Stalling boot
Onze dochter haar boot lag bij een betaalde winterstalling bij een bedrijf die hierin is gespecialiseerd. Varend is hij daar gebracht vanwege geen boot trailer. In april de boot zou ze de boot weer halen, daar bleek de boot zodanig beschadigd dat er niet meer mee gevaren kon worden. Het bedrijf ontkend dat er tijdens de stalling iets is gebeurd en wil bewijs dat het gebeurd is ten tijde van de stalling, men heeft wel zonder dat toestemming werd gegeven de boot geplamuurd, hier is tot nu toe geen rekening voor geleverd, ook de verzekering geeft niet thuis, wat kan ze verder doen? Het lijkt grote reus tegen klein duimpje.
de boot is dermate beschadigd dat het lijkt alsof hij uit de banden is gevallen tijdens het uit het water halen, dat kan je toch nooit bewijzen?
hij had nu een gat onder de waterlinie, ze heeft de boot varend gebracht.
Wie heeft dat uit het water takelen geregeld en waarom is de stalling, zonder opdracht, gaan plamuren?
Kunnen ze met dat plamuren bepaalde zaken weggewerkt hebben, zoals verf b,v. waaruit zou blijken dat de boot op de stalling beschadigd moet zijn?
Eigenaar gaf aan dat ze niet bij het takelen aanweig hoefde te ziijn, in goed vertrouwen is ze toen weggegaan. Dat de eigenaar meteen is gaan plamuren is inderdaad vreemd, ze had geen opdracht gegeven. Maar al met al een vervelende situatie.
Topantwoord
Hallo HWDA,
Schakel je rechtsbijstandsverzekering in of als je die niet hebt een advocaat, die gespecialiseerd is in civiel recht.
Wie heeft die boot uit het water getakeld en heeft uw dochter daar niet op toegezien? En hoezo geplamuurd?
Wat staat in het contract met de bootstalling en hoe was eea verzekerd? Heeft uw dochter bewijs dat dat bedrijf schuldig aan alles is?
De boot kan dan wel varend binnen gebracht zijn maar als uw dochter daar niet bij is geweest kon zij ook niet weten hoe het onderwater schip er uit zag. Ik heb de procedure van het uit het water hijsen van een boot vaak gezien en dat gaat uiterst zorgvuldig en was vooral spannend toen mijn eigen boot aan de beurt was. De banden van de hijskraan zakken in het water en de boot wordt op de plaats gevaren en daarna uit het water getild. Op de losplaats wordt de onderkant van de boot met hoge druk water schoongespoten en op een stallingsblok geplaatst en dan word de boot naar de stallingsplaats gebracht. Het is echter wel zo dat een boot niet gemaakt is om op het droge gestalt te worden want dan klopt de gewichtsverhouding niet meer want het totale gewicht rust op vier a' zes stunen. Een polyester boot die al door osmose (afbraak van het polyester) aangetast is gaat zonder onderhoud scheuren en gaten vertonen op de punten van de bok waarop die geplaatst is. Wat betreft het plamuren zie ik niet dat het eigenaar van de stalling dat heeft gedaan maar de vorige eigenaar om met name osmose te verbergen.
De eigenaar van de stalling is meteen na dat ze de vele beschadigingen rondom de boot had gezien en gevraagd had wat er was gebeurd, begonnen zonder goedkeuring met het plamuren. Toen ze de boot kocht stond deze op een trailer en was niet beschadigd( geen osmose),
1 beschadiging was duidelijk een gat onder de waterlinie, een expert die de foto's zag gaf aan dat deze moest zijn gevallen.
Als een polyester boot uit de hijsbanden valt is er meer schade maar gaten ontstanen er niet. De boot stond op een trailer toen uw dochter de boot kocht dus kon ze de raakvlakken niet inspecteren en vooral op die raakvlakken komt de meeste druk te staan. Een expert kan wel zeggen dat het valschade zou kunnen zijn maar foto's zeggen niet alles van voor en na het ontstaan van de schade.
maar het blijft vreemd dat de eigenaar zonder toestemming begint te plamuren toch?
Hangt van de gemaakte afspraken af want normaliter doet de eigenaar van de stalling niets meer dan de boot stallen. Ik neig er meer na dat de vorige eigenaar van de boot een aantal zaken verzwegen heeft of niet wist dat de boot er slechter aan toe was dan dat de boot er bij aanschaf uitzag.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Compensatie voor een non EU vlucht
Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA). Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer