Pu
door Pumuckl_NL Sep 16, 2024 om 10:36
Auto & vervoer

Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour

Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?

2418 9 Rapporteer
sira
door sira - Sep 16, 2024 om 10:51
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb geen idee, want ik heb me er nooit in verdiept, omdat ik meestal de auto pak, dat is vaak goedkoper en sneller, maar het is wel raar. Voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn.

Mabelle
door Mabelle - Sep 16, 2024 om 10:52
639 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet 1 groepsticket kopen, niet 2 tickets. Dus 1x groepsticket voor de heenreis en 1x groepsticket voor de terugreis.
Je hebt wel te maken met daluren, dat is niet altijd handig. Lees alle informatie even goed door over  groepstickets      https://www.ns.nl/kaartjes/groepsticket-daluren

Aangezien jullie maar met 2 personen zijn (want hoe meer personen hoe goedkoper zo'n ticket wordt p.p.) is en blijft een dagretour het goedkoopste (31,60 versus 34 euro)

ne
door neodutchio Sep 16, 2024 om 11:12
5260 Antwoorden / 12 Vragen

Die €34 zijn voor 2 personen voor een enkele reis. Om weer terug te reizen moet je dus 2 tickets kopen, dus €68,-.

Mabelle
door Mabelle Sep 16, 2024 om 11:15
639 Antwoorden / 1 Vragen

NEE, 1 groepsticket = voor 2-7 personen! Dus 2 x 17 euro. Je maakt dezelfde fout als TS.

ne
door neodutchio Sep 16, 2024 om 11:45
5260 Antwoorden / 12 Vragen

Voor een enkele reis ja. Een enkele reis kost met 2 personen €17,- per persoon. Voor een retour moet je dat dus keer 2 doen.

sira
door sira Sep 16, 2024 om 17:41
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Nuttige informatie, dank

Mabelle
door Mabelle Sep 20, 2024 om 14:25
639 Antwoorden / 1 Vragen

@ND, je hebt helemaal gelijk, ik zat er verschrikkelijk naast. Had waarschijnlijk nog niet genoeg koffie naar binnen gewerkt.;-))

ne
door neodutchio - Sep 16, 2024 om 11:09
5260 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom het in uw geval duurder is is omdat u maar een klein stukje reist. Een groepticket is een vaste prijs terwijl losse tickets per afstand berekend worden.
Voor het kleine stukje Wijchen Den Bosch loont het niet, maar voor Groningen naar Maastricht loont het dan weer wel.

ne
door neodutchio - Sep 16, 2024 om 11:52
5260 Antwoorden / 12 Vragen

Wijchen naar Den Bosch kost dus €17 per persoon en Den Bosch naar Wijchen kos €17 per persoon. Uitgaande van 2 reizenden op een groepsticket.

1paul
door 1paul - Sep 16, 2024 om 13:37
3345 Antwoorden / 0 Vragen
chris74
door chris74 Sep 16, 2024 om 18:02
567 Antwoorden / 44 Vragen

Wat op de link staat is een oude actie wat geldig is tot 31 dec 2023 als je verder naar onderen scrold op de site zie je de actuele prijzen en die komen overeen met de prijzen die ts schrijft.

1paul
door 1paul Sep 17, 2024 om 08:00
3345 Antwoorden / 0 Vragen

HMMM volgens mij staat er groot in beeld NS GROEPSTICKET 2024!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2024 om 15:05
16987 Antwoorden / 202 Vragen

Het goedkoopste is met de bus! Den bent u iets meer dan een half uur onderweg (van staio ntot station) en het kost €7,90 pp per rit en bent u ouder dan 65 en heeft u een ov kaart op naam, dan heeft u ook nog 34% korting

JMA2
door JMA2 - Sep 22, 2024 om 00:05
147 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien ligt het aan mij want ik reis nooit met het OV. Maar een groep vind ik pas een groep vanaf een man of zes. Niet al bij twee personen.

ne
door neodutchio Sep 22, 2024 om 09:21
5260 Antwoorden / 12 Vragen

Vandaar dat het per persoon flink goedkoper word als de groep groter word. Bij een groep van 2 personen loont is nagenoeg nooit.

JMA2
door JMA2 Sep 22, 2024 om 23:39
147 Antwoorden / 3 Vragen

Oke  zo werkt het dus. Weer wat geleerd wat ik nooit zal gebruiken maar waar ik anderen wel voordeel van gun.

Dianavbs
door Dianavbs - Sep 22, 2024 om 07:24
2 Antwoorden / Vragen

Deze groep dagticket heeft een vaste prijs. Dus je betaald dit bedrag ook van Maastricht naar Groningen. Dus op een langer traject zeker voordeliger.

Heb je een dal flex abonnement dan betaal je 40% korting op je traject Wijchen Den Bosch.

Maar reis je verder nooit met de trein dan is in uw geval een los kaartje op het traject Den Bosch Wijchen nog de voordeligste optie.

Ik ken het concept groepsticket want ik reis vaak met de trein. Heb dus een flex dal abo.
Maar als ik verder weg gaan en we gaan met 4 personen dan is de groepsticket goedkoper. Dan reis je met 4 personen voor ongeveer 8 pp per enkeltje.

Dianavbs
door Dianavbs - Sep 22, 2024 om 07:24
2 Antwoorden / Vragen

Deze groep dagticket heeft een vaste prijs. Dus je betaald dit bedrag ook van Maastricht naar Groningen. Dus op een langer traject zeker voordeliger.

Heb je een dal flex abonnement dan betaal je 40% korting op je traject Wijchen Den Bosch.

Maar reis je verder nooit met de trein dan is in uw geval een los kaartje op het traject Den Bosch Wijchen nog de voordeligste optie.

Ik ken het concept groepsticket want ik reis vaak met de trein. Heb dus een flex dal abo.
Maar als ik verder weg gaan en we gaan met 4 personen dan is de groepsticket goedkoper. Dan reis je met 4 personen voor ongeveer 8 pp per enkeltje.