Vervolg schande van het OV
Vervolg:
HTM Consumentenlijn
Telefoon: 0900- 486 46 36 (€ 0,10 p.m.)
Website: www.htm.nl
Helaas kunnen wij als Klantenservice OV-chipkaart u hiermee niet verder helpen.
Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,10 p.m.).
Met vriendelijke groet,
[edit-red.]
Klantenservice OV-chipkaart
- - - - Origineel bericht - - - -
[edit-red.]
Datum: 25-1-2013
Betreft: Defecte kaart
Beste OV-mensen,
Wat ben ik verbaasd over jullie klantgerichtheid en betrokkenheid. Ik vind het echt een schande hoe jullie omgaan met gestolen, verloren of defecte kaarten. En ik begrijp dat sommige mensen hun kaart verliezen en dat het eigen stomme schuld is, maar in veel gevallen, is de kaart snel defect of wordt hij gestolen. En hoe gaan jullie en de NS, HTM, ARRIVA, CONNEXXIONS etc. er mee om: sorry meneer vraag een vervangende kaart, dit duurt twee weken en in de tussentijd reizen op eigen rekening. Ik ben een student, werk hard voor me geld en waar gaat dit geld de komende weken heen, naar HTM, ARRIVA, NS EN OV. Schandalig. Ik loop nu stage in Gouda, ik heb uitgerekend wat de kosten zijn voor twee weken. Een retourtje kost 6,40. Dit keer 10 werkdagen is inderdaad 64 euro. Dan moet ik nog met de tram en de bus. Daar doe ik mild en reken ik ongeveer 4 euro per dag. Keer 10 werkdagen inderdaad 40 euro. Dat betekent 104 euro voor 10 werkdagen. Veel geld hoor voor een student. En het is echt heeeeeeeel makkelijk op te lossen he. Echt heel makkelijk, Stuur een e-mail met daarin een handtekening en een bevestiging dat iemand tijdelijk reist zonder OV. En de kosten van de vervangende kaart en het geld wat op de kaart staat vervalt. Lijkt mij makkelijker en uiteindelijk goedkoper voor de consument. Maar ja we zijn afhankelijk van jullie soort. Dan heb je ook nog de conducteurs en de chauffeurs die ook geen begrip kunnen tonen en zonder schaamte een bonnetje schrijven. Schandalig is het en dat meen ik echt uit de grond van me hart. In een land waar het momenteel crisis is, waar sommigen mensen die het echt minder hebben dan ik en geen auto hebben en afhankelijk zijn van het OV doen jullie alsof het niets is. Voor 104 euro hebben sommigen mensen een maand te eten he.
Helaas (erg genoeg) zitten wij als afhankelijken van het openbaar vervoer niet alleen opgescheept met het wangedrocht dat 'OV-chipkaart' heet, maar deze kaart gaat geregeld ook nog eens zo maar opeens defect.
En, als je te maken krijgt met de klantenservice van de OV-chipkaart kom je, zoals ik zelf ook heb mogen ervaren, terecht in een volgende nachtmerrie want deze mensen begrijpen gewoon niet wat de vraag of het probleem is. Bij de OV-bedrijven is het meestal idem dito.
De mensen die dit systeem hebben bedacht en ingevoerd lijden er zelf niet onder want ze reizen in de meeste gevallen "gewoon" met de auto. Sterkte toegewenst!
Zo'n OV chipkaart gaat niet zomaar uit zichzelf defect. Het gaat erom hoe de eigenaar ermee omgaat. Dat je je kaart verliest of deze wordt gestolen is NIET de schuld van de vervoerder. Zelf beter op je spullen passen. Dat het je nu geld kost, maakt mischien dat je in de toekomst zuiniger met je spullen omgaat.
De kaart gaat inderdaad niet zomaar uit zichzelf kapot, maar wel bij volkomen normaal en voorzichtig gebruik.
Waarom die kaart nou kapot gaat is helemaal niet relevant, ook niet of je 'm verliest of dat ie gestolen wordt en of dat nu je eigen schuld is of niet. Ze moeten in dat geval gewoon snel een nieuwe kaart kunnen verstrekken, dat hoeft geen twee weken te duren.
Een ouderwets abonnement kon in principe niet stuk, kon wel beschadigd raken maar dan kan je 'm nog steeds gebruiken. Een OV-chipkaart is elektronica en direct niet meer te gebruiken als ie beschadigd is. De kaart is dus kwetsbaarder geworden en daar moeten ze gewoon een goede, snelle vervangingsprocedure voor hebben.
