nb
door nbw Feb 18, 2011 om 01:46
Auto & vervoer

OV-chipkaart

Lees hier het nieuwsbericht dat de Topman van de NS Chipkaartfraudeurs keihard zal aanpakken a schat 500.000 inkomen p/j . En natuurlijk moet ie dat ook zeggen in zijn functie. Echter deze kaart is een totale mislukking maar moet politiek gezien hoedanook zijn voortgang vinden . En wat is hard straffen als een gekraakte kaart wordt ontdekt na 7 jaar gratis reizen. TBS? want je moet wel heel erg ziek zijn in je hoofd als burger je niet aan de regeltjes te houden.

Heb maar 1 vraag. Waarom maak je openbaar vervoer niet gratis ? Waar haal je dat geld dan vandaan? Das niet moeilijk er zijn al miljarden te besparen deze ov-chipkaartgekte te stoppen.

624 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 07:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

De OV chipkaart heeft het reizen duur gemaakt en met name voor bejaarden is het een onderneming om een persoonlijke card aan te vragen.

De kaart zelf kost geld en als hij gestolen is of niet blijkt te werken dan moet de eigenaar van de kaart een nieuwe kopen. Dit lijkt mij de gekte voorbij.

Ik kan me voorstellen dat er mensen gaan kijken om dit voor de burger zeer ongunstig uitvallend betaalmiddel in het openbaar vervoer te kraken valt.

Zelf zal ik dat nooit doen omdat ik eerlijk ben en wil blijven.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

nbw,

Zoals elke verandering, ontkomt ook de OV-chipkaart niet aan veel kritiek. Ik weet nog goed dat jaren geleden de strippenkaart werd ingevoerd, er werd net zo op gereageerd als op deze chipkaart.
Ik kan nu al voorspellen als over een jaar of 10 een nieuwe manier wordt gevonden om het reizen per openbaar te betalener weer heel veel kritiek komt.

En wat het kraken betreft: de strippenkaart werd ook gekraakt met behulp van mat plakband vooraf op de plek te plakken waar de stempel kwam. Na afloop van de rit even het plakbandje verwijderen en weg was het stempel.
Het blijft op welke manier dan ook strafbaar om dit soort dingen te doen.

Kijk, als er over een aantal jaren weer een nieuwe "openbaarvervoer-kaart" komt even op deze site en zie hoe positief de mensen over de OV-chipkaart denken.

Bassie

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fraude moet echt bestraft worden anders is het eind zoek.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verandering zorgt vaak voor verontwaardiging. Niemand zal zeggen dat de ov-chipcard een foutloos product is, maar alsof "vroeger alles beter" was.... Zoals varabas al zei, werd de strippenkaart ook met ontzettend veel commentaar ontvangen... Persoonlijk vind ik de ov-chipcard een flinke verbetering tov de strippenkaart, vooral gelet op de toekomstige mogelijkheden (waar nu nog niet ten volle gebruik gemaak wordt / kan worden)... Verder denk ik dat je niet zo goed weet waar je over praat, als je voorstelt om het ov gratis te maken (alleen de ns heeft al een jaaromzet van 3.5 miljard euro).... Als je denkt dat je dit kunt ophoesten door een product te schrappen wat al bijna afgerond is, dan heb je tevens niet echt een goed idee van proporties...

Laat ze maar lekker alle fraudeurs flink aanpakken, want zwartrijden is natuurlijk niet normaal!!

ve
door verwijderd - Aug 15, 2011 om 03:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is niet dat het systeem niet deugt en natuurlijk moeten zwartrijders gestraft.Echter het is nu eenmaal een feit dat de kennis 10 jaar verder is dan deze beveiliging door overheden. Uiteraard niet beschikbaar voor de stomme gewone man . Echter 10.789 mensen of 109877 mensen misbruiken dit simpel te misbruiken systeem voor miljarden door probleemloos gratis te reizen via OV zonder ooit gestraft te worden. En dat gebeurt echter dat mag nooit gecommuniceerd worden anders ontstaat er gekte onder de bevolking. Het systeem is heilig hoe kraakbaar ook . Dit wordt nooit bestraft.