fr
door frwikoed Nov 30, 2007 om 14:47
Auto & vervoer

Wie heeft ervaring met een K & N sportluchtfilter?

Hallo allemaal

Ik heb een vraag aan jullie. Wie heeft er ervaring met een K & N sportluchtfilter.
Dit filter is om de andere luchtfilter in je auto te vervangen (de gewone filters moeten om de 20.000km vervangen worden en zijn in de garage ongeveer E20.= en dit filter zou 1.500.000km mee gaan mits je zelf natuurlijk steeds schoonmaakt.)

Nu hoor ik van garages alleen maar positief nieuws maar ik ben nu benieuwd of er ook nog nadelen aanzitten aan dit filter daar deze ongeveer E75.= zijn endus een hele uitgaaf zijn.

Graag reacties

2943 7 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Nov 30, 2007 om 15:09
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Je bestaande luchtfilter kan je ook schoonmaken, en gaat dan ook veeeeel langer mee.

door 4711 - Nov 30, 2007 om 17:04
885 Antwoorden / 2 Vragen
door 4711 - Nov 30, 2007 om 17:06
885 Antwoorden / 2 Vragen

Dit K&N filter is goed mits goed schoongemaakt, en bij meerdere jaren pas voordeliger, dus als het niet op volgende auto past jammer, dus voor trouwe klanten wel goedkoper!

Verder kans op Backfire, terugslag in het filter wat schade kan veroorzaken, en omdat het iets anders is, meer open krijgt de motor soms tekort benzine/teveel lucht wat schade aan bougie's of motor niet uitsluit!
Zonder merk of type zou ik nooit zomaar elke auto over zetten, er zijn bepaalde type's die gevoeliger zijn dus wat rij je nu?

fr
door frwikoed - Nov 30, 2007 om 17:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste 4711

Ik rij een VOlVO V40 diesel

door 4711 - Nov 30, 2007 om 17:51
885 Antwoorden / 2 Vragen

Diesel is geen probleem, dit is meestal bij benzine auto's en diesels met erg hoge vermogens en als je een turbo hebt is deze niet zo sterk, dus bij vrijwel alle diesels kan het probleemloos tot nu toe, maar ik heb geen Volvo ervaring.

Omdat vele diesels probleemloos werkte, alleen de snelste gaven soms weg geknalde filters bij plotseling pompend gasgeven... Dus succes en monteer rustig, extra lucht maakt voor diesels niets uit, wel als ze tekort  krijgen, dan roken ze als een Trabantje, dus monteren maar!

Er zijn ook andere merken die voordeliger zijn!

grindweg
door grindweg - Nov 30, 2007 om 22:33
2308 Antwoorden / 28 Vragen

 het filter is prima . zelf jaren in de racerij gebruikt.  maar de nadelen zijn  bij inruil auto minder waard of originale bewaren en bij verkoop terug plaatsen,  regelmatig schoon maken en invetten, meer herrie, en verschil tussen een foam en een hard filter  ook inbehandeling anders. zorg dat de lucht inlaat koude lucht aan zuigt en geen warme. het meerdere vermogen wat ze beloven merkt u niets van bij een standaard auto. kort om houd het geld in uw zak.

fr
door frwikoed - Dec 3, 2007 om 18:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

He allemaal

Bedankt voor al jullie antwoorden, ik ben er uit hoor.

bedankt