Geachte heer/mevrouw,
Onze organisatie krijgt dagelijks veel klachten binnen over de OV-chipkaart, de reiziger kan ook zelf maatregelen nemen om zijn OV-chipkaart heel te laten. Je moet hem wel 5 jaar kunnen gebruiken.
- Een OV-chipkaart gaat snel kapot, dit kan je voorkomen door zelf een OV Chipkaarthouder te kopen.
Maandelijks verliezen ruim 15.000 openbaar vervoer reizigers zijn/haar OV-chipkaart, de vervoerders zeggen makkelijk blokkeer het maar en betaal € 11,- en wacht paar dagen/weken voordat je een nieuwe krijgt.
- Via OVKwijt.nl kunnen alle reizigers zijn/haar verloren OV-chipkaart terug krijgen, binnen 48 of 96 uur. Kosten bedragen € 3,50. Een stuk goedkoper en snellere dienst dan die van de huidige vervoerders. Alle gemeentes, andere overheid instanties maken ondertussen gebruik van OVKwijt.nl
Met Vriendelijke Groet,
TotalOV Webcare
@totalovwebcare:
Dat is dus alwéér een extra uitgave: een OV-chipkaarthouder. Hadden wij ooit een strippenkaarthouder nodig?
En, u zegt nu dat je voor €3,50 je verloren chipkaart terug krijgt, maar dan moet hij dus wel eerst gevonden zijn en correct geretourneerd.
Bovendien is het onderwerp waar het hier over gaat de vroegtijdig kapot gegane chipkaart en niet de verloren chipkaart.
[quote=ltmvz schreef op vrijdag 1 feb 2013, 14:33]@totalovwebcare:
Dat is dus alwéér een extra uitgave: een OV-chipkaarthouder. Hadden wij ooit een strippenkaarthouder nodig?
En, u zegt nu dat je voor €3,50 je verloren chipkaart terug krijgt, maar dan moet hij dus wel eerst gevonden zijn en correct geretourneerd.
Bovendien is het onderwerp waar het hier over gaat de vroegtijdig kapot gegane chipkaart en niet de verloren chipkaart.
U heeft helemaal gelijk, maar 2,90 voor een OV Chipkaarthouders is veel minder in tegenstelling van € 11,- voor een nieuw pasje (waar je 5 jaar mee moet doen). Elke reiziger kan het zelf bepalen, onze organisatie deelt de OV Chipkaarthouders vaak uit, maar ook dit kost veel geld.
OVKwijt.nl heeft met PostNL goede afspraken over verzenden en ontvangen van de OV-chipkaarten, zo zijn er meerdere maatregelen genomen. 99,9% van alle OV-chipkaarten wordt correct ontvangen en verzonden.
75% van alle verloren OV-chipkaarten worden opgestuurd naar OVKwijt.nl, Verschillende Gemeentes, Provincies, Scholen, Sportverenigingen, Politie, Rijkswaterstaat, NS, MediaMarkt maken al gebruik van OVKwijt.nl.\
We snappen u punt, maar een defect/verloren OV-chipkaart valt onder het zelfde geding bij vervoerders. Dankzij een hoesje raak je hem niet kwijt, gaat deze niet defect.
Er zou dus standaard een hoesje moeten worden bijgeleverd. Bij een bankpas heb ik altijd een gratis hoesje gehad en af en toe krijg je weer eens een nieuwe zoals recentelijk nog bij de ING.
Dat 75% van de verloren OV-chipkaarten wordt opgestuurd naar OVKwijt.nl vind ik een onverwacht hoog aantal en op zich een positief bericht.
[quote=ltmvz schreef op vrijdag 1 feb 2013, 15:46]Er zou dus standaard een hoesje moeten worden bijgeleverd. Bij een bankpas heb ik altijd een gratis hoesje gehad en af en toe krijg je weer eens een nieuwe zoals recentelijk nog bij de ING.
Dat 75% van de verloren OV-chipkaarten wordt opgestuurd naar OVKwijt.nl vind ik een onverwacht hoog aantal en op zich een positief bericht.
Als het standaard wordt meegeleverd wordt de kaart duurder. Krijgen we daar weer gezeur over.
En hoelang is het wel niet geleden dat je een nieuwe ING pas kreeg met houder? Wij hebben onlangs allemaal nieuwe ING passen gekregen (4 stuks) en allemaal zonder houder (is ook helemaal niet handig, je portemonnaie puilt al uit van alle pasjes).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?
Ik heb op mijn balkon een prachtige coleuspant in een pot die steeds meer bloemetjes krijgt. De plant is een siernetel. Zo langzamerhand word de pot een beetje te klein, en vraag ik me af of het geen kwaad kan om een bloeiende plant over te potten
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer