re
door reny Oct 17, 2005 om 15:40
Auto & vervoer

Verwarming Fiat Dukato

Hallo,weet iemand een oplossing?Wij hebben afgelopen zomer een tweedehands Camper gekocht.Hij staat op een Fiat Dukato 2.5 tdi van 1994.Nu voldoet de verwarming in de bestuurderscabine helemaal niet,hij verwarmd wel bovenom maar bij de voeten doet hij helemaal niks,blijft gewoon ijskoud.Met de winter in het vooruitzicht is dat heel vervelend.Weet iemand of dit normaal is bij deze wagen,of dat wij hier nog iets aan kunnen doen.Ik heb deze klacht al vaker gehoord.

258 4 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Oct 17, 2005 om 15:55
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Normaal gesproken werkt dit doormiddel van een klep, of boven of beneden en/of gecombineerd, nu kan deze bediening elektronisch zijn maar ook nog mechanisch. De klep kan ook door vuil vast zitten zodat er geen beweging meer inzit of de bediening, kabeltje, is los of kapot.
De kachel zal toch even gedemonteerd moeten worden om te zien wat er werkelijk aan de hand is.

Misschien heb je hier wat aan en is het euvel te verhelpen.

Succes,
Hell-Rider

re
door reny - Oct 17, 2005 om 17:51
12 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt voor de reactie,de klep kan wel open en dicht.De Camper moet in december een grote beurt,dan zullen we hier ook naar laten kijken.

grindweg
door grindweg - Oct 17, 2005 om 18:44
2308 Antwoorden / 28 Vragen

kontroleer de klep dit doet u door deze te bedienen en onder te luisteren of u dit hoort .zo niet dan handmatig bedienen. werkt hij echter elektr dan is de print bij de bediening defect komt vaker voor maar eerst kijken of hij electr is of mech.succes

grindweg
door grindweg - Oct 17, 2005 om 19:09
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dit is wel al het nieuwe model, doet de draai knop het wel of voelt u geen weerstand. de verwarming is op de voeten toch al niet supper heet