Waterpomp prius
Toyota Prius rijders
mijn Prius wordt 3 mei 2012 4 jaar oud en heeft 45000 km gelopen.
tijdens de grote beurt bleek dat de waterpomp van de motor lekte.
De receptioniste kwam me dat vertellen en vroeg of ze gelijk een nieuwe
pomp moesten monteren dit leek mij een slecht plan daar ik redelijk verbijsterd was/ben.
Nog geen 4 jaar oud en 45000km en dan al een lekke waterpomp geeft te denken.
Dus 2 dagen later Toyota Nederland gebeld en de kwestie van de lekkende waterpomp voorgelegt.
Ben later terug gebelt door Toyota en zij konden niets doen want de garantie was al verlopen.
ik denk dat een onderdeel als een waterpomp langer mee moet gaan en er
dus kosteloos een andere waterpomp gemonteerd zou moeten worden zeker
als je pretendeerd dat je een Top merk bent.
Zoals u begrijpt heeft een defecte waterpomp niets met onderhoud te maken
maar met slechte kwaliteit
of een verkeerde spanningsberekening van de riem door de techneuten van
Toyota.
Dus een fabrieksfout of een verkeerde waterpomp (bezuinigen via de
toeleveranciers).
Verder waren ook de ruiterwisserbladen zogenaamd aan vervanging toe volgens
de monteur.
Deze had ik s`ochtends nog gecontroleerd en waren heel,gaaf en
streepten niet dus ik werd hier ook al niet blij van.
Dus geen nieuwe ruitenwissers genomen daar deze nog goed zijn.
Als het schijnbaar slecht gaat met je bedrijf probeer dan niet mensen dingen te verkopen die niet
nodig zijn voor veel geld.
Dit alles bij de Toyota Kooiman in Vianen
Heb je het zelfde mee gemaakt laat dit dan even weten zodat we samen een vuist kunnen maken richting Toyota.
Nelis
----- Einde doorgestuurd bericht -----
Mijn auto had laatst ook een beurt nodig. Ik schrok me rot toen ik de rekening zag. Het is overigens geen Toyota en was een garage in Amsterdam.
De gelijkenis met uw verhaal was dat er ook nieuwe ruitenwisserbladen op gezet zijn, zonder dat ik dit vooraf te horen kreeg. Nadat aangegeven was dat dit de laatste beurt bij ze geweest was kreeg ik ineens het geld van de ruitenwisserbladen handje contantje terug (omdat ik niet vooraf geinformeerd was over de vervanging ervan). In de administratie storneerde de dealer de gehele factuur (bijzondere boekhouding heeft men daar blijkbaar).
Bij het wegrijden had ik mijn ruitenwissers nodig en u raadt het al ... dat waren nog steeds dezelfde als die er voor de beurt op zaten.
Er zijn dus blijkbaar meer dealers die het moeilijk hebben en zich verlagen tot wel erg merkwaardige praktijken.
hallo Ad
Het schijnt schering en inslag te zijn deze praktijken maar ik laat het er niet bij zitten.
De meeste mensen slikken echt alles wat een dealer ze vertelt ik denk dat consumenten eens een vuist moeten maken.
De prijzen voor een servucebeurt rijzen trouwens ook de pan uit.
Deze zijn vaak niet te volgen en ze kunnen het ook niet uitleggen.
Bijvoorbeeld remvloeistof na 2 jaar verversen ik lijkt ik maar dan komt tie de volgende verversing pas na 4 jaar toch wel apart.
Grote beurt voor de Prijs 357 euro vaste prijs.
Wat doen ze dan olie verversen, nieuw luchtfiltert en oliefilter oh ja en de auto controleren.
zo,n beurt duurt 3 uur volgens Toyota wat een onzin.
ik iedereen met gelijke klachten moet zich maar aan sluiten
Nelis
Geachte Hr/Dame
In mei geklaagd over een defecte waterpomp van een Prius 2 2008 na 45000 km .
De dealer beweerde dat hij lekte en dus vervangen moest worden.
Daarbij geconstateerd door mij persoonlijk dat hij niet lekte.
Nu 4 maanden later nog steeds geen koelvloeistof bijgevuld en het niveau is niet gedaald.
Ten tijde van het geconstateerde ongemak contact gehad met uw klachtenservice over de kwestie daar ik het wel erg vroeg vond voor het defect wat er speelde.
Nu blijkt dat de dealer heeft geprobeerd om mij er voor 280 euro in te luizen denk ik dat excuses van u en de dealer op zijn plaats zijn.
Het heeft mij onaangenaam getroffen dat Toyota zo met zijn klanten omgaat.
Uw antwoord tegemoet ziend groet C.Voorspuij
Beste mijnheer Voorspuij,
Graag wil ik als de leverende dealer reageren op uw opmerkingen bij Kassa daar ik getipt bent door een klant dat u bovenstaand verhaal over uw waterpomp schrijft. Ik zal u uiteraard ook nog telefonisch benaderen. Volgens mij is er een misverstand. De Historie: u heb bij ons de auto gekocht in 2008. Pas op 08-04-2012 komt u voor het eerst terug voor onderhoud. wij hebben u dus niet gezien bij de voorgeschreven kleine beurd na 1 Jaar of 15000 km ook niet bij 2 jaar of 30000 km maar pas bij de 3e beurd namelijk de 45000 km. Om exact te zijn op 45673 km. Tijdens dit onderhoud heeft onze monteur. geconstatreed dat de waterpomp gezeweten heeft ( zo noemen onze techniche mensen dit ) Niks verontrustend maar zeker wel de moeite waard om dit goed in de gaten te houden, zeker als u uw onderhouds intervallen anders laat zijn als door de fabrikant voorgeschreven. Wij hebben tijdens dit onderhoud koelvloeistof bijgevuld. Koelvloeistof is rood van kleur dus indien dit zweten daadwerkelijk een lekkage word dan is dit goed te zien. Wij hebben de sporen van dit zweten uiteraard verwijderd. Met een lekkende waterpomp kunt u ernstige problemen krijgen ( warm lopen etc etc ) vandaar dat wij dit aan u moesten melden.Dit alles heeft onze receptioniste ook gedaan op voordracht van onze technichi. Wij hebben u hierbij duidelijk verteld dat vervanging nog niet nodig is tenzij de waterpomp daadwerkelijk gaat lekken. Wij zouden u namelijk nooit uit onze werkplaats laten gaan als de waterpomp gelekt zou hebben. Dit risico is veel ste groot en dan zouden wij anders geacteerd hebben.
Ik heb overigens de interne werkorder er bij gezocht en dit alles staat ook nog eens duidelijk vermeld op de werkorder. Gelukkig zo schrijft u nu verliest u geen koelvloeistof en blijf alles netje's op peil zo als het hoort.
Nu begrijp ik dat u met de klanten service van Toyota hierover contact gehad heeft. Ik zou u echter willen verzoeken indien u vragen heeft of iets niet duidelijk is contact met mij op te nemen. Wij gaan met Toyota Kooijman inderdaad voor de meer dan tevreden klant en hier hoort ook een goede communicatie bij.
Gert Kooijman
Autobedrijf Kooijman Vianen.B.V.
Kijk..... Meneer nelis123 verteld niet het hele verhaal.
En nu komt de aap uit de mauw.
Op deze manier worden toch vele Garagebedrijven in een kwaad daglicht gezet.
Geachte Hr Kooiman
Het ligt toch allemaal wat ingewikkelder.
Tijdens de servicebeurt werd mij in eerste instantie verteld .
verteld uw waterpomp lekt en moet vervangen worden.
Mijn antwoord was dat dat onmogelijk was daar ik dat controleer.
Daarop werd het uw waterpomp lekt niet echt maar traant ?
Toen was mijn argwaan wel gewekt en heb de baliemedewerkster gezegd dat er niets vervangen moest worden.
Er werd mij ook niet gevraagd even mee te kijken.
Wat schetst mijn verbazing dat op de bon als service een halve liter koelvloestof was toegevoegd terwijl tijdens controle door mij sàvonvonds bleek dat dit niet waar was want het pijl was niet zichtbaar.
Daarna zelf bijgevuld en vanaf 3 mei alles op peil en geen lekkende of tranende waterpomp.
Rijst bij mij de vraag is er ipv ingegooid uitgehaald.
Dus meneer VAGCOM zo zit dat en verder nog wat andere dinggetjes die behoorlijk storend waren.
Meneer Kooiman heeft mij gebeld nadat een klant dit op internet had gelezen .
Ik heb hem ook gezegd dat ik mijn verhaal zoals hier beschreven op kassa zou zetten.
Met gr C.Voorspuij
C.Voorspuij
Wat verklaart, dat u enkele onderhoudsbeurten heeft overgeslagen ?
Vaak en door het optijd uitvoeren van onderhoud kan een evt mankement vroegtijdig worden opgemerkt....
Een waterpomp dat zweet of enige vorm van lekkage vertoont, altijd laten vervangen.
Succes
[quote=nelis123]Preken voor eigen parochie kent geen grenzen
U plaatst een vraag en vraagt anderen om hun een mening.
Het dan wel fair met een duidelijk / eerlijk verhaal te komen.
Op deze wijze houd u belangrijke informatie achter en zet mensen op het verkeerde spoor, juist die mensen waaraan u hun mening vraagt.
Nogmaals:
Met de door u achtergehouden informatie zet u het Garagebedrijf in een kwaad daglicht.
Dit is niet iets bijzonders hoor. Tegenwoordig vervangen ze hele modules, terwijl het kapotte onderdeeltje een paar tientjes kost.
Mijn vader was mercedes-dealer tot 7 jaar geleden(nu al een tijdje met pensioen),
maar daar had je bijvoorbeeld bij de c-klasse vanaf 2000 een fout in het plaatwerk,
waardoor er nu wagens uit 2 al doorgerot zijn en alleen als je mercedes dealeronderhouden was en roest klachten kreeg betaalde mercedes het overspuiten. Alsof het iets uitmaakt qua plaatwerk wie hem onderhouden heeft.
En sowieso was/is het model 2000-2004 zo gammel als wat, qua elektronica en dashboarduitval en ophanging, alleen de modellen vanaf de facelift in 2004 zijn goed. Maar met uw kilometerstand kan ik niet zeggen dat het een erg goede pomp is. 1 raad:altijd de oude pomp terugvragen, net als alle andere zogenaamd vervangen onderdelen, want er wordt gewoon vaak dingen verzonnen; bij elk merk.
Wat ik me bij hybrides afvraagt is hoelang ze meegaan, gezien de vele extra onderdelen en elektronica welke ze aan boord hebben. Maar dat merken we over 2 jaar wel.Het concept is leuk, Maar het is een beetje hetzelfde hyprocriete gedoe met elektrische auto's, terwijl 70% van de stroom in nederland fossiel wordt opgewekt. en ik ken als ir.micro-elektronica nog geen accu welke het erg lang volhoudt. Het is wel dat je eenvoudig zeer snelle auto's kunt maken. voor veel minder geld dan een atmosferisch blok, maar helaas.......shell werkt tegen.
Ik werk bij een universiteit en we kunnen allang op waterstof rijden hoor......veilig...
Maar meneer vagcom, hij zet niets in een kwaad daglicht hoor. Veel autobedrijven 'rommelen'maar wat aan. En ik heb het zovaak gezien dat er spullen gerekend werden bij vrienden en we hhem even bij mijn ouders op de brug zette en of het onderdeel was slechts gedeeltelijk vervangen of niet.
Gewoon bij de dealer op dealer erkende autobedrijven gedaan. En als je dan vraagt om het ondeel is het al weggegooid. Naja een waterpomp reviseren ze natuurlijk.. En wat stelt een grote beurt nou voor. Nou vind ik persoonlijk de opmerking dat hij gratis vervangen zou moeten worden onzin. En als dat 260euro kost vind ik het niet duur en had ik hem meteen laten vervangen.....
Want als de koelvloeistof ook nooit vangen is, ligt de schuld ook bij de klagende meneer. Is de olie ook nooit vervangen??? of alleen bijgevuld?....
Tsja zelfs de koelvloeistof van mijn computer moet om de 6 maanden vervangen worden aangezien de radiatoren altijd corrosie hebben en in de pc zit precies dezelfde soort radiatoren in en ook anti-corrosiemiddelen, maar vies wordt het altijd. En dan geen olie verversen,wat in feite niets kost terwijl al het slijpsel rondgepompt wordt, ja dan kan de toyotadealer niets verweten worden en 3 beurten overslaan zal de waarde van de auto geen goed doen.. Kijk bij mercedes overdrijft de boardcomputer nogal qua grote beurt, maarja die geven we zelf wel.... En ook de versnellingsbakolie welke zgn niet vervangen hoeft te worden wordt toch vervangen en de kleur is dan toch redelijk verschoten.
Een nieuwe automaat is weer zo duur.... Maar toyota is geen topmerk;de kwaliteit onderdelen bij de rest is gewoon matiger en de trend wat turbo's of compressoren is leuk, maar ze persen er steeds meer uit en het blok wordt kleiner. En die tuningsbedrijven die even 50 pk bovenop je 205pk in je bus gooien beweren dat het niet ten koste gaat van de levensduur......., nee je kan zuiniger rijden, maar daar tune je hem niet voor. Gescheurde nkoppen bij die vito's kwamen legio voor...(de eerste cdi generatie tot 150pk).
Een hele lap tekst,sorry, maar de toyotadealer heeft gelijk en wordt hier ten onterecht in een negatief daglicht gezet en aangezien veel mensen alleen het stuk de van de klager gelezen hebben, kan dat de dealer klanten kosten,
en waarom in godsnaam 45000km wachten. Die intervallen de fabrikant zijn ook niet realistisch,maargoed. Want meneer de toyotadealer, waarom is de koelvloeistof in godsnaam enkel bijgevuld en niet vervangen.? Vooral de eerste paar duizend kilometers komt er nog spul van de raditoren afzetten. Niet echt professioneel. gezien de kosten en wetende dat de waterpomp al geen honderd% meer is.... Nogal een flater. Bij die pc's worden radiatoren uit een rs6 gebruikt door extreme mensen en die zijn het neusje, maar worden ook qua vloeistof vervangen(ook gewoon gesloten systemen met vrij sterke elektronische pompen,met elektronische ontluchting, en als basis erg duur en erg rein waterdag, wat een auuto niet heeft.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik ken het wereldje van 2 kanten en ken ook de kwaliteit van de monteurs tegenwoordig.Elektronica is niet hun sterkste kant
maargoed het is ook maar mts met een bijscholinkje hooguit.
gr.richard
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer