ct
door ctheys Mar 3, 2014 om 14:03
Auto & vervoer

Probleem stuurbekrachtiging lancia ypsilon

Ik heb een lancia ypsilon van 4 jaar oud en de stuurbekrachtiging valt ongeveer twee keer per week weg als ik een scherpe bocht neem. Het stuur slaat kort terug in een bocht. Ik ben er nog niet mee naar de garage geweest omdat ik vrees dat ze een heleboel zullen vervangen wat misschien niet nodig is. Ik zou graag eerst zelf op de hoogte willen zijn van wat het eventueel zou kunnen zijn. Heeft iemand een idee?

12230 14 Rapporteer

hutch
door hutch - Mar 3, 2014 om 16:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U zou dit probleem van uw auto ook eens op kunnen zetten.

Eerst registreren en dan bij Particulieren/Lancia dit probleem plaatsen.
Op deze website zitten veel professionals en mogelijk dat zij u kunnen helpen.

ct
door ctheys - Mar 3, 2014 om 19:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt, ga ik zeker doen!

th
door theodorusme - Mar 5, 2014 om 10:55
111 Antwoorden / 7 Vragen

Er schijnt een reservoirtje voor de vloeistof te zijn waarmee stuurbekrachtiging werkt. Controleer dat eens! Onder de motorkap dus. zie hier

henkvanputten
door henkvanputten - Mar 5, 2014 om 10:57
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem heb ik met mijn Opel Meriva ook in een vergelijkbare vorm gehad. De stuurhoek-sensor bleek kapot. Auto was tweedehands gekocht maar is onder garantie gerepareerd (lang leve de Bovag-dealer).

Bij de Meriva was het helaas zo dat (omdat het onderdeel niet los inplaatsbaar was), de stuurinrichting in zijn geheel moest worden vervangen, kosten ong. 1000 euro. Ik hoop dat dat voor de Lancia niet zo zal zijn, want dat is een dure grap (als er geen garantie meer is)

ed
door edsnabel - Mar 5, 2014 om 11:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/index.php?50

Dit is een Lancia-forum, misschien hier uw vraag stellen.

sn
door snorrewim - Mar 5, 2014 om 12:00
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste CTHeys, heb je zo weinig vertrouwen in je garage c.q. dealer? Zoek dan een ander. Als mij dit zo'n 3 keer per week zou overkomen stond ik al op de stoep van mijn dealer. De auto's van tegenwoordig zijn niet meer af te stellen met een schroevendraaier. Het is een verzameling electronica op wielen. De dealermonteurs zijn specialisten die met regelmaat worden bijgeschoold. Meestal vertellen ze van te voren wat er gebeuren moet. Denk aan je veiligheid en de medeinzittenden. Ik ben overigens zeer tevreden met mijn dealer.

labren
door labren - Mar 5, 2014 om 12:14
862 Antwoorden / 0 Vragen

een luchtbel !!!

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 5, 2014 om 16:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Naast Problemcar is het nationale auto forum, te vinden via Google ook voor particulieren onderling een goede en zowel per merk als overige kun je vragen.
Kijk eerst onder Fiat want die zijn vaak met dezelfde techniek.

De vloeistof moet wel voldoende zijn want bij lage stand en scherpe bochten treed dit ook op als je onder het minimale streepje zit.
Wel de juiste vloeistof gebruiken.

br
door brontosaurus - Mar 5, 2014 om 18:15
15 Antwoorden / 3 Vragen

Te laag niveau reservoir en mogelijk versleten c.q. slippende snaar van de pomp.

jo
door johnjolie - Mar 5, 2014 om 18:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.stuurbekrachtigingspecialist.nl/page/fiat-punto-stuurbekrachtiging-valt-uit

Je kunt geen vloeistof controleren, omdat het een elektrische stuurbekrachtiging betreft.

ct
door ctheys - Mar 5, 2014 om 19:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt alvast voor de vele reacties!

grindweg
door grindweg - Mar 7, 2014 om 20:35
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u heeft een elektrische stuurbekrachtiging.
voor komende storingen zijn :
massa kabel defect.
gecorodeerde plus aansluiting.
stuurbekrachtiging defect.
reparatie nodig.
het probleem word erger naarmate u langer wacht.
in zeewolde zit een goed revisie bedrijf.
het is een veel voorkomend probleem.

ct
door ctheys - Apr 10, 2014 om 12:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is opgelost. De batterij werd vervangen door een batterij met een hogere AH-waarde.

grindweg
door grindweg - Apr 11, 2014 om 19:25
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dus toch een stroom probleem zoals ik al dacht in die richting.
bedankt voor het terug koppelen.