drevil
door drevil May 7, 2007 om 23:00
Auto & vervoer

Versnellingsbak

Vraagje voor onze autokenners (sleutelaar?)

Ik heb een Peugeot 306 XT 1.6 overgenomen van een kennis. Er waren mankementen aan, dat wist ik.
In eerste instantie was het een ashoes, daarna de as en nu de versnellingsbak die kapot is.

Een bekende van me kan deze zaken vervangen. Maar volgens hem moet ik erop letten dat de versnellingsbak geschikt is voor een auto met ABS (wat de auto die ik heb dus heeft..), omdat anders de versnellingsbak niet zou passen..(had ie met het plaatsen van de as ook al last van)

Volgens de persoon van de sloperij waar ik de versnellingsbak kon kopen, maakt dit echter helemaal niks uit.

Mijn vragen:
Heeft een ABS remsysteem invloed op de versnellingsbak in een auto?
Zal elke versnellingsbak die in een 306 XT 1.6 uit 1993 heeft gezeten, in mijn auto passen?
Waar kan ik zien wat voor soort versnellingsbak er standaard in mijn auto zit(merk en type nummer ofzo, zodat ik makkelijk kan zoeken)?

Mischien wat technische en te gedetaileerde vragen voor een consumenten vraagbaak, maar ik weet dat er hier een paar vakmensen reageren die mij mischien wat duidelijkheid over bovenstaande zaken kunnen verschaffen.

Vriendelijke groet,

Dr Evil

750 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2007 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zal (ook) Grindweg tippen al ik hem spreek

ve
door verwijderd - May 8, 2007 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag drevil,

Kijk even op:

demontagebedrijfnagele

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - May 8, 2007 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heren,

Bedankt voor uw antwoorden. Teamwork, haha.
Ik heb zojuist de versnellingsbak besteld via onderdelenzoeker.nl, reacties gekregen van veel verschillende autobedrijven. Uiteindelijk een bak voor 265 euro, inclusief verzendkosten besteld bij

Autosloperij W. Lubbers
Hoofdweg 157, Rotterdam

Met 3 maanden garantie... Nu maar hopen dat het de goede bak is, want ruilen wordt een beetje lastig (ik woon in zuid-limburg :-D ). Maar daar ben ik dankzij uw antwoord nu wel gerust op. Ik zal nog even laten weten of alles gelukt is.

Vriendelijke groet,

Dr. Evil

ve
door verwijderd - May 8, 2007 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt heer altena voor uw actie. het abs systeem heeft niets van doen met de bak maar wel met wiellagers en assen. als de code op de bak gelijk is wat meestal te zien is aan een serie no of een metalen plaatje dan is er niets loos. anderzijds is het zo als de kode niet klopt de bak toch kan passen maar de overbrengings verhoudingen anders kunnen zijn. in nagele in de polder zit een goed demontage bedrijf voor peugeot. kijk even op het net voor een tel no die kunnen het zo zeggen ook wat een bak kost. mocht u nog vragen hebben dan hoor ik. succes