ja
door janbouman50 May 14, 2012 om 18:39
Auto & vervoer

Teleurgesteld

ik heb kia venga.start&stopsysteem werk niet.nauw zeggen ze in de garage accu is te laag onder de 80.als het werkt moet het boven de 80 zijn.maar dat gebeurd niet dat het er boven kom.zo werkt het systeem.ik heb er niets aan want het lampje blijf branden.en dan werkt het start&stopsysteem niet.heb ik iets wat niet werk.maar zo moet ik dat niet zien zeggen ze in de gerage.wat moet je hier mee

418 2 Rapporteer

sw
door swat1500 - May 16, 2012 om 00:19
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb begrepen dat de start en stopsystemen alleen werken als de accu optimaal is en meer dan en bepaald percentage opgeladen moet zijn.
Zo niet dan schakelt het start en stop systeem zichzelf uit om het risico te voorkomen dat na een bepaalde stop niet meer kunt starten.

Het probleem is vervolgens dat bij korte stadsritten het stoppen en starten meer energie onttrekt aan de accu dan dat hij feitelijk wordt bijgeladen met als gevolg dat het systeem zich uitschakelt.

Tenzij er sprake is van een defect aan de dynamo van uw auto, waardoor deze de accu niet goed kan bijladen, heeft uw garage gelijk.

aurora1
door aurora1 - May 16, 2012 om 01:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag janbouwman50,

Als je bovenaan in het zoekvakje intikt start en stopsysteem kia vind je hetzelfde probleem, op internet is er ook nog wel het e.e.a. over te vinden als je dat intikt.

vr.gr.