mw
door mwf Feb 7, 2004 om 00:43
Auto & vervoer

Wel of niet betalen?

ik heb woensdag een reparatie voor mijn schade auto afgemeld omdat ik hem verkocht heb. de maandag erna zou hij gemaakt worden. moet ik nu de bestelde onderdelen betalen? de garage zegt van wel maar 1 van de verkopers wist dat ik van plan was om hem te verkopen hij had 1 1/2 week ervoor heel weinig voor mijn auto geboden. ik ben het eigenlijk niet van plan. iets aan expertise kosten is oké maar ze willen mij een be drag van € 600 ex btw laten betalen

713 5 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:35
504 Antwoorden / 8 Vragen

De afspraak was gemaakt en de gargage heeft de nodige spullen besteld. Als het hier om speciale (niet op vooraad) onderdelen gaat, dan moet je voor de kosten opdraaien. Dat een verkoper wist dat je de auto wil verkopen, staat hier los van, tenzij het bedrijf de auto voor jou heeft verkocht. Als je toch van plan was om de auto de deur uit te doen, waarom heb je dan die afspraak gemaakt? Is de repartie echt nodig, dan kan je vragen of de huidige eigenaar deze bij betreffende garage wil laten uitvoeren, zodat de bestelde onderdelen toch worden afgenomen en jij niet voor de kosten hoeft op te draaien. Maar de afspraak is gemaakt voor reparatie en de garage heeft daardoor de onderdelen in huis gehaald. Mochten deze onderdelen dus niet gangbaar genoeg zijn voor dat bedrijf, dan heeft de garage gelijk. Ga anders met de eigenaar van de garage praten en wie weet komt er toch een oplossing voor beide partijen.

mw
door mwf - Apr 16, 2004 om 12:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

ze hadden hem voor mij mogen verkopen, maar hebben niets gedaan. Als ik dan 6 dagen voor reparatie afbel, is dat te kort dag? ze hadden ook onderling kunnen communiceren omdat ik de volgende dag al in de garage was om hem eventueel in te ruilen

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:35
207 Antwoorden / 4 Vragen

De prijs van de onderdelen lijkt op een nogal prijzige reparatie. Een drukgroep, koppelingsplaat, dynamo, uitlaatsysteem of iets dergelijks. Als je een afspraak had tot reparatie heb je je daaraan te houden helaas. Maar als dit gebruikelijke reparaties zijn bij een merkdealer, moet het mogelijk zijn om de schade eerlijk te delen (elk 300 euro bijvoorbeeld). Als het omeen gewone grote beurt gaat bij een dealer (bougies, luchtfilter, contactpunten, enz.) dan moet hij dat maarslijten bij een volgende klant denk ik. Ik zou dus primair met die garage proberen afspraken te maken. Het is ook in hun belang dat jij tevreden bent!

mk
door mkampstra - Apr 16, 2004 om 12:35
22 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor schade??
De meeste onderdelen kunnen zonder problemen weer worden teruggestuurd. Wanneer het om een uiterlijke schade gaat worden de onderdelen vaak speciaal besteld. Deze onderdelen moet u waarschijnlijk wel bestellen. Andere onderdelen zoals koppelingsplaat of een kop vd motor die hebben ze meestal wel op voorraad (mits het niet om een japanner gaat)

elbers
door elbers - Apr 16, 2004 om 12:35
7 Antwoorden / 4 Vragen

De extra bestelde onderdelen kan inderdaad een probleem opleveren voor de dealer, vraag hem of hij ze terug kan sturen, hier zijn meestal wel kosten aan verbonden!
Als er een schade proforma gemaakt is en de auto word achteraf niet gereparaared mag de dealer 10% van het totale proforma bedrag in rekening brengen.