ch
door christels Mar 14, 2016 om 14:27
Auto & vervoer

Parkmobile

Ik heb gebruik op 1 februari 2016 gemaakt van Parkmobile voor het parkeren op het Emmaplein in 's-Hertogenbosch voor de apotheek (parkeerzone 73099). Tijdens de afspraak stond mijn telefoon uit. De afspraak liep uit. Bij einde afspraak stond de parkeerwacht bij mijn auto.
Ik kreeg een boete, of naheffing parkeergeld omdat Parkmobile al een half uur beeindigd was.

Ik had zag ik netjes een SMS van Parkmobile ontvangen, maar omdat mijn telefoon uit stond heb ik deze niet gehoord.
Volgens Parkmobile stond ik op een parkeerzone van max 120 minuten. Volgens de parkeerwacht was dit niet zo. Dus ik moest maar bezwaar maken bij Parkmobile zo stelde zij.

Ik ben sinds die tijd in gesprek (discussie) met Parkmobile en de gemeente. Parkmobile beweert dat zij op basis van dagelijkse tariefinformatie van de gemeente Den Bosch de 120 minuten hebben ingesteld. Dus volgens de bij Parkmobile bekende informatie is het correcte tarief geheven. Daar volgens Parkmobile de gemeente verantwoordelijk is voor het doorgeven van tariefinformatie verwijzen zij mij vriendelijk door naar de gemeente.
Dus heb ik navraag gedaan bij de Gemeente Den Bosch. Ik kreeg een zeer keurig verzorgd antwoord van de heer [edit-red.] met als bijlage de verordening. Hieruit blijkt dat er op betreffende parkeerzone geen parkeerbeperking is van 120 minuten. Omdat Parkmobile blijft vasthouden aan hun stelling, heb ik ook nog telefonisch contact opgenomen met de heer [edit] van de gemeente 's-Hertogenbosch. Ook hij vindt het vervelend voor me, maar de stelling dat Parkmobile dagelijkse informatie van de gemeente zou ontvangen bevreemd hem, "denkt u dat wij daar dagelijks tijd voor hebben, tarieven aanpassen en doorgeven?". De parkeertarieven worden 1x per jaar volgens verordening vastgesteld vertelde mhr. [edit] mij.

Uiteindelijk heeft iedereen zijn plicht gedaan en toch klopt het niet. Ik had Parkmobile vrijwel nog niet gebruikt, niet goed opgelet, telefoon uit...dus 62 euro naheffing. Eigen schuld, dikke bult. Ik heb het bedrag inmiddels uiteraard netjes naar de gemeente overgemaakt.

Let wel: ik heb op geen enkel moment een verwachting van financiele tegemoetkoming van welke kant dan ook gevraagd. Toch stoort het me dat de twee deelnemers in deze parkeerconstructie stellig vasthouden aan hun gelijk. Komt het vaker voor dat Parkmobile gebruikers de dupe worden van foute informatie?

6011 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2016 om 14:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen
10

[edit-red.]

Wat stond in de sms van Parkmobile?

ch
door christels - Mar 14, 2016 om 15:50
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

WAARSCHUWING - UW PARKEERACTIE WORDT GEDEACTIVEERD op 11:18 1-2-2016 in zone 73099 met kenteken

UW PARKEERACTIE IS GEDEACTIVEERD. In zone 73099 met kenteken . Betaald tot 11:18 1-2-2016. De parkeerkosten bedragen E 4,00.

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 15, 2016 om 12:28
423 Antwoorden / 4 Vragen
0

Op het moment dat u een parkeeractie start in een beperkte zone staat er direct bij tot wanneer u kunt parkeren. 
U heeft dus hier al niet opgelet en daarnaast uw telefoon uitgezet waardoor u beide waarschuwings SMS-jes niet ziet

aurora1
door aurora1 - Mar 15, 2016 om 19:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik sluit me bij de mening van @r.kemperman aan. Het was de reden waarom ik vroeg naar de inhoud van het sms'je. U blijkt zelfs 2 waarschuwingen ontvangen te hebben maar die heeft u gemist wegens het uitzetten van de gsm.

ch
door christels - Mar 15, 2016 om 22:26
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Het gaat me om de informatie die tegenstrijdig is. De gemeente geeft aan in hun verordening te hebben vastgesteld dat er geen beperking in parkeertijd is op deze locatie. Parkmobile zegt dat ze op basis van informatie van de gemeente eindtijd op 120 minuten heeft ingesteld. Geen van beide ziet zich genoodzaakt deze informatie te controleren of te corrigeren. De bevestiging op mijn eigen opmerking "eigen schild,  dikke bult" lijkt me weinig toevoegen.

r.kemperman
door r.kemperman Mar 16, 2016 om 08:16
423 Antwoorden / 4 Vragen

U had sterker gestaan als u in een kort parkeerzone had gestaan en volgens Parkmobile onbeperkt kon parkeren. (Omgekeerde situatie dus)
Nu heeft Parkmobile u netjes gewaarschuwd (Bij aanvang) en daar heeft u niet op gelet. 

ch
door christels Mar 16, 2016 om 22:11
2 Antwoorden / 2 Vragen

Nee klopt maar kloppen doet het niet. Gemeente zegt onbeperkt parkeren en Parkmobile zegt dat de gemeente zegt 120 minuten parkeren!  We are missing the point. Ik heb al betaald vrienden maar kloppen doet het niet. ...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer