sc
door scanner Jan 20, 2019 om 14:16
Auto & vervoer

Voorruitverwarming

De voorruitverwarming van mijn Ford B Max werkt maar voor de helft. De monteur van mijn garage zegt dat er niks aan te doen is, behalve een nieuwe ruit plaatsen. Ik vind dat raar. Wie weet een oplossing?

11021 12 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 20, 2019 om 14:27
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Scanner ,

Stel uw vraag eens op problemcar , klik op de rode regel .

https://www.problemcar.nl/nl/particulier/ford.html

marcvandenakker
door marcvandenakker - Jan 20, 2019 om 14:36
12 Antwoorden / 1 Vragen

Lopen draden door je voorruit net als je achterraam echter minder zichtbaar, als daar ergens een breuk inzit dient de ruit vervangen te worden. dus wordt helaas voor je een nieuwe ruit.

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2019 om 14:43
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Heb ooit eens ergens gelezen dat de oorzaak een slecht contact of defect van een zekering zou kunnen zijn. Voor zover mij bekend heeft u 2 zekeringen voor de ruitverwarming.

Gr
door Grunn1 - Jan 20, 2019 om 14:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Elektrische voorruit verwarming werkt net zoals de achteruit verwarming alleen met meer en dunnere draden omdat ze nagenoeg niet zichtbaar zijn. De kans op een breuk is ook groter dan bij een achteruit verwarming. Als er draadjes geen contact meer maken dan kan alleen een nieuwe ruit oplossing bieden.

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2019 om 14:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als de monteur van je garage geconstateerd heeft dat er niets aan te doen is, dan zal dat ook wel zo zijn.
Waarom zou je dat raar vinden? Zaken gaan nu eenmaal kapot na verloop van tijd.

jo
door jorisw - Jan 20, 2019 om 16:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom is dit raar? Hoe zou je anders een defect in een ruit willen repareren? De laagjes van een gelaagde ruit los maken en weer aan elkaar plakken???

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2019 om 17:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders ook nog op forums over Fords.
Die monteur zal wel gelijk hebben. Maar kijk eventueel de zekeringen ook nog even na zoals @gerbera voorstelt.

Ge
door Genee - Jan 20, 2019 om 17:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat de monteur zekeringen en aansluitstekkers gecontroleerd heeft en de weerstand van de ruitverwarming gemeten heeft.
Wanneer u twijfelt kunt u ook een andere ford garage er naar laten kijken.
Op internet ook te lezen dat de aansluitstekkers de boosdoener kunnen zijn maar zoals gezegd zal de monteur die toch wel gecontroleerd hebben.
De voorruitverwarming zal uit 2 circuits bestaan, wanneer het één circuit was geweest had de andere helft ook niet gewerkt.

gerbera
door gerbera - Jan 21, 2019 om 11:11
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Ben nog ff gaan informeren voor u, er blijken 2 zekeringen voor de ruit verwarming te zijn. F34 voor linkerzijde F35 voor rechterzijde, deze zijn 40 amp. Mogelijk kunt u hiermee de oplossing vinden.

sc
door scanner Jan 21, 2019 om 16:07
36 Antwoorden / 60 Vragen

Zeer bedankt voor de moeite

gerbera
door gerbera Jan 21, 2019 om 16:29
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Graag gedaan, hoop voor u dat het zo opgelost kan worden.

pk49
door pk49 - Jan 21, 2019 om 13:14
243 Antwoorden / 2 Vragen

de warmte spiralen zitten in het glas verwerkt dus helaas is vervanging de enig remedie.

mo
door mof - Jan 21, 2019 om 13:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt ervan af wat kapot is. Blijkbaar zijn in het glas twee bedradingen aangelegd, is daarvan 1 tje kapot of is de voeding daarvan kapot?

sc
door scanner - Jan 21, 2019 om 16:04
36 Antwoorden / 60 Vragen

Omdat de verwarmingsdraadjes in het glas gesmolten zijn, en het m.i.
niet aannemelijk is dat ze kunnen breken, vind ik het raar dat het wel gebeurd is. De tip dat het een zekeringskwestie en/of een aansluit probleem is zal ik nagaan.
Iedereen bedankt voor de tips.
E v Calck

gerbera
door gerbera Jan 21, 2019 om 16:30
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de terugmelding, suc6.