al
door aletta_1 Apr 20, 2004 om 13:10
Computers & telefonie

0900 nummers blokkeren

Pas heeft mijn zoontje op een hele onbenullige manier een sexsite binnen gehaald door een keer op ok te drukken bij een popup. Dit was "supertits" en kostte 80 cent per minuut. Toen mijn man 's avonds achter de computer ging gaf "supertits"aan al 6,5 uur open te staan. Dit kost ons dus een vermogen als we pech hebben. Hoe is het mogelijk dat een klein kind dit zomaar kan activeren en kun je je daar ook tegen wapenen? Wij zitten niet echt te wachten op sites, die zomaar een 0900 nummer gaat draaien. Wij hebben een ADSL verbinding.

1402 6 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 20, 2004 om 13:39
402 Antwoorden / 0 Vragen

Je er echt tegen wapenen is moeilijk. Het drukken op "OK" is toestemming geven. Hoewel het niet is toegestaan. Het is wel belangrijk om uw computer regelmatig te controleren op dit soort onregelmatigheden. Dit kunt u goed doen met Ad-aware en/of Spybot. Deze zijn te vinden op www.majorgeeks.com onder Spytools.

Ik heb geen ervaring met 0900 dialers maar omdat u een ADSL verbinding heeft zou het met de kosten wel eens mee kunnen vallen. Het is desalniettemin verstandig om het programma te verwijderen.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 20, 2004 om 13:59
763 Antwoorden / 1 Vragen

Hierdoor installeerd u zoontje een zogeheten dailer oftewel u wordt gekaapt zodat u alleen nog met een duur nummer inbelt, contoleer u of er op u PC bestanden zijn geinstalleerd dat kunt u doen met de door even verder in dit stukje vermelde programma's te te downloaden van internet beide hebben een gratis versie, deze kunt u met ad of spyware verwijderen hierover kunt u alles lezen op de volgende planet internetsite ook kunt u hier via een link de benodigde software downloaden om dailers en alle aanverwante documenten te verwijderen http://www.planet.nl/planet/show/id=112030/contentid=390670/sc=01b8be

een aantal goede programa"s om deze rommel te verwjderen zijn ad adware en spybot surch and distroy, wat betreft de toekomst u kunt in internet explorer websites blokkeren dit doet u via het menu extra ga naar internet opties tabblad beveiliging, u kunt nu (rood bord met witte streep) websites met beperkte toegang websites toevoegen waarvan u niet wilt dat u zoontje deze bezoekt, om te voorkomen dat ongemerkt u modem nog aan het bellen is kunt u als u internet verbinding opent op het tabblad opties een tijd instellen zodat als de verbinding niet meer actief is deze automatisch uitschakelt. succes

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 20, 2004 om 17:50
763 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb voor u nog even de KPN website doorgespit, hier kunt u 0900 nummers gratis blokkeren gaat u hiervoor naar de site http://www.kpn.com en type in het zoekvak blokkeren. hier vind u alles over 0900 nummers blokkeren. succes en groeten.

tigertje
door tigertje - Apr 20, 2004 om 21:44
402 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvullend een website over de 0900 dialers en ADSL. Hier vindt u ook hoe u kan achterhalen welk bedrijf achter het 0900 nummer zit en dat het risico op kosten relatief laag is.

http://www.planet.nl/planet/show/id=780318/sc=f2ef6a

ti
door tip - Apr 20, 2004 om 21:49
12 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is eigenlijk heel eenvoudig,haal gewoon de telefoonaansluiting in de comuter eruit en kan nooit via een dialer ingebeld worden,omdat de telefoonaansluiting voor het interne modem niet is aangesloten.

Groeten van Tip

ra
door raymundo - Jan 3, 2005 om 17:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Tip 1: laat 0900 nummers blokkeren bij de kpn,

Tip 2: als je dit niet wilt trek de telefoonsteker van het analoge modem uit als je adsl hebt.

Tip 3: Zelfs zonder analoog modem kan een dailer die je (ongemerkt) oploopt via een eventuele bluetooth verbinding maken met een duur 0900 nummer. Zorg dus dat ook je bluetooth verbinding juist is geconfigureerd en nooit ongemerkt je handy kan laten bellen.