re
door reny Apr 27, 2005 om 22:25
Auto & vervoer

Rokende dieselmotor

Wij hebben een Camper, Fiat Ducato, tdi.2500 Bwj 1994,KM.stand 135000. Hij rookt heel erg,vooral bij het starten (zwarte rook) als hij een tijdje rijd valt het wel weer mee.Maar Ik vind het het vervelends als je op de Camping moet starten om te vertrekken en je medekampeerders zitten in de rook.Heeft iemand een goeie niet te dure oplossing?

6634 7 Rapporteer

re
door reny - Apr 28, 2005 om 09:45
12 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo Grindweg,

Het is een Turbo.Het kentekennummer is VD-GT-53.

Grtjs,Reny

grindweg
door grindweg - Apr 28, 2005 om 21:54
2308 Antwoorden / 28 Vragen

volgens mij is het nieuwe model auto met nog het type motor zo als ik omschreven hebt voor u.als het het nieuwe type motor is dan eerst de gloei spiralen controleren.slaat de auto op 4 cilinders aan of is het in het begin hoesten en proesten.laaat aub even weten bvd

re
door reny - Apr 28, 2005 om 22:07
12 Antwoorden / 25 Vragen

Hij start zonder problemen,en rijd als een zonnetje.Alleen die nare zwarte rook bij het starten.Wij hebben nu  dieselplus bij de brandstof gedaan in de hoop dat dat wat uithaalt.Kunt U mij ook zeggen of een filterbus voor op de uitlaat iets zou zijn,en hoeveel of dat zou kosten?

grindweg
door grindweg - Apr 28, 2005 om 22:23
2308 Antwoorden / 28 Vragen

nee een roetfilter is niet de goede oplossing in dit geval.volg mijn advies aub op succes

grindweg
door grindweg - Apr 28, 2005 om 22:28
2308 Antwoorden / 28 Vragen

heef u de sofim motor met turbo zeg maar de auderwetse.geef anders chas no of kenteken dan kan ik op zeker het antwoord geven. als het het aude type is dan zit het inde voorgloei installatie dat is een ventiel in de inlaat daar word diesel mee ingespoten en ontstoken met eenelectromagnetische ontsteking en geeft een constante vlam tijdens de opwarm vase. 2e kans bij deze motoren is het membraan op de brandstof pomp of een vacuum slang lek. in ieder geval verbrand de brandstof niet goed in de opwarm vase dus vandaar de zwarte rook.er zit een relais tegen het rechter binnen scherm die dat regelt.deze zit bijna boven de accu. bij de nieuwere motoren zit er een lampje dat een flikker code geeft en moet bij de dealer uitgelezen worden. succes

re
door reny - Apr 28, 2005 om 22:33
12 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt, Grindweg.Wij zullen U advies opvolgen.

mo
door monde - May 19, 2005 om 20:55
4 Antwoorden / 0 Vragen

laat ook een compressie  en lek test uitvoeren en verstuivers op druk brengen of vervangen.