV chip een stuk duurder

Onderstaand bericht heb ik naar de HTM gestuurd. wie herkent dit en wat gaan we er aan doen?

Vandaag voor het eerst de OV-chip gebruikt en wat schertst mijn verbanzing, ik ben 64 cent duurder uit dan met de strippenkaart.
Leyweg tot Loosduidnsekade 1,91 en loodsuinsekade tot MCH 23 cent.
Met de strippenkaart (22,50) 3 strippen = 1,50.
Ga dus weer gewoon over op de strippenkaart zolang het nog duurt.
Buitende kosten van de kaart wordt het dus een stuk duurder om dat ding te gebruiken.
Schande!!!! Men probeert iedereen het OV in te krijgen maar maakt het totaal niet aantrekkelijker.

391 3 Rapporteer

peedee
door peedee - Aug 3, 2010 om 10:13
96 Antwoorden / 10 Vragen

Maar andere mensen zijn op hún traject soms 65 cent voordeliger uit. Conclusie van de vervoerbedrijven: de reiziger is GEMIDDELD goedkoper uit. En zo l*llen ze recht wat krom is...

invalide
door invalide - Aug 3, 2010 om 10:20
787 Antwoorden / 5 Vragen

Vroeger liepen mensen vaak naar zone grens om goedkoper uit te zijn en minder zone's nodig te hebben!

Nu betaal je per KM en als je tussen 2 haltes woonde is richting eind bestemming lopen goedkoper.
Als je dit 2x doet zou je goedkoper uit zijn.

Het voorbeeld dat HTM noemde is voor mensen die in zone 1 woonde en na 2 of 3 haltes in de volgende zone uit stapte en nauwelijks afstanden maakte!

Dus afhankelijk of het hele of klein stukje zone moest rijzen bepaalde of je duurder of goedkoper uit bent.
Vroeger per zone die erg groot was, nu per KM en de zone was meerdere KM's dus ze hebben in Theorie gelijk.

ellencc
door ellencc - Aug 3, 2010 om 12:28
31 Antwoorden / 6 Vragen

Of ze nu wel of niet gelijk hebben, ik ben per dag dus 1,32 per dag duurder uit dan voorheen.
Zolang de strippenkaart er nog is ga ik maar weer strippen.