je
door jenie Mar 12, 2013 om 16:26
Auto & vervoer

Verkeersboete Belgie juli 2012

Ik heb vandaag een formulier binnengekregen dat wij een boete krijgen voor te hard rijden in Belgie in juli 2012. Wij reden 99 km, je mocht er 90 km en de gecorrigeerde snelheid is 93 km. Dus wel 3 km te hard. Nu zat er geen acceptgiro bij met een bedrag. Wel een formulier wat ik, de eigenaar van de auto, in moet vullen. Is dit de normale gang van zaken en krijg je als je het formulier invult alsnog de boete of hoef ik het formulier niet verder in te vullen en moet ik even afwachten. Lekker vlot trouwens! gr. Jenie

8049 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reed u dan niet 6 kilometer te hard? (Lol)
Nooit een bon in België gehad, maar dat moet toch op het formulier staan, wat u moet doen?

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jenie,

Tja, invullen of ....

Lees eens hier.

Met vr.gr

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kijk in mijn glazen bol en zie dat jenie reuze veel zin heeft om die boete te betalen, dat formulier gaat morgen op de bus ;-)

ve
door verwijderd - Mar 13, 2013 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

wel leuk en aardig water in elsevier staat,maar dat gaat over thuis gestuurt krijgen.

probleem is echter dat bekend is wie de auto op naam heeft staan,en als de bestuurder/eigenaar van de auto tijdens een verkerscontrole/algemene controle in belgie aan de kant wordt gezet komt deze boete vanzelf boven met de finacieele gevolgen die daar bij behoren.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2013 om 02:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een overeenkomst dat men elkaars verkeersboete(s) gaat incasseren.

België doet een verzoek bij de CJIB om de boete te incasseren en België incasseert dan namens de CJIB de boete(s) voor Belgische ingezetenen. In de praktijk is het een rommelige situatie bij onze zuiderburen en komt er meestal geen incasso.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2013 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

In eerste instantie ontvangt u een bekeuring uit het land zelf, maar als u die niet betaalt, kunt u te maken krijgen met het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) in Leeuwarden, die de boete dan namens het vakantieland int. Dit geldt alleen voor boetes van meer dan 70 euro. Vorig jaar bleek overigens dat het CJIB nog maar weinig verzoeken (rond de zestig per jaar) krijgt vanuit het buitenland om de boetes te innen.

Voor wie op safe wil spelen, heeft de ANWB heeft een handige folder met tips wat te doen als u een boete uit het buitenland ontvangt. Hier staat per land uitgelegd wat de regels zijn.
(Bron:Elsevier)

De verkeersboetes in Belgie
Momenteel is er geen verdrag tussen Nederland en België om geflitste overtredingen gemaakt in België via Nederland te innen. Direct aanhouden mag wel.
(Bron:InfoNu)

ve
door verwijderd - Mar 14, 2013 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas werkt het zo ook in duitsland.
het gaat er om bv of u de bestuurder bent geweest of niet.
als je het tebont gemaakt hebt kan het zo zijn dat je in duisland een rijverbod krijgt.
helaas ervarings des kundige.