ku
door kujer Oct 14, 2015 om 17:45
Auto & vervoer

VW Dieselgate claim

Iedereen heeft van diesegate gehoord,. Wat er gaat gebeuren zal wel recall of serviceclub worden voor VAG TDI diesel motoren 2.0 en 1.6.
Mijn vraag zou het zin hebben als je zo'n auto hebt je aan te sluiten bij tdiclaim , dit is een stichting die hoger brandstof gebruik en minder vermogen (prestaties) waarde vermindering gaat claimen. Dossiers USA en procedures al daar worden gebruikt om claim te onderbouwen! Ze gaan mogelijk in NL procedure en als er wat toe gekend wordt kost je dar 15% van wat er eventueel uitgekeerd gaat worden! Als dit niet lukt kost het 0,00 € zo begrijp ik het! Graag uw ervaring visie en advies.

5927 7 Rapporteer

door 1953 - Oct 14, 2015 om 17:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als u in uw belangen bent geschaad, door willens en wetens het gemanipuleer van de software door VW, dat wordt dan misleiding jegens de klant op zich niet alleen, ook de overheden steken hun hoofd om de hoek v.w.b. naheffingen e.d.

Indien u kunt aantonen dat u schade heeft geleden, dan kunt allicht individueel of in groepsverband een civiele procedure starten tegen VW, dat procederen gaat dan wel in Deutschland gebeuren.

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 18:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

Veel bla bla bla en geen antwoord op de gestelde vraag:
.....zou het zin hebben als je zo'n auto hebt je aan te sluiten bij tdiclaim ......

pi
door pieterwolters - Oct 14, 2015 om 18:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de oprichters van zo'n claimstichting wil spekken moet je vooral lid worden. Maar VW heeft al aangegeven dat ze de auto's naar de staat willen gaan aanpassen zodat ze aan de meetgegevens voldoen. Dat zijn de cijfers zoals ze in de folder stonden waarop jij besloten hebt zo'n auto te kopen.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2015 om 22:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ervaringen zijn er natuurlijk nog niet met die claimstichting en wat ze menen dat het oplevert, want het geheim is nog maar net ontdekt.
VW gaat de auto's aanpassen.
Niet aan beginnen, grote onzin.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 14, 2015 om 23:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het heet niet voor niets dieselgate, 90%van deze diesels zijn lease auto's. Er zullen niet heel veel consumenten zijn die toevallig in dit type auto rijden.
De kans op een claim wordt nu een stuk minder haalbaar.
Diewilik

ge
door gerboe - Oct 15, 2015 om 13:53
806 Antwoorden / 0 Vragen

Ervaring heeft hier nog niemand mee. Dat weet je pas achteraf. Ik heb meerdere goede ervaringen met claimorganisaties op het gebied van beleggingspolissen. Achteraf dus.

No cure no pay. Dus waarom niet aansluiten? U loopt geen enkel risico. Wel ontvangt u mogelijk een compensatie als u op termijn bij de dealer in gaat ruilen en dan blijkt dat uw auto duizenden euro's minder waard blijkt te zijn.

Ik zou het gewoon doen.

h.
door h.terpstra - Oct 27, 2015 om 22:57
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Piet Wolders.

Dat instellen naar de cijfers op de folder zal niet lukken. Dan was de sjoemel software niet nodig geweest.. De TDI is een verouderde diesel. De Schoda 1900 is common rail.
Ook daar is de motor geknepen tijdens de test. Minder geknepen in de verkoop.

VW heeft een slimme zet gedaan. Je mag je auto inruilen. Met een koopje voor VW wordt het zo opgelost. En de markt is overvol met volks wagens.

Let wel, in mijn optiek is een auto uit de VW stal de slechtste op de markt, op Chevrolet na.

De benzine motoren van 2 ltr. zuipen olie na 50 D. km gelijk een tweetakt. Zie Radar.
Na 80 D. km. geeft hij de geest. Opel zuipt ook 1l olie op de duizend km.

Een claim leggen zal moeilijk , zo niet onmogelijk zijn. Wat is de schade ? Ik dacht een schone diesel te rijden ?? 5 % hoger verbruik zal er ook niet zijn. Op de weg zal de soft ware niet werken.
Er zal in het VW rijden niets veranderen. Doe uw voordeel met dit gegeven.

.