na
door natalie1 Oct 3, 2004 om 10:52
Auto & vervoer

Start-onderbreker

Ik heb een vectra cdx bouwjaar 1995 oude type

de start onderbreker is er later ingebouwd door de opeldealer

maar geeft problemen graag schema mailen hoe ik deze kan uithalen, de plaats waar deze zit (achter handschoenvakje?)

860 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 17, 2004 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk van het feit dat de inbouwer dit volgens een schema heeft gedaan zou je je vraag bij de inbouwer kunnen stellen.

Of een haynes autoboek voor je auto op de kop zien te tikken.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2004 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk, door zulke vragen te stellen krijg je alleen maar vragen terug. Ik raad je aan een deskundige (vaak geen automonteur, daar de meensten geen goede kennis hebben van elektra/elektronica) te raadplegen. Ga naar een 'witte' garage en laat er daar naar kijken.

succes ermee

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel betere optie is om de startonderbreker er niet uit te halen maar gewoon door te verbinden over de onderbreker heen. Meeste Opel-dealers gebruiken componenten uit Opel alarm-systemen die volgens vast voorschrift worden ingebouwd. Voordeel is dat je indien gewenst later simpel een nieuwe onderbreker kunt plaatsen, geen losse draden en loze gaten en gewoon geen problemen meer hebt met de startonderbreker.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2004 om 01:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk is het heel simpel hoor, als het een "normale" startonderbreker betreft stelt dit niet veel voor en als je er even de tijd voor neemt kun je dit zelf mits je kan solderen want dat moet je wel even doen.

Maar je schroef de kappen om de stuurkolom los tussen de draaden die naar het contact lopen zie je ongetwijfeld een aantal zwarte draden dit is gedaan om je het moeilijk te maken maar je pak gewoon 1 draad die volg je naar de kleur draad waar deze aan bevestigd zit. Dan zoek je via de andere draden dezelfde kleur, draadje ertussen solderen klaar, dit zal je nog 1 of 2 keer moeten doen maar ik denk dat alleen de startmotor en de onsteking zijn geblokkeerd en dat de brandstofpomp gewoon intact is.

Nou dan zit je nog met een constant + draad in een Opel deze is aan de startonderbreker ook zwart maar loopt naar een rode draad, een geschakelde + die via het contact geschakeld is beide draden kun je gewoon afknippen en met isolatietape afwerken.

Nou dan zit er nog een massa ook wegknippen, en vaak loopt er ook nog een draad naar een deurcontact voor het direct inschakelen van de startblokkering ook wegknippen en aftapen.

Succes