Peugeot 208 1.2 Puretech
N.a.v. een bericht op internet van Nefkens (van 23 februari 2021) waarin gewag wordt gemaakt van een terugroepactie voor Peugeots met een 1.2 PureTech motor en bouwjaar 2014-2018, heb ik contact opgenomen met de dealer/garage Nefkens. In het bericht stond dat de fabrikant een brief zou sturen waarna een afspraak gemaakt kon worden met de dealer/garage. Geen brief van de fabrikant onvangen.
Ik heb toch contact opgenomen met de dealer/gararage. De reactie was dat de terugroepactie niet voor mijn auto gold omdat naast het type motor en het bouwjaar ook het chassisnummer hiervoor maatgevend zou zijn.
In het register van RDW was geen openstaande terugroepmelding op het kenteken van mijn auto. Mogelijk is de terugroepactie bij RDW niet gemeld en/of bekend.
Ook als de reactie van de dealer/garage juist is, blijft het verwarrend.
Wat nu te doen?
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Als er niets aan de hand is hoeft u toch ook niets te doen? Ik begrijp dat er wat aangepaste adviezen zijn voor de reguliere vervanging van de distributieriem en daar zal uw dealer zich in de toekomst aan houden. Ik zou zeggen, klaar.
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte D.A. Kwetters,
Neem contact op met de redactie van Kassa,klik op de volgende link:
https://www.bnnvara.nl/kassa/over-kassa
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
![Dynafix](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/0c9381df3ddcca8c605ba8f592bee53718eba38c.jpg)
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
![hehaha](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/99c5aec833fd39e76e38e5544827675c7035fd33cf0d92d37e126cab78103da5.png)
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer