dancingcat
door dancingcat Aug 2, 2007 om 21:16
Auto & vervoer

Vouwfiets uitklappen in de trein mag dat?

Laats kreeg ik bijna een boeten voor het uitklappen van mijn vouwfiets (die ook als die uitgeklapt is heel klein is) een boete .....Er was om 19.30 bijna niemand in de trein.....Ik was de enige die er in en er uit wou en ik stond bij zo'n grote invalide ingang....Ook klapte ik mijn fietsje pas 1 minuut voor we stopte uit....

Is dit waar mag je niet je vouwfiets uitklappen in de trein ?Hoe zoit dat dan met rolator's?

Wie weet hier antwoord op?

3723 16 Rapporteer

labswans
door labswans - Aug 2, 2007 om 21:24
1918 Antwoorden / 10 Vragen

maar hij mag niet uitgevouwen zijn is dus mijn antwoordt op uw vraag

labswans

dancingcat
door dancingcat - Aug 2, 2007 om 21:48
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt ,voor uw antwoord

Maar dan als nog vind ik dat een conducteur aardig moet blijven!

Ze werd eigelijk heel brutaal en niet netjes tegen me .

Ik zie der wel heel jeugdig uit zonder makeup en zo en ben klein maar ben ook al 26 en geen 17 meer

Daar heb ik wel een klacht over in gediend !

labswans
door labswans - Aug 2, 2007 om 22:00
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Groot gelijk dat u een klacht erover heeft ingediend. Ik ben het er ook niet mee eens met die boete en de behandeling naar u toe. De conducteur doet het misschien wel volgens de lettertjes maar hij had het niet hoeven uit te schrijven is mijn mening.

labswans

diertjes
door diertjes - Aug 2, 2007 om 22:11
299 Antwoorden / 3 Vragen

Maar dan als nog vind ik dat een conducteur aardig moet blijven!

Ze werd eigelijk heel brutaal en niet netjes tegen me .

De conducteur werd heel brutaal en niet netjes. Kennelijk een wijziging in haar benadering. Hoe reageerde u dan op de eerste opmerking van de conducteur? Aardig, netjes en niet brutaal? Groet, M@rtin

dancingcat
door dancingcat - Aug 2, 2007 om 22:35
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ja een spellings fout!

Ik bleef gewoon netjes en vriendelijk en zei dat ik dit niet wist!

Het staat ok niet op het informatie bordje in de trein!Die ik van af toen heb gelezen!

Daar staat niet op dat je hem niet mag uitklapen in de trein!Wel dat ie opgevouwen gratis mee mag!

mvr had juist daar voor mijn kaartje gecontroleerd en kwam terug om de deur te openen sluiten en zag dat ik mijn fietsje uit klapte!

Toen ik dit had gedaan kwam mvr  met het vonnis over mijn fietsje.Het was echt maar 1 minuut voor ik uitstapte!

Heel flauw!!

Ik bleef gewoon netjes was te moe om boos te worden

labswans
door labswans - Aug 2, 2007 om 22:53
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Kan ik een vouwfiets meenemen in de trein?

Antwoord   Ja, u mag uw vouwfiets meenemen in de trein. Als de vouwfiets compact is opgevouwen en andere reizigers niet belemmert bij het in- en uitstappen van de trein, kan de vouwfiets gratis mee. De vouwfiets mag niet in een bagagerek worden gelegd. Dit kan immers gevaar opleveren voor u en uw medereizigers indien de trein een noodstop moet maken. Als het erg druk is in de trein en de vouwfiets belemmert het in- en uitstappen en de doorstroming in de trein, kan dit de veiligheid in gevaar brengen. De conducteur kan in zo'n geval beslissen dat u de fiets niet kunt meenemen en zal u doorverwijzen naar een volgende trein. In het internationale treinverkeer wordt een vouwfiets behandeld als een gewone fiets. Het meenemen van een fiets is in beperkte mate mogelijk. In vele gevallen is bovendien reserveren verplicht of aanbevolen.

solzenitsjin
door solzenitsjin - Aug 2, 2007 om 23:12
31 Antwoorden / 2 Vragen

eindelijk een conducteur die iets doet aan de vouwfietsen terreur, hoe vaak ik wel niet een trappen tegen mijn schenen heb gehad, hoe vaak heb ik wel geen vette ketting tegen mijn broek gehad.

ingevouwen in de trein, EN UIT HET GANGPAD!!!

diertjes
door diertjes - Aug 3, 2007 om 08:00
299 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, inderdaad:  opgevouwen mag 'ie gratis mee. Anders moet u voor uw stalen ros een apart kaartje kopen en mag de fiets op een speciale plek in de trein worden meegenomen.

Wat u deed, was hem tijdens de rit uitklappen, ook al was dat maar één minuut voordat de trein zou stoppen. Voortaan gewoon eersdt uitstappen en pas op het perron de fiets uitklappen. Zo hoort het nu eenmaal, ook voor mensen die er zonder make up jeugdig uit zien. Groet, M@rtin

mo
door monica - Aug 3, 2007 om 14:24
70 Antwoorden / 8 Vragen

een vouwfiets mag opgevouwen gratis mee, als u hem uitvouwt tijdens de rit, ook al is dit 1 minuut voordat u uitstapt, dan hoort u een kaartje te hebben voor de fiets. als u niet in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs dan loopt u het risico van een boete. de conducteur stond hiermee dus in zijn/haar recht.

een uitgevouwen vouwfiets belemmert daarbij het in- en uitstappen van andere passagiers, wat mij betreft terecht dat de conducteur u hierop aanspreekt.

zelf erger ik mij enorm aan al die uitgeklapte vouwfietsen in de trein. niet alleen bij het in en uitstappen, maar ook de manier van stallen. een selcht gestalde fiets in een halletje leverde mij ooit een fikse bloeduitstorting op. een andere keer mocht ik een trein later nemen, omdat fietsen de ingang blokeerde en ik niet meer tijdig kon instappen. en dan heb ik het niet over al die mensen die zodra ze op het perron staan wegfietsen over een druk perron.

vouwfietsen zijn handig, maar denk ook aan je mede mensen.

jvdorst
door jvdorst - Aug 3, 2007 om 14:43
186 Antwoorden / 5 Vragen

Het maakt niet uit of u 1 minuut of 30 minuten voor het stoppen in de fout gaat. En laten we even buiten beschouwing laten wie er nu vriendelijk of onvriendelijk was. Maar om dat te vergelijken met het gebruik van een rollator geef me wel een mening over uw instelling.

brynnar
door brynnar - Aug 3, 2007 om 14:55
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Stel eens een vergelijkbare vraag, in een andere situatie, en ik denk dat je het antwoord zelf ook wel wet:

"Laats kreeg ik een boeten voor te hard rijden in de bebouwde kom een boete .....Er was om 23.30 bijna niemand op de weg.....Ik was de enige die er reed en de weg was breed....Ook remde ik al 100meter na het 50km-bord al af....

Is dit waar mag je niet te hard mag rijden in de bebouwde kom....?Hoe zit dat dan met varchtauto's?

Wie weet hier antwoord op?"

Mvgr - B

spooky01
door spooky01 - Aug 4, 2007 om 08:59
418 Antwoorden / 56 Vragen

buiten beschouwing gelaten wat nou wel of niet mag sommige conducteurs knijpen een oogje dicht en wijzen je eerst op je fout en sommige schrijven meteen een boete uit. Je mag met een gewone fiets niet tijdens de spits in de trein dit wist ik niet maar ik werd perdoes uit de trein gezet 's'morgens om kwart voor zeven'er stonden wel geteld 2 personen in de gang van de trein. Dit vond ik wel een beetje een lullig. Al stond de conducteur in zijn recht.

bupozaanstad
door bupozaanstad - Aug 4, 2007 om 11:34
9 Antwoorden / 7 Vragen

Zoals Labswans zegt: In het internationale treinverkeer wordt een vouwfiets behandeld als een gewone fiets. Dus of hij is opgevouwen of niet maakt niet uit.

gr
door graham - Aug 5, 2007 om 13:01
11 Antwoorden / 0 Vragen

hij mag dan niet uitgeklapt zijn maar als je in een lege trein je fiets vlak voor het station weer uitklapt... wat doet zo een conducterur dan moeilijk... als je echt serieus gaat kijken heeft ie gelijk en is je fiets uitgeklapt terwijl de trein nog rijdt en dus "strafbaar" ik blijf het alleen idioot vinden...

diertjes
door diertjes - Aug 5, 2007 om 13:15
299 Antwoorden / 3 Vragen

Tja Graham, het mag nu eenmaal niet en dat is een heel duidelijke regel. Het feit dat de trein zo goed als leeg was, doet daar echt niet aan af. Als de bezetting van de trein wel een rol zou moeten spelen, ontstaan er juist veel meer discussies of het nou nog net wel of juist net niet meer mag. De regel is klip en klaar: het mag niet. De dame is er zonder boete goed vanaf gekomen.

dancingcat
door dancingcat - Aug 6, 2007 om 14:40
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is inderdaad nu de vraag aan jullie

jvdorst
Vragen: 4
Antwoorden: 111
Score: 20

Het maakt niet uit of u 1 minuut of 30 minuten voor het stoppen in de fout gaat. En laten we even buiten beschouwing laten wie er nu vriendelijk of onvriendelijk was. Maar om dat te vergelijken met het gebruik van een rollator geef me wel een mening over uw instelling.

-----------------------------------------------------------------------------

Aan gezien mijn moeder een spierziekte heeft en met een rollatorloopt .En ik met haar op stap ga en een keer met de trein omdat we anders zo ver moeten parkeren en het station dichter bij is waar we moeten zijn .

Je moet niet alles zo negatief in zien meteen!

Stel uw mening maar een beetje bij.

Ik snap een regel is een regel maar ik wist het niet eens en zo veel vouwfiets gebruikers niet,ik zal dan ook niet meer doen !Maar mvr had vriendelijk kunnen blijven !Het was niet dat ik de trein afbrak of iets dergelijks!