Stellantis
Gaat Kassa nog verder stappen ondernemen,tegen Stellantis,want die woordvoerder,stapte maar lichtelijk over het probleem heen,met ontwijkende antwoorden
Ik vond hem duidelijk genoeg. Als het onderhoud volgens de fabrieks specificaties is uitgevoerd heb je recht op coulancd. Ga je bijv je onderhoud doen bij 60.325 km en het moest bij 60.000km dan heb je pech.
Ik vermoed ook niet dat Kassa genoeg druk uit kan oefenen om dit anders te krijgen.
Geachte Niclies,
Ik raad u aan om deze vraag te stellen aan de redactie van Kassa,klik op de volgende link :
https://www.bnnvara.nl/kassa/over-kassa
Kassa kan er bv nog meer aandacht aan besteden en verder houdt het dan op, stappen ondernemen gaat een rechter over, trouwens die woordvoerder vond ik maar een slappeling, dit doet meer kwaad dan goed, want om nu zomaar een auto met 1.2 Pure Tech te gaan kopen....
Geachte Analoog,
Ik ben het vaak met u eens ,maar nu gedeeltelijk.
De auto's met de betreffende motor zijn nu niet veel meer waard.
De houding van die woordvoerder was inderdaad hondsbrutaal want hij gaf niet toe ,dat het een productie fout is.
Door nog meer aandacht van Kassa ,kan dit het einde van Peugeot, Citroën en Opel betekenen ,als zij niet met een passende vergoeding komen voor de gedupeerden.
Echt zonde van zulke ooit mooie merken.....
@GA u gaat nu toch echt niet beweren dat een of ander behoorlijk slecht bekeken Nederlands TV programma ervoor gaat zorgen dat zo'n enorm concern geen auto meer gaat verkopen?
Als zo'n programma zoveel invloed heeft waarom kopen nog horden consumenten bij dropshitters en schakelen ze malafide sleutelboeren en schoorsteenvegers in.
Geloof niet direct dat dit het einde van zo'n groot concern gaat betekenen, maar dat er iets niet klopt is een feit en dat mag je gewoon aan de kaak stellen vind ik, wat de gevolgen ook mogen zijn, want mensen betalen tienduizenden euro's voor hun auto, daar mag ook wel iets tegenover staan, die passende vergoeding, zoals je zegt lijkt me meer dan redelijk als je in ogenschouw neemt hoeveel je voor een auto betaald.
Het zal best wel dat er iets niet klopt echter daar gaat de media echt weinig aan veranderen. De media gaat snel en telkens moeten er nieuwe onderwerpen gevonden worden. Over een paar weken is iedereen dit onderwerp vergeten. Dit weet dit concern ook. Als je geschoren wordt moet je stilzitten maar daarna kun je weer bewegen.
Ja, maar dan hoef je nooit weer ergens aandacht aan te besteden, het gaat toch om de bescherming van de consument of moet je dit grote concern gewoon laten lopen en de kleine wel onder de aandacht brengen, vind het meer dan terecht, hier worden veel mensen gedupeerd.
Wat ik bedoel is dat u de invloed van zo'n programma zwaar overschat. Vroeger keek iederenn op zondagavond naar Ook dat nog, tegenwoordig kijken er steeds minder mensen naar liniaire tv
Geachte Juliomariner,
U onderschat hoe invloedrijk het televisieprogramma Kassa is in Nederland omdat u in Duitsland woont......
Amber praat nu zelfs met ministers en de premier en dit was vroeger niet zo.
Mijn woonplaats heeft hier helemaal niets mee te maken.
De slagkracht van een consumentenprogramma is gewoon enorm gedaald.
Vroeger wrongen bedrijven nog in allerlei bochten om maar niet in zo'n programma te komen.
Nu kan ze het weinig meer schelen aangezien de storm toch snel overwaaid.
Weet u hoeveel jongeren onder de 30 nog naar liniaire TV kijkt, u zult schrikken hoe weinig dit er nog zijn.
Onwaarschijnlijk, het item is gemaakt de aandacht is gevestigd en de kijkcijfers zijn binnen. Wat is er voor een omroep verder te winnen? De ANWB lijkt meer de aangewezen organisatie om acties te coördineren.
Als je nu een tv koopt of een auto, je bent beide keren consument en daar komt Kassa voor op en terecht.....
