Parkmobile
Ik heb gebruik op 1 februari 2016 gemaakt van Parkmobile voor het parkeren op het Emmaplein in 's-Hertogenbosch voor de apotheek (parkeerzone 73099). Tijdens de afspraak stond mijn telefoon uit. De afspraak liep uit. Bij einde afspraak stond de parkeerwacht bij mijn auto.
Ik kreeg een boete, of naheffing parkeergeld omdat Parkmobile al een half uur beeindigd was.
Ik had zag ik netjes een SMS van Parkmobile ontvangen, maar omdat mijn telefoon uit stond heb ik deze niet gehoord.
Volgens Parkmobile stond ik op een parkeerzone van max 120 minuten. Volgens de parkeerwacht was dit niet zo. Dus ik moest maar bezwaar maken bij Parkmobile zo stelde zij.
Ik ben sinds die tijd in gesprek (discussie) met Parkmobile en de gemeente. Parkmobile beweert dat zij op basis van dagelijkse tariefinformatie van de gemeente Den Bosch de 120 minuten hebben ingesteld. Dus volgens de bij Parkmobile bekende informatie is het correcte tarief geheven. Daar volgens Parkmobile de gemeente verantwoordelijk is voor het doorgeven van tariefinformatie verwijzen zij mij vriendelijk door naar de gemeente.
Dus heb ik navraag gedaan bij de Gemeente Den Bosch. Ik kreeg een zeer keurig verzorgd antwoord van de heer [edit-red.] met als bijlage de verordening. Hieruit blijkt dat er op betreffende parkeerzone geen parkeerbeperking is van 120 minuten. Omdat Parkmobile blijft vasthouden aan hun stelling, heb ik ook nog telefonisch contact opgenomen met de heer [edit] van de gemeente 's-Hertogenbosch. Ook hij vindt het vervelend voor me, maar de stelling dat Parkmobile dagelijkse informatie van de gemeente zou ontvangen bevreemd hem, "denkt u dat wij daar dagelijks tijd voor hebben, tarieven aanpassen en doorgeven?". De parkeertarieven worden 1x per jaar volgens verordening vastgesteld vertelde mhr. [edit] mij.
Uiteindelijk heeft iedereen zijn plicht gedaan en toch klopt het niet. Ik had Parkmobile vrijwel nog niet gebruikt, niet goed opgelet, telefoon uit...dus 62 euro naheffing. Eigen schuld, dikke bult. Ik heb het bedrag inmiddels uiteraard netjes naar de gemeente overgemaakt.
Let wel: ik heb op geen enkel moment een verwachting van financiele tegemoetkoming van welke kant dan ook gevraagd. Toch stoort het me dat de twee deelnemers in deze parkeerconstructie stellig vasthouden aan hun gelijk. Komt het vaker voor dat Parkmobile gebruikers de dupe worden van foute informatie?
Topantwoord
WAARSCHUWING - UW PARKEERACTIE WORDT GEDEACTIVEERD op 11:18 1-2-2016 in zone 73099 met kenteken
UW PARKEERACTIE IS GEDEACTIVEERD. In zone 73099 met kenteken . Betaald tot 11:18 1-2-2016. De parkeerkosten bedragen E 4,00.
Op het moment dat u een parkeeractie start in een beperkte zone staat er direct bij tot wanneer u kunt parkeren.
U heeft dus hier al niet opgelet en daarnaast uw telefoon uitgezet waardoor u beide waarschuwings SMS-jes niet ziet
Ik sluit me bij de mening van @r.kemperman aan. Het was de reden waarom ik vroeg naar de inhoud van het sms'je. U blijkt zelfs 2 waarschuwingen ontvangen te hebben maar die heeft u gemist wegens het uitzetten van de gsm.
Het gaat me om de informatie die tegenstrijdig is. De gemeente geeft aan in hun verordening te hebben vastgesteld dat er geen beperking in parkeertijd is op deze locatie. Parkmobile zegt dat ze op basis van informatie van de gemeente eindtijd op 120 minuten heeft ingesteld. Geen van beide ziet zich genoodzaakt deze informatie te controleren of te corrigeren. De bevestiging op mijn eigen opmerking "eigen schild, dikke bult" lijkt me weinig toevoegen.
U had sterker gestaan als u in een kort parkeerzone had gestaan en volgens Parkmobile onbeperkt kon parkeren. (Omgekeerde situatie dus)
Nu heeft Parkmobile u netjes gewaarschuwd (Bij aanvang) en daar heeft u niet op gelet.
Nee klopt maar kloppen doet het niet. Gemeente zegt onbeperkt parkeren en Parkmobile zegt dat de gemeente zegt 120 minuten parkeren! We are missing the point. Ik heb al betaald vrienden maar kloppen doet het niet. ...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer