ge
door gesser Nov 6, 2010 om 10:02
Auto & vervoer

Vrij parkeren buiten de parkeergarages m.e. inv. parkeerkaart

De vraag is of Nieuwegein nu ook meedoet a/h vrij parkeren met een invalideparkeerkaart?

1116 7 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 6, 2010 om 10:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bel maandag met het gemeentehuis hoe dat precies zit. Stel dat je een verkeerd of half verkeerd antwoord krijgt, loop je toch een bon op. Zonde van het geld.

Vladja

an
door anicu - Nov 6, 2010 om 10:29
110 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij betreft mogen invaliden NIET meedoen aan vrij-parkeren. Zij maken gebruik van een parkeerplaats en dus moeten zij ook betalen, net als andere bestuurders.
De invalide-plaatsen zijn op strategische plekken gesitueerd zodat de invalide direct in de nabijheid van de winkels of kerk en sport kan parkeren. Dat ontslaat ze niet om een kaartje te kopen.

birdies
door birdies - Nov 6, 2010 om 10:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Mensen met een lichamelijke en of geestelijke beperking kunnen in aanmerking komen voor een gehandicaptenparkeerkaart. Hiermee kunt u parkeren op de daarvoor aangegeven parkeerplaatsen. Verder mag u onbeperkt parkeren op plaatsen waar voor anderen een beperkte parkeertijd geldt. Met een gehandicaptenparkeerkaart kunt u drie uur parkeren op een plaats waar een parkeerverbod geldt, mits u het verkeer niet hindert.

Parkeren op straat
Het tarief van parkeren op straat is afhankelijk van de zone waarin u parkeert.

Voor houders van een Europese Gehandicaptenparkeerkaart geldt betaald parkeren, ook op gehandicapten parkeerplaatsen. Indien de betalingshandeling bij een parkeerautomaat lastig is dan kan ervoor gekozen worden om het parkeergeld via de mobiele telefoon te betalen.

Bron: www.nieuwegein.nl

inekel1953
door inekel1953 - Nov 6, 2010 om 12:19
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Gesser,

Er zijn plaatsen waar je niets hoeft te betalen, maar dat verschilt per gemeente, kijk dus altijd wat er op de parkeermeter staat. Soms is het bij het ziekenhuis ook gratis en kun je bij de infobalie een speciaal kaartje ophalen, uiteraard met vertoon van je i.p.k.. Dit is omdat gezonde mensen meerdere mogelijkheden hebben om zich te verplaatsen.

Dit geldt voor elke dorp, plaats of stad in Nederland, dus ook in Nieuwegein.
Men mag nooit op een door getrokken gele streep parkeren, dit is een stop/verkeersverbod en dat geldt natuurlijk dan ook voor minder valide mensen.
Toch wanneer het een gele onderbroken streep is (de trottoirband) dan mag je daar met je invalide kaart en je parkeerkaart op de juiste tijd zichtbaar achter je raam leggen, dit geef je dan het recht om 3 uur gratis daar te staan. ( mits anders is aangegeven, dat het bv uitsluitend is voor taxi of vrachtverkeer)

M.vr.gr.,
Ineke L

invalide
door invalide - Nov 6, 2010 om 20:33
787 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is meestal via zoeken op de gemeentelijke website te vinden.

Meestal is op invalide plaatsen het gratis, zoals in Amsterdam ook geld.

Maar op normale plaatsen moet je in Amsterdam ook betalen als je niet in Amsterdam woonde voor zover ik kon vinden.
Verder moet elke Invalide de lijsten weten te vinden welke plaatsen gratis zijn en niet.
De plaatselijke parkeerwachter vragen of de Politie kan ook nog want die moeten het weten of ze mogen schrijven of dat het geseponeerd word.
Regio's met meerdere gemeentes zal de Politie niets schrijven want ze worden gek van deze overal net iets andere regels, dus soms heb je recht op boete maar kreeg deze niet omdat zij twijfelen aan de plaatselijke voorwaarden!

birdies
door birdies - Nov 6, 2010 om 20:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....Dit is meestal via zoeken op de gemeentelijke website te vinden......

Je meent het! Waar denk je dat ik de info vandaan heb=

Lsk520
door Lsk520 - Nov 6, 2010 om 21:17
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=invalide schreef op zaterdag 6 nov 2010, 20:33]Dit is meestal via zoeken op de gemeentelijke website te vinden.

Meestal is op invalide plaatsen het gratis, zoals in Amsterdam ook geld.

Maar op normale plaatsen moet je in Amsterdam ook betalen als je niet in Amsterdam woonde voor zover ik kon vinden.
Verder moet elke Invalide de lijsten weten te vinden welke plaatsen gratis zijn en niet.
De plaatselijke parkeerwachter vragen of de Politie kan ook nog want die moeten het weten of ze mogen schrijven of dat het geseponeerd word.
Regio's met meerdere gemeentes zal de Politie niets schrijven want ze worden gek van deze overal net iets andere regels, dus soms heb je recht op boete maar kreeg deze niet omdat zij twijfelen aan de plaatselijke voorwaarden!

Help! Is er misschien iemand in staat deze lariekoek te ontcijferen?
Ik heb de moed inmiddels opgegeven, deze Stofzuiger/Gozik/D!RK/4711blijft een ster in het plaatsen van onduidelijke en van enige deskundigheid gespeende bijdragen.....

TS: negeer alle bijdragen van deze Russische Afghanistan veteraan, gepensioneerde kringloopwinkel-lopende bandmedewerker(die nog steeds denkt dat hij internet-ondernemer is/was.....)