ra
door rahrah Oct 29, 2017 om 14:17
Auto & vervoer

Smartphone-verslaving in verkeer

Kassa.nl, vraag ontwikkelaars/providers van whatsapp en sms-diensten om uitschakeling van alle functies bij verplaatsing met meer dan 6 km per uur. Na geslaagde proef afdwinging per wet. Ook van email en alle social media.
Bellen en muziek mag niet verboden worden, maar niet-handsfree blijft onder handhaving door politie.

2321 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2017 om 14:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Leuk als je in de trein of bus zit, of als passagier in een auto...

Dit is overigens Vraag & Beantwoord.

Cookies
door Cookies Oct 29, 2017 om 14:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

....Leuk als je in de trein of bus zit, of als passagier in een auto....... Oeps, dat vergeten 'we' voor het gemak maar even. En alsof @Kassa zoveel invloed heeft, pffff.

jo
door jorisw Oct 29, 2017 om 14:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of tijdens het hardlopen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2017 om 14:32
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een goed idee zeg, hopelijk wordt het uitgewerkt.

simon55
door simon55 - Oct 29, 2017 om 14:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U zou collumnist moeten worden bij de Telegraaf , daar geloven de mensen die t lezen ook maar de helft van

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2017 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog de helft?;-))

jo
door jorisw - Oct 29, 2017 om 14:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn al genoeg oplossingen, maar die moeten mensen wel gaan gebruiken. Ik heb op mijn Samsung smartphone de app Traffic Reply geinstalleerd. Zodra mijn telefoon verbinding maakt met de auto (via Bluetooth) worden alle notificaties gedempt en krijgen bellers een SMS dan wel Whatsapp reply waarin staat dat ik in de auto zit en later contact met ze opneem.

Werkt perfect en zorgt ervoor dat telefoons van passagiers niet geblokkeerd worden tijden het rijden.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon je telefoon in de kofferbak leggen tijdens het rijden.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2017 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schakel dat bellen en die muziek dan ook maar meteen uit. En als het even kan ook de tv.;-))

Cookies
door Cookies - Oct 29, 2017 om 14:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bellen en muziek mag wel? Omdat het jou goed uit komt? Bellen en muziek luisteren is niet gevaarlijk op je scooter, (electrische) fiets enz.?

En waarom zou ik in het OV of als passagier niet mogen appen enz.? Die wet komt er nooit door, want alle politici (net als zakenmensen, leden van het KH enz.) zijn druk aan het werk als zij van A naar B gereden worden. En terecht, op die manier wordt de reistijd iig nuttig besteed.

jo
door jorisw Oct 29, 2017 om 15:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt me ook een zinloze wet. Maar als je dan consequnt wilt zijn verplicht dan ook doppen op flessen met alcoholhoudende dranken die niet open gaan als je nog moet rijden die dag. Of blokkeer auto's als je ziet dat mensen meer dan 8 hebben gewerkt op een dag en dus wel eens extra vermoeid kunnen zijn. En zo kan je nog veel meer dingen verzinnen.

De beste oplossing is gewoon dat mensen zelf eens gaan nadenken over wat ze doen. Je kunt alles met regeltjes willen regelen maar dat levert slechts schijnveiligheid. Maar goed, we wonen in Nederland en daar kicken mensen op zo veel mogelijk wetjes en regeltjes.

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2017 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Behalve als ze door dat wetje zelf “gepakt” worden.

Cookies
door Cookies Oct 29, 2017 om 18:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1, inderdaad alleen wetjes als het in hun eigen straatje past.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 29, 2017 om 15:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En wat denk je dat dit met jouw privacy doet?

Edit 15:34.
En over privacy gesproken; deze website verplicht sinds kort verbinding te maken, bij het inloggen, met https://apps.ghostery.... (linkje enkel omdat het een duidelijke uitleg geeft).
@Redactie ga jullie eens heel diep schamen dat jullie dit soort zeer onwenselijke troep gebruiken!

Edit 15:46.
En ook bij Facebook, Twitter, NPO en Google kijken ze dus mee wat jij hier uitspookt. @Redactie zou een beetje meer privacy voor de gebruikers niet wenselijk zijn?

reflecs
door reflecs Oct 29, 2017 om 16:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dit geldt voor alle NPO-sites (cookie-instellingen)

Advertentie, Social Media en overige Cookies

Advertentie cookies worden geplaatst door mediabedrijven zoals Ster, Google of Facebook en kunnen worden ingezet voor het aanbieden advertenties. Door het accepteren van deze cookies kunnen persoonsgegevens zoals IP-adressen verkregen worden. Hiermee kan de gebruiker gevolgd worden op sites binnen en buiten het NPO netwerk.

Social Media cookies maken het mogelijk om website inhoud te delen met je vrienden of in contact te komen met de makers. Echter zorgen deze cookies er tegelijkertijd voor dat Social Media netwerken als Facebook, jouw internetgedrag kan gebruiken voor commerciële doeleinden.

Bezoek voor meer informatie over deze cookies en een overzicht van de sites waar je toestemming voor geeft, de Cookie-instellingen.
Ja, ik ben er ook niet voor, maar er wordt geen geheim van gemaakt. En je kunt ze uitschakelen, als je tenminste de moeite neemt om even te lezen.

Cookies
door Cookies Oct 29, 2017 om 18:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@akkerdistel, hoe weet je dat het sinds kort is? Heb je nog een goede tip? Reflecs, uitschakelen geeft problemen en dat idd sinds kort.

marita5
door marita5 Oct 30, 2017 om 06:49
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , ik heb de extensie privacy badger geïnstalleerd , cookies geblokkeerd , de balk om cookies te accepteren heb ik niet meer , de site werkt .
Als u  cdns.giga.com en cdns eu1.giga.com blokkeert  krijgt u geen inlogscherm meer , dit werkt dus niet . .

ja
door janf43 - Oct 29, 2017 om 15:29
733 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat helpt is bij niet handsfree bellen een boete van minstens €500 en bij veroorzaken van een ongeluk een celstraf van minimaal 6 maanden. Ik reeds laatst een stuk van 50 km over de snelweg. Minimaal 75% van de vrachtwagenchauffeurs zat met een of ander apparaat of papier in zijn handen. Dit werd overigens geconstateerd door mijn passagier, ik moest op het verkeer letten. En het heus niet allemaal vrachtwagenchauffeurs, ook aan het gedrag van veel personenautobestuurders was af te lezen of direct te zien dat de smartphone misschien wel belangrijker was dan het verkeer op de weg.

aurora1
door aurora1 - Oct 29, 2017 om 19:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En.... u maakt het ergs spannend: wat is nu uw vraag?

zw
door zwaardvis - Oct 29, 2017 om 21:20
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Begin maar eens met het automatisch uitschakelen van piepjes en andere geluiden bij het binnenkomen van een nieuwe SMS, Whatsapp of mailtje tijdens een geconstateerde beweging. Juist die piepjes nopen mensen zo snel mogelijk hun telefoon te checken. Passagiers en treinreizigers hebben hier geen last van, die kunnen constant naar hun schermpje kijken.

tdmduc
door tdmduc - Oct 30, 2017 om 09:55
704 Antwoorden / 2 Vragen

snap eigenlijk niet wat die vraag c.q. stelling hier op Kassa doet.

Dit is the place to be voor dit soort zaken.

https://denkmeemetdeanwb.nl/