he
door hertje1952 Jun 25, 2023 om 14:51
Auto & vervoer

Voor benzine betaald, maar lucht ontvangen

Gelukkig tankte ik vóórdat ik de autotank vol gooide, eerst een jerrycan benzine. Toen die vol was stond er 20 liter op de teller van de pomp en zat er alleen maar lucht in de jerrycan! Ik had doordat de pomp onbemand was al vooruitbetaald, maar via de telefoon toch mijn geld terug gekregen.
Mijn vragen:

1) Waarom zit er geen kijkglas meer op op de ponp?

2) Hoe had ik nu nog kunnen zien, dat er iets mis was met deze pomp?

groet
John Langen
Beesel

18193 16 Rapporteer
rj
door rjw - Jun 25, 2023 om 14:54
3266 Antwoorden / 5 Vragen

En je hebt helemaal niets gemerkt dat er geen vloeistof stroomde, of gehoord dat er geen benzine in de jerrycan kletterde. Sterk verhaal....

ju
door juliomariner - Jun 25, 2023 om 16:53
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Lijkt me heel sterk. De pompen worden regelmatig geijkt. Op elke pomp zit een sticker wanneer deze is geijkt. De kans dat een pomp alleen licht afleverd lijkt me eerlijk gezegd 0

atlas1302
door atlas1302 - Jun 25, 2023 om 18:13
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik probeer het te begrijpen, u  moet uw tank volgooien.. maar gaat dan eerst een jerrycan van maar liefst 20 liter proberen te vullen. Hoe gaat dat dan in zijn werk? u ziet niets uit de tankpistool komen, u ziet ook dat de jerrycan niet zwaarder wordt of klotsensende geluiden maakt?

Wat steekt hier achter? Maar vraagt wel af waar dat kijkglas is gebleven waar geen lucht in mag zitten.

Dan gaat u bellen en krijgt u geld terug, maar wordt die auto nu nog gevuld of niet? U staat met een lege tank toch?

john devries
door john devries Jun 26, 2023 om 12:34
219 Antwoorden / Vragen

Prachtige reactie op dit fantasieverhaal van deze luchtfietser .

hereistom
door hereistom - Jun 25, 2023 om 18:20
736 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk de straf dat u hamstert ;-)

marijke77
door marijke77 Jun 26, 2023 om 12:17
158 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft niks met hamsteren te maken want soms heb je gewoon een jerrycan benzine nodig voor bv de grasmaaier.

mo
door mof - Jun 26, 2023 om 11:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een pomp die alleen lucht geeft? U kunt dit zien doordat uw tank leegblijft zoals uw jerrycan. Op lucht drijft de vlotter van uw benzine/dieseltank niet. Verder vraag ik me af hoe een benzinepomp, die ingericht is op vloeistofpompen, lucht kan pompen. Vloeistof pompen en luchtpompen verschillen nogal in werking.

john devries
door john devries - Jun 26, 2023 om 12:36
219 Antwoorden / Vragen

Was je niet in de war met de luchtpomp om banden op te pompen.

ro
door ronny530 - Jun 26, 2023 om 13:17
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Vreemd verhaal maar toch, u heeft uw geld retour ontvangen. Wat nog vreemder is, is dat bij een jerrycan de lucht net zo snel als die er ingepompt wordt de jerrycan weer uitstroomt en kan dus nooit vol zijn geweest. Uw vraag verdient een nadere uitleg.

john devries
door john devries Jun 26, 2023 om 14:26
219 Antwoorden / Vragen

Ik zou als ik jou was niet iedere topic serieus nemen.Met een vloeistofpomp kun je geen afgemeten hoeveelheid lucht pompen en het telwerk reageert niet op lucht.

