eenigma
door eenigma Jan 4, 2017 om 12:59
Auto & vervoer

Waarschuwing valse emial met nota van bandenconcurrent.nl

Kreeg vandaag de volgende vals mail met bijlage die ik uiteraard niet geopend heb. Het telefoonnummer dat in de mail staat wat je kan bellen met vragen over de onzin nota staat bekend als dat er met een Indiaas accent gebeld wordt waarbij men zich voordoet als een medewerker van microsoft, onder hun instructies plaats je dna een virus op je pc waardood je benakrekning en alle andere gevenes gestolen kunnen worden. Wie ook zo een mai ontvangt kan hem doorsturen naar het mailadres van bandenconcurrent.nl  dat is: team@bandenconcurrent.nl daarna mail verwijderen en natuurlijk nooit d ebijlage openen!

Geachte heer/mevrouw,

Bijgevoegd per PDF-formaat de facturen van de bestelde banden. Wij verzoeken u vriendelijk dit bedrag binnen 7 dagen te voldoen op ons rekeningnummer. Onder vermelding van het kenmerk. Indien dit schrijven uw betaling heeft gekruist kunt u deze betalingsherinnering als niet verzonden beschouwen.

Voor eventuele vragen betreffende deze facturen kunt u contact opnemen op tel. 088 - 747 01 90 of via e-mail info@bandenconcurrent.nl.

Met vriendelijke groet,
Robert Westland

BandenConcurrent
Luchthavenweg 81
5657 EA Eindhoven

www.bandenconcurrent.nl
Tel: 088 - 747 01 90
Fax: 088 - 747 01 95

BandenConcurrent | Luchthavenweg 81 | 5657 EA Eindhoven | www.bandenconcurrent.nl info@bandenconcurrent.nl
T 088 747 01 90   | F 088 747 01 95  | KvK 01 17 27 45

5015 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2017 om 13:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er kan niet vaak genoeg gewaarschuwd worden voor nepmails (maar of het helpt).;-)

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2017 om 13:09
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Zo, krijgt die bandenconcurrent gratis reclame plaatsing op Kassa.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2017 om 13:12
16870 Antwoorden / 202 Vragen

dank voor ook deze waarschuwing. Geeft opnieuw aan hoe attent iedereen moet zijn.

marita5
door marita5 - Jan 4, 2017 om 13:46
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eenigma ,

Lees hier eens , was al een waarschuwing op 16 - 12 - 2016 , klik op de rode regel .

http://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/gevaarlijke-e-mail-bandenconcurrent/

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2017 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ongetwijfeld goed bedoeld, maar het hele web staat al vol met waarschuwingen over valse emails. Ik vind V&B niet de plek om dergelijke zaken te melden.

ne
door neodutchio - Jan 4, 2017 om 14:12
5157 Antwoorden / 12 Vragen

En nu moet iedereen deze mail doorsturen naar de bc? Toch wel handig, hebben zij tig keer hetzelfde mailtje waar ze niets mee kunnen, maar wel onze mailadressen.

costnix
door costnix Jan 4, 2017 om 14:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als het als Blind Cannon Copy (BCC) wordt doorgestuurd is het alleen maar hinderlijk, maar kan geen kwaad.

hutch
door hutch Jan 4, 2017 om 15:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Blind Carbon Copy ;-)

diumenge
door diumenge Jan 4, 2017 om 18:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook bij BCC zien ze de afzender...

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2017 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u geen banden hebt besteld, waarom zou u dan gaan bellen en waarom zou u dan überhaupt iets aan uw computer doen?

Gewoon nadenken is al voldoende.

gerbera
door gerbera - Jan 5, 2017 om 23:26
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dit noemen ze nou "bandenlichters"