du
door dusty50 Aug 17, 2005 om 16:20
Auto & vervoer

Wat kan ik doen aan die sierdopjes?

IK HEB EEN PAAR MAANDEN GELEDEN SIERDOPJES GEKOCHT VOOR DE VENTIELEN VAN MIJN AUTO. HET ZIJN ZILVERKLEURIGE DOPJES EN IK HEB ZE GEKOCHT BIJ HALFORDS. NU MOESTEN MIJN BANDEN OP GEPOMPT WOREN EN NU BLIJKT DAT DIE DOPJES ER MET GEEN MOGENLIJKHEID MEER AFGEDRAAID KUNNEN WORDEN. EN DOOR HET STEEDS TE PROBEREN IS ER AL EEN VENTIEL KAPOT GEGAAN MET HET GEVOLG DAT IK NU MET MIJ RESERVEWIEL RIJD.

WIE WEET WAT IK HIER AAN KAN DOEN?????????

 EN WIE WEET OOK OF IK DAAR HALFORDS VOOR AANSPRAKELIJK KAN   STELLEN?????????

647 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar heb je die dopjes dan aangeschaft? (vraag me wèl af hoe je op 't idee komt om dopjes voor de ventielen te kopen........sorry hoor)

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, even niet goed gelezen.........Als je ze bij Halfords gekocht hebt, zullen ze daar toch zeker wel weten hoe ze met die dingen om moeten gaan? (alhoewel....Halfords..). Nieuw ventieltje zijn de kosten niet, zouden ze wel aan je moeten kunnen vergoeden toch?

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat zou ik inderdaad eest kunnen doen ,en dan kan ik gelijk de prijs vragen om er misschien nieuwe ventielen in te laten maken. dank je wel  fred.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo dusty,Lijkt het je niet verstandig om eerst even naar je /of een garage te gaan .Wat de vakman er van denkt,dan kan je in ieder geval met een onderbouwd verhaal naar Halford,succes Fred

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat probleem is bekend ze heten ook sierdopjes het is dus sier  en moeten daar om bij montage losjes er op gedraaid worden want funktie hebben ze verder niet.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

had je al eens eerder van dit probleem gehoord dan.? ik snap niet dat ze van die rotzooi verkopen want er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die hier mee te maken hebben gekregen of krijgen.

maar ik had ze er ook niet strak op gedraaid hoor,maar ze zitten toch muurvast.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

--off topic--

@ Fred

En dat zonder Google? :-)

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Brynnar terug uit de zon? Intikken bij Google.. met zilverkleurige ventieldopjes, geeft als resultaat ,Nada/niks  De reactie was een ingeving. fred

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Fred, er was maar weinig zon in Denemarken, helaas, alleen afgelopen zondag.

Zonder google kom je er ook wel met spontane ingevingen en het levert nog punten op ook ;-)

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van de techniek heb ik geen verstand. Ik weet niet of jij iets verkeerd hebt gedaan, maar het wordt moeilijk om de leverancier daarvoor verantwoordelijk te stellen. Jij zal dan moeten bewijzen dat de sierdopjes ondeugdelijk zijn. Alleen als er meer mensen problemen met die sierdopjes hebben gehad (en dat ook nog kunnen bewijzen) dan kun je een vuist maken. Daarom zal het fijn zijn als de mensen die ook met dit probleem te maken hebben gehad zich bekend maken aan de vragensteller.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja inderdaad . want dan word er tenminste iets aan gedaan (hopelijk)

want dit kan wel een dure geschiedenis gaan worden,en dat allemaal voor dopjes die een paar euro kosten!!

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

de dopjes lopen inwendig taps toe en kunststof van een dergelijke kwalieteit is niet supper.desnoods met vaseline monteren.met een waterpomptangetje los halen lukt wel.en koop die troep dan nooit meer . er zijn losse hulsjes voor sier leverbaar die druk je over de originale heen.succes

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

omdat deze "sier"dopjes niet speciaal gemaakt zijn voor een normaal ventiel worden deze er vaak met moeite op gemonteerd met alle gevolgen van dien halfords kunt u helaas niet aansprakelijk stellen want deze dopjes zijn niet origineel en dan krijgt u waarschijnlijk het antwoord dat ur daarmee rekening had moeten houden