Daar komen ze voor op als het hun uitkomt en het kijkers oplevert. Niets mis mee maar er kunnen geen rechten aan ontleend worden. Ik zie ze geen actie naar Stellantis organiseren maar jij blijkbaar wel. Kom over twee maanden nog eens vertellen hoe het verder is gegaan.
Geachte Henk,
Het kan zijn ,dat er een advocaat opstaat,die deze kwestie wilt oppakken.....
Je komt niet aan een advocaat om die toevallig opstaat. Je komt aan een advocaat door er een in te huren.
Ik heb het item bekeken en wat die woordvoerder vertelde was zeer helder geformuleerd. Bij aanschaf wordt de koper er al van op de hoogte gesteld dat dit model zoals elke auto regelmatig onderhoud nodig heeft. Hij haalt nog net niet de garantievoorwaarden aan en daar speelt Amber handig op in want wie leest die garantievoorwaarden bijna niemand. Bij elke nieuwe auto wordt een onderhoudsboekje verstrekt waarin de service intervallen vermeld staan en een reeks onderhoudskolommen die door een garage die het periodieke onderhoud pleegt in dat boekje de gedane werkzaamheden op datum en km stand afstempeld. Sec gezien, al zou men de garantievoorwaarden niet lezen weet elke autokoper dat elke auto onderhoud nodig heeft en juist dat onderhoudsboekje zeer belangrijk is voor de eerste jaren garantie en latere verkoop van de auto. Van de gedupeerden die getroffen worden is niet vast te stellen of dat onderhoud ook daadwerkelijk is uitgevoerd en beroepen zich op een ontwerpfout omdat de verwachting was dat de distributieriem nog niet aan vervanging toe was. De woordvoerder adviseerde die gedupeerde kopers om alsnog naar de dealergarage te gaan die op zijn beurt weer contact met Stellantis op kan nemen om tot een oplossing te komen. Met andere woorden de deur is niet definitief gesloten maar gaat pas open als een gedupeerde zich bij een een dealergarage meldt.
Geachte Ronny530,
Herinnert u zich nog die sjoemeldiesels van VAG ?
Deze kwestie is vergelijkbaar......
Echt niet want dat had niets met onderhoud van doen. Toen het aan het licht kwam wilden kopers financieël gecompenseerd worden want de auto's bleken de opgeven uitstootnorm niet te halen. De auto's die het betrof konden van nieuwe software voorzien worden maar dan ook geen compensatie daar trapten de kopers uiteraard niet in en lieten later door een bedrijfje die een kloon van de sjoemelsoftware had gemaakt weer terug zetten. Niemand die er achter komt en in mijn optiek rijden er nog veel van die diesels met de toenmalige software rond.
Stellantis levert/verkoopt de motoren aan de autofabrikant, de autofabrikant levert/verkoopt aan de nederlandse importeur en vandaar wordt verkocht aan de dealer.
Leuk dat kassa stellantis uitnodigt, maar je kan op je vingers natellen dat er geen enkele toezegging gedaan komt
Geachte Jan,
Stellantis is het "moederbedrijf" .
Klik op de volgende link:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stellantis
Beste GA,
Je hebt gelijk. Dank voor je correctie
vraagt niemand zich af wat ik denk?
stel je gaat naar de dealer en de riem is versleten en moet vervangen worden en vervolgens krijg je een rekening van ca.1000 euro.
je weet niet dat er een terugroepactie loopt en de dealer vertelt je niets.
je betaald netjes en vervolgens claimt de dealer de reparatie bij stellantis en vang zo de coulance alsnog.
ik zou als gedupeerde bij stellantus navraag doen of zij iets vergoed hebben aan de dealer.
vertrouwen is mooi, zeker weten is beter.
het gaat oom een fors bedrag immers!
Er wordt steeds gepraat over nieuw gekocht en bij een dealer en onderhoud bij een dealer.
Maar velen zullen een auto met dat motorblok gekocht hebben als occassion bij een bovag garage en ook daar het onderhoud laten doen.
Die vallen dus buiten de boot als de fabrikant zich zo opstelt.
Ikzelf heb in het buitenland gewoond en daar een nieuwe peugeot gekocht. Een jaar later terug naar nederland en auto ingevoerd, probleem met de lak. Peugeot nederland scheepte me af met het verhaal dat ingevoerde auto niet onder de fabrieksgarantie viel, dus ook de distributieriem zal dus niet onder de terugroepregeling vallen. Afschuiven afschuiven, is alles wat ze goed kunnen...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer