Kr
door Krisnatoon Feb 8, 2020 om 15:32
Auto & vervoer

Tomtom stopt opnieuw met lifetime kaarten

Twee jaar terug kreeg ik van TT bericht dat zij stopte met nieuwe kaarten.  Mijn apparaaat verouderde dus. Omdat dit exemplaar werkt via Tomtom home kan ik daar (klandistien) alsnog nieuwe kaarten op zetten, en die functioneren nog uistekend!!!!! (dus wat Tomtom beweert, nameljk dat de nieuwe kaarten er niet meer op passen, klopt gewoon niet!!!)
Nu kreeg ik deze week van TT het bericht dat ook mijn andere apparaat (voor een andere auto)  geen nieuwe kaarten meer krijgt.  Hij functioneert nog uitstekend, heeft veel geheugen, kortom nog een prima apparaat. Maar deze werd geupdated via TOmtom my drive, dus daar kan ik zelf geen kaarten opzetten.  Ik voel me door Tomtom flink belazerd en koop naar NOOOOOOOOOOIT meet een nieuw apparaat.

Moet kassa dit niet eens aan de orde stellen in haar programma en proberen TT op andere gedachten te brengen.  Want de niuwe kaarten kunnen er gewoom op maar TT wil dat je een nieuw apparaaat koopt terwijl de oude nog meer dan uitstekend is!

2730 11 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Feb 8, 2020 om 15:36
704 Antwoorden / 2 Vragen

"Moet kassa dit niet eens aan de orde stellen in haar programma en proberen TT op andere gedachten te brengen."

ik zou zeggen : mail ze eens.
Dit is het vraag en antwoord forum.

ju
door juliomariner - Feb 8, 2020 om 15:41
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe oud zijn deze apparaten eigenlijk?

tdmduc
door tdmduc Feb 8, 2020 om 15:45
704 Antwoorden / 2 Vragen

Meestal gaat het om apparaten van voor 2013.

Beetje "Sonos"-discussie zeg maar. ;-)

ne
door neodutchio - Feb 8, 2020 om 17:03
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een navigatie heeft een gemiddelde levensduur van 7 jaar. Dus na deze 7 jaar worden er geen updates meer gemaakt voor deze verouderde apparaten. Die 7 jaar beginnen overigens te lopen vanaf de lancering van het type, dus niet vanaf de aankoopdatum.

Uw systeem zal ongetwijfeld nog goed werken, echter worden er steeds meer data toegevoegd aan een navigatiesysteem. Het geheugen is niet ongelimiteerd en het beeld zal nieuwe ontwikkelingen ook niet kunnen laten zien.

Overigens is dit niet iets van Tom Tom alleen.

Magnum007
door Magnum007 - Feb 9, 2020 om 02:08
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Kris,

Je kunt ook een navigatie app op je smartphone zetten.

Ik gebruik "Here we go".
Deze navigatie app kun je ook offline gebruiken.

aurora1
door aurora1 - Feb 9, 2020 om 02:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent hier op een forum en wij gaan er niet over waar Kassa aandacht aan wil besteden. En al die onbeleefde hoofdletters en uitroeptekens die neerkomen op geschreeuw kunt u hier beter achterwege laten.

Neem een gratis navigator zoals MapFactor die je elk moment kunt updaten. Via Apple of:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapfactor.navigator&hl=en_US

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2020 om 10:09
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Naast de al gegeven reacties: wat verwacht u van de Kassa redactie nu ook ook meldt dat u klandestiene kaarten benut?

En aanvullend op uw advies om nooit te kopen: benut google maps omdat dat vrijwel altijd snel is bijgewerkt aan actuele situaties. (En koppelbaar met moderne autonavigatiesystemen).

(Er bestaan bijv. nog veel oude Personal Computers met oude besturingssystemen die op basis van hun ook oude configuratie niet meer kunnen worden bijgewerkt met bijv. de nieuweste Winduws besturingssystemen). En wat te denken van heel goed functionerende TV's met goed functionerende kanalenkiezer die echter niet meer te benutten zijn?)

jo
door jorisw Feb 9, 2020 om 11:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En google weet dan tenminste wat je allemaal doet zodat ze een nog perfecter profiel van je kunnen opstellen en kunnen verkopen aan derden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 9, 2020 om 11:55
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@JORISW?? Als ik google maps gebruik kan men bij Google niet weten wat ik allemaal doe en hoogstens als ik locatie aan laat staan op mijn telefoon waar ik ben maar dat kunnen anderen dan ook bijv. via kenteken en gezichtsherkenningsapparatuur,..  Voor Google zijn Facebok en andere aan Google verbonden apps veel interessanter zoals bijv. ook g-mail!

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 9, 2020 om 10:53
423 Antwoorden / 4 Vragen

Plaats de gratis app Waze op uw telefoon en u heeft altijd een up to date kaart
Minimaal een keer per week een update zonder dat u het merkt.

Werkt internationaal dus ook in Amerika of Rusland

jo
door jorisw Feb 9, 2020 om 11:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gratis bestaat niet. In het geval van Waze betaal je met je privacy.

tdmduc
door tdmduc Feb 10, 2020 om 02:25
704 Antwoorden / 2 Vragen

Tuurlijk......en met Google Maps zeker niet?

aurora1
door aurora1 Feb 23, 2020 om 12:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

Kr
door Krisnatoon - Feb 14, 2020 om 15:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heremoet schreef: "wat verwacht u van de Kassa redactie nu ook ook meldt dat u klandestiene kaarten benut?"

Je hebt maar ten dele gelijk.

Als er wel nieuwe kaarten zijn die passen op mij apparaat maar TOMTOM wil ze niet meer aan mij verkopen...wat moet ik dan doen om mijn kaarten up to date te houden??? Een nieuwe kopen kopen terwijl de huidige het nog prima doet met de nieuwste kaarten??? Daar komt bij dat we toch zo veel mogelijk weg moeten blijven van de wegwerpmaatschappij (wat ik zelf ook zo veel mogelijk doe).

aurora1
door aurora1 Feb 15, 2020 om 18:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de reacties niet gelezen over de gratis app's voor op de telefoon? Veel gemakkelijker dan TomTom.

Kr
door Krisnatoon - Feb 22, 2020 om 13:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tomtom zwijgt in alle talen.......

br
door brigges - Feb 23, 2020 om 12:24
11 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik gewoon een "oude" Smartphone waar je een gratis Navigatie app op installeerd. Bijvoorbeeld NAVMI.
Oude Smartphones zijn gewoon nog te gebruiken. Je kan er dan misschien niet mee bellen omdat je geen simkaart er in hebt zitten, maar voor dit soort functies kunnen ze nog makkelijk worden ingezet en hoef je ze niet weg te gooien. Ook ideaal om op vakantie mee te nemen voor in de huurauto.

Kr
door Krisnatoon Feb 29, 2020 om 08:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ha Brigges,

Goede tip!

Dank voor je reactie.

Groet,  Kris