to
door tommix444 Jan 14, 2014 om 14:30
Auto & vervoer

Vergoeding menzis

MenzisFNV beweert binnen 14 dagen de ingediende nota's te betalen. Ik heb 12 december mijn tandartsdeclaratie ingediend van 1103,78 euro. Vandaag 14 januari gebeld met MenzisFNV, maar de nota is nog niet uitbetaald. Ze hebben het op de wachtlijst gezet, het is te druk en kunnen er niets aan doen. Volgende week moet ik weer naar de tandarts, deze zal ongetwijfeld vragen of ik de eerste rekening eerst betaal.
WAT IS ER AAN DE HAND BIJ MENZIS ???????????

3478 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2014 om 14:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tommix444,

.....WAT IS ER AAN DE HAND BIJ MENZIS ???????????.....
Ze hebben het antwoord al gegeven: het is te druk

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2014 om 14:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tommix444,

.....MenzisFNV beweert binnen 14 dagen de ingediende nota's te betalen.....

Klopt niet:

4. Ik heb een nota gedeclareerd. Wanneer ontvang ik een vergoeding?

We streven er naar uw declaratie binnen 2 weken te verwerken

(Trouwens: Categorie Auto & Vervoer???)

zwemmer
door zwemmer - Jan 14, 2014 om 14:56
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Sorry, maar waarom stel je die vraag hier(??) terwijl Menzis je zelf al uitleg verschaft heeft. Dit is geen plek om verontwaardiging sec te uiten, ook al gebeurt dat maar al te vaak.

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2014 om 16:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom regelt u het met uw tandarts niet zo dat hij de nota bij Menzis indient?

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2014 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Even terzijde:
- zou de nota dan volledig vergoed worden?
Er is vaak sprake van een maximumvergoeding en/of een vergoedingspercentage van 80%.
Dus ... rekening naar behandelde. Die betaalt de tandarts en declareert bij zorgverzekeraar.
Dacht dat je dat wel wist. ;-)

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2014 om 17:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Volgende week moet ik weer naar de tandarts, deze zal ongetwijfeld vragen of ik de eerste rekening eerst betaal........

In principe hoor jij op tijd de rekening op tijd aan de tandarts te betalen. Dat het voor jou lang(er) duurt voordat je het geld van Menzis terug hebt, heeft een tandarts niks mee te maken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2014 om 18:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Denk dat ze het nog druk hebben bij Menzis met al die opzeggingen te verwerken of daardoor te weinig geld in kas hebben.. Want Roger van Boxtel en Ruben Wenselaar moeten natuurlijk wel hun zakken vakkundig blijven kunnen vullen.

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2014 om 19:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 14 jan 2014, 17:51]@tijger1,

Even terzijde:
- zou de nota dan volledig vergoed worden?
Er is vaak sprake van een maximumvergoeding en/of een vergoedingspercentage van 80%.
Dus ... rekening naar behandelde. Die betaalt de tandarts en declareert bij zorgverzekeraar.
Dacht dat je dat wel wist. ;-)

Ik heb zelf geen tandartsverzekering, maar een vriendin, die verzekerd is bij het Zilveren Kruis krijgt van haar tandarts de nota voor het gedeelte dat zij zelf moet betalen en de rest van de nota gaat naar het ZK, loopt via een of ander bureau.

Ik mag toch aannemen dat de TS een flinke vergoeding verwacht, anders hoeft niet op betaling van Menzis gewacht te worden.

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2014 om 21:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1

.....Ik mag toch aannemen dat de TS een flinke vergoeding verwacht, anders hoeft niet op betaling van Menzis gewacht te worden......

Dat denk ik wel; TS schrijft:

.....Ik heb 12 december mijn tandartsdeclaratie ingediend van 1103,78 euro......

Kan me dus wel voorstellen dat je dat wellicht niet zomaar voor kunt/wilt schieten.

to
door tommix444 - Jan 15, 2014 om 04:35
7 Antwoorden / 2 Vragen

MenzisFnv beweert in haar telefonische antwoorden en op haar site en op haar briefpapier dar binnen 14 dagen de vergoeding betaald wordt. De Tandarstverzekering.
Het duurt nu meer dan een maand.
Het bedrag is van wezelijk belang aangezien ik volgende week weer een afspraak heb bij de tandarts.
Ik heb ontzettend veel problemen met MezisFNV in het verleden gehad en hoop dat veel mensen hier ook een gefundeerd oordeel over hebben, zodat over deze problemen van uitbetaling , bij VaraKassa een meer inhoudelijk gesprek/mening over te houden is.
Mijn doelstelling is duidelijk Mezis FBV betaald niet of te laat. En veschuilt zich achter non argumenten.
Ik ben overigens lid van het FNV Horeca en ben Belastinginvuller FNV.

to
door tommix444 - Jan 15, 2014 om 04:36
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 14 jan 2014, 14:42]@tommix444,

.....MenzisFNV beweert binnen 14 dagen de ingediende nota's te betalen.....

Klopt niet:

4. Ik heb een nota gedeclareerd. Wanneer ontvang ik een vergoeding?

We streven er naar uw declaratie binnen 2 weken te verwerken

(Trouwens: Categorie Auto & Vervoer???)

to
door tommix444 - Jan 15, 2014 om 04:37
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 14 jan 2014, 14:37]Hallo tommix444,

.....WAT IS ER AAN DE HAND BIJ MENZIS ???????????.....
Ze hebben het antwoord al gegeven: het is te druk

Met vr.gr.
Nee het heeft kennelijk geen prioriteit

to
door tommix444 - Jan 15, 2014 om 04:39
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 14 jan 2014, 14:56]Sorry, maar waarom stel je die vraag hier(??) terwijl Menzis je zelf al uitleg verschaft heeft. Dit is geen plek om verontwaardiging sec te uiten, ook al gebeurt dat maar al te vaak. het betreft niet de rubriek maar het heeft te maken met beloften en niet na komen hiervan

to
door tommix444 - Jan 15, 2014 om 04:43
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 14 jan 2014, 17:51]@tijger1,

Even terzijde:
- zou de nota dan volledig vergoed worden?
Er is vaak sprake van een maximumvergoeding en/of een vergoedingspercentage van 80%.
Dus ... rekening naar behandelde. Die betaalt de tandarts en declareert bij zorgverzekeraar.
Dacht dat je dat wel wist. ;-) Zelfs dat weet ik, echter het bedrag is te hoog vanwege de zgn. materiaalkosten (beugel) wat niet vergoed wordt

to
door tommix444 - Jan 15, 2014 om 04:49
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 14 jan 2014, 17:54]........Volgende week moet ik weer naar de tandarts, deze zal ongetwijfeld vragen of ik de eerste rekening eerst betaal........

In principe hoor jij op tijd de rekening op tijd aan de tandarts te betalen. Dat het voor jou lang(er) duurt voordat je het geld van Menzis terug hebt, heeft een tandarts niks mee te maken.Nee helaas niet, het scheelt nogal in het huisdhoudboekje wanneer je dit bedrag moet ophousten

to
door tommix444 - Jan 15, 2014 om 04:52
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 14 jan 2014, 18:49]Denk dat ze het nog druk hebben bij Menzis met al die opzeggingen te verwerken of daardoor te weinig geld in kas hebben.. Want Roger van Boxtel en Ruben Wenselaar moeten natuurlijk wel hun zakken vakkundig blijven kunnen vullen.
Dit is totaal onwenselijk, maar natuurlijk volkomen terecht van deze zakkenvullers, die volkomen onbekwaam zijn om menselijk te kunnen denken.

fl
door flessebon - Jan 15, 2014 om 09:46
418 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een vervelende situatie. Heeft u de FNV al gebeld? Is dat niet uw tussenpersoon?

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2014 om 09:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er dus een groot bedrag niet vergoed wordt, zal u dat toch zelf moeten ophoesten.

Dat u lid bent van de FNV en beladtinginvuller, maakt voor Menzis niets uit. Iedereen wordt gelijk behandeld.

Als u dan zoveel problemen met Menzis hebt gehad, begrijp ik niet waarom u niet bent overgestapt.

U dient op de drukste periode van het jaar voor een zorgverzekeraar een nota in, dus dat men dan even geduld moet hebben lijkt me nogal logisch.

Als u wilt dat Kassa hier wat aan doet, ik zou niet weten waarom, moet u links onderaan op contact met Kassa klikken.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2014 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=flessebon schreef op woensdag 15 jan 2014, 09:46]Wat een vervelende situatie. Heeft u de FNV al gebeld? Is dat niet uw tussenpersoon?

De FNV is geen tussenpersoon. Men krijgt een beetje collectiviteitskorting omdat men lid is. Volkomen onzin, want als men zich bij Anderzorg verzekerd, ook van Menzis, betaalt men nog minder premie en de rest blijft gelijk.

Wat een poeha voor een nota.

menziswebcare
door menziswebcare - Jan 15, 2014 om 09:58
31 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tommix444,

Ik begrijp dat het vervelend is dat de nota nog in behandeling is. Ik kijk graag voor u na of ik hierin iets kan betekenen. Wilt u uw verzekerdenummer mailen naar social@menzis.nl en daarbij refereren aan dit bericht?

Met vriendelijke groet,
Marielle Korver
Menzis

fl
door flessebon - Jan 15, 2014 om 10:17
418 Antwoorden / 7 Vragen

Heb zelf ook 2 keer gedonder met een tandartsnota gehad Tijger1. De eerste keer wilde de (een andere) verzekeraar onterecht een gedeelte niet betalen (ben daar maanden mee bezig geweest) en onlangs was een nota kwijt.
Lijkt mij tijd dat Kassa eens onderzoekt wat de ervaringen zijn met de aanvullende verzekeringen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 15, 2014 om 10:29
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Diverse verzekeraars hebben Tandartsen en Apotheken die aangesloten zijn en rechtstreeks de rekening na Uw handtekening kunnen insturen.
Dan krijg je enkele weken of maanden later je eigen risico te betalen van €350,-
De rekening gaat dan rechtstreeks van de Tandarts naar de Ziektekosten verzekeraar en die haalde alleen het zelf te betalen bedrag bij jou weg.

Is Uw tandarts bij Menzis aangesloten?
Een andere tandarts of verzekeraar...?
De eerste kan snel, de andere 2015.... en daar zullen ze niet blij mee zijn!