ma
door marleenvanh - Jun 26, 2023 om 13:46
451 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt mij een heel vreemd verhaal. Het is mij wel eens overkomen dat de pomp (ook onbemand), hier bij ons in het 'dorp' weigerde. Ik heb toen het aangeplakte nummer gebeld en men zei dat deze pomp waarschijnlijk leeg was en dat ze er z.s.m. naar zouden kijken en hem weer vullen. Er was wel een bedrag gereserveerd op mijn creditcard maar daar is dus niets mee gebeurd. Er staan bij dat tankstation 4 pompen en er zijn  (lijkt mij) 2 ondergrondse benzinetanks. De andere kant gaf namelijk gewoon benzine. Hernieuwd daarvoor een bedrag laten reserveren bij de betaalmachine en getankt. Klaar.

john devries
door john devries - Jun 26, 2023 om 14:33
219 Antwoorden / Vragen

Antwoord op vraag 2 : Als er geen benzine uit de pistool komt hoor je dat er niets in je jerrycan stroom en werkt het telwerk van de pomp niet . Leuk verhaal dus ,doen we af als een broodje aap verhaal.

1paul
door 1paul - Jun 26, 2023 om 16:09
3155 Antwoorden / 0 Vragen

kijkglas, stel deze vraag aan de pomphouder.
je had in de jerrycan kunnen kijken of de mond van het pistool eerst even bovenin de jerrycan houden zodat je de vloeistof ziet stromen!

agapon1951
door agapon1951 - Jun 26, 2023 om 18:36
172 Antwoorden / Vragen

Ga dan in hetvervolg naar een bemand tankstation daar kan meteen in gegrepen worden as er iets misgaat.
Iets mis gaat bij de pomp, nou denk toch dat je er naar staat te kijken als er benzine ingaat  om te voorkomen dat het er over heen gaat en dan extra gaat kosten of vervuiling veroorzaakt. Als dat niet het geval is heb je niet goed opgelet en kennelijk ergens anders mee in het hoofd gezeten. Toch netjes dat ze evenzogoed geld terug gestort hebben. Probleem opgelost, lesje geleerd.

ha
door hanssieben - Jun 26, 2023 om 21:55
7 Antwoorden / 1 Vragen

Heel onwaarschijnlijk,naar mijn weten wordt de hoeveelheid gemeten met een magnetische Flowmeter waar dan de Flow uit te lezen is en eventueel literpulsen.
Daarbij kan de pomp geen lucht verpompen en mocht dat toch zijn dan komt op de flowmeter empty pipe te staan en zijn er geen literpulsen.Vermoedelijk een verhaal uit de dikke duim (maar ik kan mij natuurlijk ook vergissen)

rj
door rjw Jun 26, 2023 om 22:12
3266 Antwoorden / 5 Vragen

De pomphouder waar TS is geweest heeft natuurlijk een hele unieke pomp waar er maar 1 van is gemaakt. Daarom moet hij wel lucht verkopen omdat anders nooit de investering in die superunieke pomp kan worden terugverdiend :-)

john devries
door john devries Jun 28, 2023 om 13:26
219 Antwoorden / Vragen

Uit de duim ,dun of dik.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 28, 2023 om 21:07
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Idem, vreemd verhaal en hoe dan ook, u heeft uw geld retoiroetvangen en dat betekent m.i. dat er geen levering van benzine geristreerd was.

En als al gezegd door ook anderen: u heeft toch zelf bemerkt dat er geen benzine in de jerrycan kwam?

En m.b.t. uw vraag: https://www.rijksdienstcn.com/economie-klimaat/ondernemen-in-caribisch-nederland/ijkwezen-metrologie-controle-van-meetinstrumenten

Re
door Reinier182 - Jun 28, 2023 om 22:47
162 Antwoorden / Vragen

Echt waar maar je moet ook niet tanken in de Efteling daar komen sprookjes wel uit. Dit kan helemaal niet.

JMA2
door JMA2 - Jun 29, 2023 om 00:03
117 Antwoorden / 2 Vragen

Was het toevallig gebakken lucht?