kr
door kraanenj Apr 27, 2012 om 21:29
Auto & vervoer

Rijbewijs

RIJBEWIJS

Hallo

mijn vraag is: mijn rijbewijs is deze maand verlopen ik haastte mij niet zo omdat ik zeer weinig auto rijd.
Inmiddels een nieuw aangevraagd en wacht op de uitslag van de +70keuring.
Maar ik realiseerde mij te laat dat ik nu ook niet op mijn snorfiets mag of is dit niet zo?

Joop
Amersfoort

1036 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 27, 2012 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je mag nergens meer mee/op rijden waar een rijbewijs voor nodig is.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2012 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder geldig rijbewijs mag je geen motorvoertuigen besturen. Dus ook geen brommer/snorfiets.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2012 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je ooit je rijbwijs willen laten verlopen of niet door de keuring komen
maar wil je wel blijven snorfietsen dan moet je een papiertje voor je snorfiets regelen:

--Als het rijbewijs A of B om medische redenen niet langer geldig is, bestaat de mogelijkheid om in het bezit te blijven of te komen van een rijbewijs AM. Dit rijbewijs geldt ook voor een brommobiel. Informatie hierover geeft de afdeling Burgerzaken van de gemeente--Bron

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Theoretisch heeft iedereen gelijk; je mag geen voertuig besturen waar een rijbewijs voor nodig is.
Daarbij de aantekening dat ik zelf in de dertig jaar dat ik rijd niet kan heugen wanneer er voor het laatst naar gevraagd is.
De kans dat je in de tussentijd om het rijbewijs gevraagd wordt is piepklein.
Maak zelf maar de overweging.
Als ik honderd km/h rijd op een snelweg waar dit de maximum snelheid is, wordt ik aan alle kanten voorbij gescheurd. Burgerlijke ongehoorzaamheid schijnt vaker voor te komen en een ieder heeft zo z'n redenen.
John

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt ook een probleem met je verzekering. Je bent zonder geldig rijbewijs officieel niet verzekerd.

Vladja

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

"De kans dat je in de tussentijd om het rijbewijs gevraagd wordt is piepklein.
Maak zelf maar de overweging."

Vooral zonder rijbewijs gaan rijden, àls je gecontroleert wordt of in een fuik loopt, wil ik je na het betalen van de boete nog een keer spreken. Je zou ook gecontroleert kunnen worden als je niet schuldig bij een ongeluk betrokken raakt. Je speelt russische roulette ..................

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

kraanenj schreef op vrijdag 27 apr 2012, 21:29: RIJBEWIJS

Hallo

mijn vraag is: mijn rijbewijs is deze maand verlopen ik haastte mij niet zo omdat ik zeer weinig auto rijd.
Inmiddels een nieuw aangevraagd en wacht op de uitslag van de +70keuring.
Maar ik realiseerde mij te laat dat ik nu ook niet op mijn snorfiets mag of is dit niet zo?

Joop
Amersfoort

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft geen zin om hoe dan ook tegen het CBR in te gaan.
U kunt het beste opnieuw rij les nemen theorie en praktijk.
Het CBR houdt geen rekening met uw omstandigheden of u hier aan schuldig bent of niet.
Het is in uw geval het overwegen om een Canta (gehandicapte auto) waard hiervoor is geen rijbewijs nodig.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft geen zin om hoe dan ook tegen het CBR in te gaan.
Waarom, TS wacht op de medische keuring.

U kunt het beste opnieuw rij les nemen theorie en praktijk.
Waarom, het rijbewijs is nog niet definitief gecanceld.

Het is in uw geval het overwegen om een Canta (gehandicapte auto) waard hiervoor is geen rijbewijs nodig.
Voor een brommobiel heb je evengoed een rijbewijs nodig.